Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suuzepuus schreef:Als je zadel goed past blijft het dekje liggen!
. Als je zadel goed past, hoeft je dekje helemaal niet goed te blijven liggen. Vormloze dekjes blijven namelijk helemaal niet goed liggen onder een zadel dat goed past! (Tenzij je paard zo aansingeld dat ie geen adem meer kan halen). Farfalla_ schreef:suuzepuus schreef:Als je zadel goed past blijft het dekje liggen!
Dat heeft vast iemand bedacht die kaarsrechte dekjes verkoopt. Als je zadel goed past, hoeft je dekje helemaal niet goed te blijven liggen. Vormloze dekjes blijven namelijk helemaal niet goed liggen onder een zadel dat goed past! (Tenzij je paard zo aansingeld dat ie geen adem meer kan halen).
Farfalla_ schreef:Dat heeft vast iemand bedacht die kaarsrechte dekjes verkoopt. Als je zadel goed past, hoeft je dekje helemaal niet goed te blijven liggen. Vormloze dekjes blijven namelijk helemaal niet goed liggen onder een zadel dat goed past! (Tenzij je paard zo aansingeld dat ie geen adem meer kan halen).
kleinvosje schreef:Ik ben het met farfalla eens hoor, mijn zadel ligt echt wel goed, maar ik hoef geen dekjes/pads zonder lusjes. Door de beweging van het paard kunnen ze echt wel naar achteren schuiven, ook bij een goed passend zadel.
Alane schreef:dat je zadel iedere 2 A 3 maand wordt nagekeken wil niet gelijk zeggen dat het zadel ook goed past....
Als een dekje schuift, past je zadel niet. Ik zou dus eens een andere zadelmaker vragen.