peesbeschemers !?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heathfield

peesbeschemers !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:41

haj bokkers :D

als ik topic van springen (ITP) bekijk en iemand springt zonder peesjes, krijgen ze er altijd veel reacties over.
zelf rijd ik ook nooit met peesjes (ik heb ze niet eens :+ ) is het echt nodig?! ik heb mijn pony 2 jaar. en ze
is 1 keer 3 daagjes kreupel geweest. dat was niet door het rijden! is het echt altijd zo goed om ze om te hebben!?
oh jah, verder heb ik tijdens het springen (heel) soms bandages om voor een fotoshoot... maar verder ook nooit...
tijdens buitenrit heb ik ze ook nooit om dus,, is dat echt heel verkeerd!?

wat vinden jullie!?

tips en meningen zijn altijd welkom :D

upendoJarig

Re: peesbeschemers !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:47

Het is je eigen risico. :)

Ik zou het niet fijn vinden als mijn pony aantikt voor of strijkt achter, dan liever beschermd. :j

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:48

Ik vind goede bescherming ook erg belangrijk! Het is heel fijn dat het nog nooit fout is gegaan bij je, maar stel dat het een keer wel goed fout gaat.
Dat sla je jezelf voor je kop dat je geen goede bescherming hebt gebruikt.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:49

Ik doe altijd peesbeschermers om als ik ga rijden. Dit wil de eigenaar van mijn bijrijdpony ook graag. Merrie heeft soms last van een oude blessure en dit is dan net even een extra bescherming. :j Ook met wedstrijd loopt ze altijd met peesbeschermers die pas op het laatste moment voor de proef afgaan.

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:52

Ik vind bescherming heel belangrijk!
dus ik doe het gewoon altijd,
voorkomen is beter dan genezen!
en heeft je pony er nog nooit iets van gehad,deze keer komt vast nog wel,en dan heb jij waarschijnlijk heel erg spijt!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:02

Ik vind het niet zo belangrijk alleen als je paard zichzelf aantikt dan kan het heel nuttig zijn. Voor springen niet echt gezien de meeste peesbeschermers van achter beschermen en helpt dus niet als ze een balk aantikken alleen als ze zichzelf dus aantikken.

Ik heb ze wel voor mijn jong paard als ik haar ga longeren ofzo en zou gekke sprongen maken dan is het een beetje beschermt tegen zichzelf.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:02

Ik vind bescherming ook belangrijk, al helemaal met springen e.d.
Met springen zal ik eerder gaan voor 3-in-1 bescherms voor en achter + springschoenen (om de kroonrand te beschermen)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:04

heb ze altijd om en springschoenen voor... vind het fijn om te weten dat mn paard beschermd is

Sodeletuut

Ik vind het echt niet nodig. Ik heb ook al zo vaak gesprongen zonder. Ze zijn slecht voor de benen omdat het opwarmt en dan kunnen de pezen beschadigen. Als je geen belachelijke dingen gaat springen kan het prima zonder hoor. :)

veersche

Ik gebruik alleen peesjes omdat mijn paard zich aantikt en strijkt. Er zitten ook best flinke krassen is en blij dat ze in de peesjes zitten en niet in de benen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:06

Ik gebruik ook altijd peesjes om. Er zitten redelijk wat krassen op. Liever op de peesjes dan op haar benen. Maar het blijft ook wel eigen keuze denk ik. Maar met springen zou ik het wel aanraden. Word hierboven ook al gemeld ;)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:12

Mijn paard is niet een hele erge strijker. Het kan warm worden bij de pezen, maar heb ze toch liever wel om voor de zekerheid. En het staat wel leuk. :D

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:41

het is wel als je er heel vaak mee rijd dat het paard dan pijn krijgt aan de pezen
maar ik zou ze bji springen wel aan doen
zelf doe ik bij buitenrit altijd bandages aan

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:44

ik heb ze meestal alleen met springen om,en verder soms voor de foto.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:50

ik had ze ook altijd om.
springen buitenritten dresuur, maakte niet uit ik had ze om.

maar omdat ik ook hoorde dat het eigenlijk helemaal neit zo goed is voor de pezen.
omdat de pezen warm worden en daardoor uitzetten, met peesbeschermers kan dit minder goed uitzetten.

ik heb ze nu alleen nog maar om als ik ga springen en bij een buitenrit.

mijn vorige pony had ze ook altijd om, op een gegeven moment kwam er een ontsteking waar de peesjes zaten. de hele huid ging kapot en ik heb een paar weken niet kunnen rijden door de pus en viese dingen die er allemaal uit kwamen..

