Ik ga van de week mijn fleece deken wassen, met de wasmachine. Hoe warm moet ik hem wassen? Kan ik Dettol als ontsmettings middel gebruiken erbij in? De deken gaat niet in de droger. Ik hoop dat iemand kan helpen.
Dabo
Geplaatst: 03-10-10 16:23
Gewoon de ergste haren eruit borstelen, en met een (vloeibaar) color wasmiddel wassen. Zelf gebruik ik voor al mijn paardenspullen Neutral vloeibaar (zitten geen stoffen in waar je paard evt. allergies voor kan zijn..) 30 graden is prima, fleece krimpt niet (als het goed is!) Dettol heb ik er eigenlijk nooit bij gedaan.. Succes ermee!
heb net een nieuwe zweetdeken gekocht, en daar stond in dat je hem beter met koud water kunt wassen ivm beschadigingen. geen idee of je deken ook echt beschadigd als je hem met warm water wast?
Ik was die van mij wel 10-15 keer per jaar uit op 40 graden met gewoon wasmiddel! En dat al 4 jaar is nog steeds als nieuw!
Heb er laatst eentje gewassen op 90 graden had op stal een muis in gewoont niet kapot gebeten maar stonk verschrikkelijk! Dat heeft de deken zelfs overleefd!!
Tova
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-10 16:43
Voor zover ik weet hebben we geen vloeibaar wasmiddel in huis. Is waspoeder ook goed? Wat kan ik gebruiken als ontsmettings middel? Dettol of wat anders?
wassen van een fleecedeken kan heel goed thuis wanneer je wel let op je sluitingen/singels. DIe moeten niet vast gaan zitten en zeker opletten wanneer je klittenband hebt op je deken.
Het natuurlijk een 'plasticbasis' dus heter dan 40 graden zou krimp of vervorming geven.
Vloeibaar wasmiddel is prettig dan waspoeder... Waspoeder wil nog wel eens, zelfs in kleine beetjes, aan je deken blijven plakken. De kans op irritatie is dan zeer groot!
Wil je helemaal geen zorgen dan kan je hem altijd nog wegbrengen voor €8,-
fleecedekens mik ik altijd gewoon in de wasmachine. Sluitingen dicht doen, desnoods washandjes eromheen vast naaien. Als er thuis echt iemand om de wasmachine geeft.
Gewoon vloeibaar wasmiddel en 40 graden, nog nooit problemen mee gehad.
ik gooi hem ook gewoon op 40 graden met waspoeder in het machine en hupsakee, zo goed als nieuw! dettol erbij heb ik nog nooit geprobeerd maar neem aan dat het kan... shout (vloeibaar vlekkemiddel) kan ook, alleen is het ergens anders voor...
ik doe ook altijd mijn fleecedeken gewoon in de wasmachine alleen moet je wel meteen daarna de gespen goed droog maken anders gaan ze echt heel snel roesten
Ook ik heb mijn fleece dekens altijd gewoon in de wasmachine gedaan, op 40 graden. Heb zowel vloeibaar als waspoeder gebruikt, maar nooit verschil daarin gemerkt. Dettol heb ik er zelf nooit in gedaan.