bitringen( rubber)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_Horse

bitringen( rubber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 08:56

Hoii,
Kan er iemand me vertellen wat het nut is van bitringen? En hoe je ze aan doet ?
Op stal zijn er veel mensen die er mee rijden, maar ik zie het nut er niet van ...
groetjes

wizewo

Re: bitringen( rubber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 08:58

Stabiel leggen van het bit, maw, je kunt het bit niet doorheen de mond raggen.

Hoe doe je dat aan? Wringen tot ze over de bitringen heen zitten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:40

Ze worden gebruikt bij de watertrenzen. Ze zijn bedoeld om te voorkomen dat de velletjes van de lippen ingeklemd raken bij de losse bitringen. Ze zorgen ook een fractie ervoor dat het bit niet door de mond getrokken wordt.

Je krijgt ze eromheen door ze eventueel eerst soepel te maken in heet water en daarna is het pure kracht om ze over de bitringen heen te trekken. Het kan helpen om je bit met een halstertouw aan de stal vast te maken zodat je meer kracht kunt zetten.

Overigens zijn bitringen er in de meest gekke kleuren.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:44

ik heb ze ook, vooral omdat er maar dít hoeft te gebeuren en hij heeft z'n mond al open liggen.
hij heeft dus een erge gevoelige mond. lastig maar met de rubbertjes is het wat minder. smeer er ook altijd na het rijden wat zalf op.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:50

Dit is voor de bescherming van de mond, zodat er geen wondjes ontstaan door toedoen van het bit.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:45

hoi
bitringen zijn ervoor dat je het bit niet door de mond trekken kan en je kan ze om t bit doen door ze eerst in heet water te leggen en dan met afwasmiddel insmeren en om je ijzeren bitring heen trekken, kan ook met een touwtje en hoevenkrabber, of je sterke vader even vragen... succes

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:04

Ik heb mijn bitringen er ook alleen om omdat er ze er anders wondjes van krijgt ;)