zadel pad zonder lusjes( blijft dat goed op zn plek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie84

zadel pad zonder lusjes( blijft dat goed op zn plek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:06

zoals de titel al zegt.
vraag ik mij af of een pad zonder lusjes wel goed op zn plek blijft zitten of dat deze dan steets verder naar acherteren schuift.

ik heb namelijk een hele mooie anky pad gezien, maar ben zo bang dat hij niet blijft liggen en dat ik hem dan naar 2 keer rijden gefrustreerd in de hoek van de zadelkast gooi

heeft iemand ervaring c.q. tips

OlympusN

Re: zadel pad zonder lusjes( blijft dat goed op zn plek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:15

Bij mij blijven de anky's gewoon goed liggen.
Erg fijne dekjes! :j

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:18

Ik heb vandaag nog geprobeerd om op te letten op die lussen waar de singelstoten door heen zaten aan het eind van de buiten rit nog strakker zaten of zo.
maar kon geen verschil ontdekken

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:18

veel saaie kleuren of het moment , dat wel

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:19

Bij mij blijft het ook prima liggen hoor :j Ik heb er helemaal geen problemen mee :)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:19

moet je een x proberen om de lusjes gewoon los te doen. ook niet de singel door de singellusjes (heeft anky pad volgensmij ook niet) en dan gewoon kijken of het veel schuift of niet. (niet de ideale vergelijking, maar je krijgt een idee)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:20

Als je zadel goed ligt blijf je shabrakje ook goed liggen. Dat ligt meestal niet aan welke pad, maar aan de pasvorm van je zadel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:21

Eskadron heeft ook polopads, die blijven goed liggen!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:21

ik heb verschillende ankypads en ben er erg tevreden over, ze blijven super goed liggen!

rolicoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:25

Ik rijd eigenlijk altijd met de lusjes van een dekje/pad onder het zweetblad zonder dat ze om de singelstoten zitten en dat ligt eigenlijk altijd prima. Denk dat het idd met name om de pasvorm van je zadel gaat, als dat goed is, blijft je dekje ook liggen.

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:32

oke bedankt voor de tips.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:48

hoi
bij mij blijft hij ook goed liggen, ik dacht ook dat ie schuiven ging maar heb er op gelet en schuift niet.
en nog een tip, trek je dekje altijd tijdens het opzadelen even in de kamer en ook aan de achterkant.
want drukkingen komen niet door een zadel wat niet goed zou passen maar meestal door een dekje wat ligt te schuiven op de schoft.
succes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:49

Als je zadel goed past blijft het dekje liggen!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:16

suuzepuus schreef:

Dat heeft vast iemand bedacht die kaarsrechte dekjes verkoopt :+ . Als je zadel goed past, hoeft je dekje helemaal niet goed te blijven liggen. Vormloze dekjes blijven namelijk helemaal niet goed liggen onder een zadel dat goed past! (Tenzij je paard zo aansingeld dat ie geen adem meer kan halen).

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:12

farfalla_ dus als ik het goed begrijp zeg jij niet kopen

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:19

Farfalla_ schreef:
suuzepuus schreef:

Dat heeft vast iemand bedacht die kaarsrechte dekjes verkoopt :+ . Als je zadel goed past, hoeft je dekje helemaal niet goed te blijven liggen. Vormloze dekjes blijven namelijk helemaal niet goed liggen onder een zadel dat goed past! (Tenzij je paard zo aansingeld dat ie geen adem meer kan halen).

Ik weet niet aan wat voor dekjes jij denkt Farlalla, maar mijn ervaring is dat normale dekjes gewoon goed blijven liggen zonder lusjes als het zadel goed past. Zelfs een opgevouwen molton blijft dan goed liggen en die zijn toch behoorlijk vormloos.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:22

Farfalla_ schreef:

Nope, is gewoon waarheid als een koe... de reden waarom er lusjes aan dekjes zitten is omdat die dingen schuiven, ipv oorzaak weg te nemen nl zorgen voor een goed passend zadel... werden er lussen aangemaakt...
Velen maken de fout om maar 1 hooguit 2 keer een zadelmaker te laten komen, als het zadel gekocht wordt en soms als het bijgevult moet worden....

De Anky's blijven keurig liggen, mits je zadel goed past.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:22

Ik ben het met farfalla eens hoor, mijn zadel ligt echt wel goed, maar ik hoef geen dekjes/pads zonder lusjes. Door de beweging van het paard kunnen ze echt wel naar achteren schuiven, ook bij een goed passend zadel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:24

Ik maak bij geen enkel dekje de lussen vast en het blijft altijd prima liggen :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:32

Ik haal ook altijd alle lussen van dekjes, ik vind het een lelijk gezicht als ze er wel aan zitten en bij mij blijven alle dekjes prima liggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:33

kleinvosje schreef:
Ik ben het met farfalla eens hoor, mijn zadel ligt echt wel goed, maar ik hoef geen dekjes/pads zonder lusjes. Door de beweging van het paard kunnen ze echt wel naar achteren schuiven, ook bij een goed passend zadel.

Ik vind het ook onzin dat het alleen blijft liggen als je zadel goed past. Mijn zadel wordt elke 2 a 3 maanden wel nagekeken, maar toch schuift ieder dekje. Paardlief heeft veel ruimte nodig bij schoft en schouder en dan schuiven ze dus door de beweging naar achteren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:03

dat je zadel iedere 2 A 3 maand wordt nagekeken wil niet gelijk zeggen dat het zadel ook goed past....
Als een dekje schuift, past je zadel niet. Ik zou dus eens een andere zadelmaker vragen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:06

Als ik de eerste Anky-pads zie, dan zijn dat rechte dekjes zonder vorm van de ruggengraat erin. Je kunt mij niet wijsmaken dat die mooi aangesloten blijven liggen, ook niet bij een goed passend zadel. Er zal ergens een stuk niet op het lijf van het paard aansluiten en daardoor gaan werken tijdens de beweging van het paard. Wellicht dat het met de voorgevormde pads beter gaat, maar goed, ik ben geen Anky fan wat de pads betreft, ga het dus niet proberen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:12

Alane schreef:
dat je zadel iedere 2 A 3 maand wordt nagekeken wil niet gelijk zeggen dat het zadel ook goed past....
Als een dekje schuift, past je zadel niet. Ik zou dus eens een andere zadelmaker vragen.

Jij gaat er vanuit dat ik maar 1 zadelmaker laat komen. Hij wordt door zowel de zadelmaker (2 verschillende bij 1 bedrijf), de DA en de osteopaat nagekeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:16

Ik heb een dikke vette namaak, twee jaar geleden gekocht op de zuidlaarder, en hij past perfect. Schuift geen centimeter... Ligt heerlijk onder m'n zadel...