wil ik toch nog wat vragen over de barefoot zadels.Ik hoop binnen niet al te lange tijd een eigen Tinker te kunnen kopen en ik heb me veel ingelezen en een barefoot zadel lijkt me heel prettig voor mijn paard.
Ik heb nog niet zo vreselijk veel rijervaring (herintreder) is het met deze zadels niet moeilijker te leren om goed te zitten en rijden dan met een zadel met boom?
Mijn voorkeur gaat uit naar een western zadel, mag en kan je hierop lichtrijden? (weet dat ze in western eigenlijk doorzitten maar vind ik nog moeilijk)
Ik heb gezien dat buiten leer Barefoot ook een kunstleer zadel heeft, is iemand hiermee bekend en is de kwaliteit hiervan ook goed of kan ik beter wat meer uitgeven aan een zadel van echt leer?
Buiten Barefoot ben ik niet bekend met andere boomloos merken wat zijn nog meer goede merken die makkelijk verkrijgbaar zijn en waarom zijn deze beter/slechter?
Hopleijk wil nog iemand mijn vragen beantwoorden al zijn hier al veel topics over dank!
Als je goed recht zit dan zit je heel stevig. Ik zit veel steviger in mn barefoot dat op engelse zadels. Maar als je begint te schuiven of scheef zit dan zakken boomloze zadels sneller een beetje scheef en dan ga je kiepen natuurlijk
Ten eerste; je zitbeenknobbels zitten niet in het midden, maar rechts en links, eentje in elke bil
)