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:55

xxmarinthe schreef:
het is wel als je er heel vaak mee rijd dat het paard dan pijn krijgt aan de pezen
maar ik zou ze bji springen wel aan doen
zelf doe ik bij buitenrit altijd bandages aan

bandages op wandeling zijn heeeeeeeeeeeel gevaarlijk!!!
als ze losraken of ergens blihven hangen oid..
heb het zelf ook al meegemaakt, paard is gestruikeld!

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:32

Ik gebruik alleen pessbeschermers omdat ze bij mijn paard echt nodig zijn. Hij raakt regelmatig zijn voorbenen met zijn achterbenen en achter strijkt hij ook.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:41

als ik echt ga trainen gebruik ik altijd bandages maar als ik naar buiten ga of gewoon een beetje ga draven en stappen dan doe ik niks om. Ik heb zelf een hekel aan harde peesbeschermers dus die heb ik eigelijk nooit om.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:40

hoi, de 1 rijd met peesjes en de ander zonder.
ik vind het wel belangrijk dat je de paardenbenen beschermt, ze hebben ze tenslotte nodig.
succes

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:10

Mijn pony strijkt voor én achter, maar peesjes doe ik niet altijd om, vind het niet zo nodig...

Ik doe ze alleen aan 'voor de mooi', meestal als ik in een setje ga doe ik het, of als ik ga buitenrijden :)

Als mijn pony gekke sprongen maakt in de wei dan doe ik hem toch ook geen peesbeschermers om? Dan tikt hij ze veel meer aan...

Als ik ga springen doe ik springschoenen om en voor peesjes :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:31

bumper schreef:
Als mijn pony gekke sprongen maakt in de wei dan doe ik hem toch ook geen peesbeschermers om? Dan tikt hij ze veel meer aan...

Dit is een beetje een rare redenatie... want je hebt wel mensen die dat doen. :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:35

Sabine_Duco schreef:
bumper schreef:

Dit is een beetje een rare redenatie... want je hebt wel mensen die dat doen. :D

De mijne gaat altijd buiten met peesbeschermers :D Je wilt toch niet dat hun benen helemaal openliggen? Ook al is het nog nooit gebeurt, het kan altijd. En als het gebeurt heb ik liever dat ze beschermd zijn, dat spaart een hoop pijn, verdriet en kosten.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:25

Ik rijd altijd zonder, met de Arabier spring ik niet, maar met mijn vz-shet wel.
Ik heb nog nooit peesjes gebruikt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:02

Tigra_ schreef:
Ik vind het niet zo belangrijk alleen als je paard zichzelf aantikt dan kan het heel nuttig zijn. Voor springen niet echt gezien de meeste peesbeschermers van achter beschermen en helpt dus niet als ze een balk aantikken alleen als ze zichzelf dus aantikken.

Ik snap nog steeds niet dan mensen denken dat het daarvoor bedoelt is, natuurlijk helpt het daar niks tegen.
Ik heb altijd begrepen dat het bij springen het er met name omgaat dat ze tijdens de landing niet heel hun voorbenen vernaggelen als ze er met de achterbenen op landen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:16

Nies_ schreef:
Tigra_ schreef:

Ik snap nog steeds niet dan mensen denken dat het daarvoor bedoelt is, natuurlijk helpt het daar niks tegen.
Ik heb altijd begrepen dat het bij springen het er met name omgaat dat ze tijdens de landing niet heel hun voorbenen vernaggelen als ze er met de achterbenen op landen.

Tja sommige kun je alles wijsmaken hé.
Het zal vroeger vast voor iets nuttigs uitgevonden zijn maar niet alle uitvinden blijken even nuttig als in het begin gedacht en zo is dat imo ook met peesbeschermers.
Het is natuurlijk ieder voorzich wat je ermee doet.
Wat jij verteld denk dat het daar ook weinig nut voor heeft maar zo zie ik het.