ervaring met H girth/singel van WOW?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

ervaring met H girth/singel van WOW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 08:12

hoi allemaal,

laatst is Bourrelier bij Ravina en mijn WOW geweest om die eindelijk goed passend te maken,wat gelukt is overigens,maar nu had ze een H girth/singel mee,en ik zit te twijfelen om die ook voor Ravina te bestellen,maar ik ben benieuwd of er meer van jullie ervaring mee hebben?

ik hoor het graag!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:21

Echte ervaring heb ik nog niet, ik wacht namelijk al weer enkele maanden op de singel.

Maar de 1e keer ermee rijden en ik was om. Direct besteld dus. Mijn merrie gaf echt te kennen dat ze het veel fijner vond. Ik zelf vond het zadel er stabieler mee liggen. Hoe het is naar langere tijd rijden moet ik nog uitvinden..

Edit) Ik heb een Wow curved singel waar ik hiervoor mee reed :)

Snoevie

Re: ervaring met H girth/singel van WOW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 08:25

goh dus jij wacht er zolang op,jij zal degene zijn over wie Marjolein het had,ik zit ook te denken om de singel te bestellen,en ach als het toch een tijdje duurt.....kan ik hem mooi van mijn decemberbonus betalen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:31

Ik weet niet of ik diegene ben :+ 10,5 week geleden heb ik hem besteld :) Zou heel goed kunnen :j

Maar ik wacht alweer een tijd ja. Ze moeten altijd mij hebben :+

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:37

Ik heb een hele korte ervaring. Mijn merrie was er tijdens het testen niet blij mee. Het is dus een singel dat bij paarden een hele heftige reactie kan geven. Dus moet je hem echt testen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:47

Ik heb hem sinds een kleine week ook en ik vind het een supersingel. Mijn merrie is nogal een rond model en de normale singels trekken allemaal naar voren. Met H girth blijft het zadel veel stabieler liggen en blijft de singel ook mooi op zn plek liggen. Mijn merrie reageerde er eigenlijk niet op verder(tis nogal een nuchtere)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:55

Achteraf had ik ook moeten controleren of het borststuk ook niet op haar litteken drukte. Ze heeft als veulentje een koliekoperatie gehad. Kan wel eens de oorzaak zijn van de heftige reactie.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 06-10-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:01

hebben jullie toevallig ook ervaring met de singel tijdens het springen of het zadel dan ook stabiel blijft liggen??

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:03

Ik heb er gisteren mee gereden op mijn Fjord en merkte wel verschil. Niet heel extreem
omdat ik ook niet echt problemen met de stabiliteit van mijn zadel heb op dit moment,
maar wel echt net dat beetje. Denk dat als ik vaker zou kan rijden, dat het uiteindelijk
wel een groot verschil zal geven :j

Dat wordt dus sparen :D (maar eerst op zoek naar andere kussens.....)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:35

wat is precies het verschil tussen deze singel en de curved singel? de laatste heb ik nu, maar welicht dat zo'n H girth voor mijn bolle fjord wat beter is

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:01

Afgezien van het uiterlijk de drukverdeling en plaatsing van de singelstoten. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 14:03

het legt je zadel als ik het goed begrepen heb stabiel op de rug,omdat je 'breed' aansingelt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:04

Bovendien haalt je het voorsingel systeem eraf (als die eraan zit) . In mijn geval denk ik dat dat het grote verschil maakt voor mijn paard.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:28

Super singel voor paarden waarbij de singel naar voor trekt door een rond buikje/bouw! :)
Zadel ligt veel stabieler, druk wordt beter verdeeld en hij is ook heel handig met aansingelen (even trekken en hij springt vanzelf in het volgende gaatje)
Paard dat ik rij loopt er erg graag onder!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:03

Bij m'n paard ligt z'n singelplek meer naar voren, zo'n H-singel was een goede oplossing maar m'n paard vond het niets en wilde er niet mee lopen. Nu ook een curved girth, werkt ook heel goed en m'n paard loopt er prima mee.