Jahoor, ik wil zonder handschoenen rijden. Het waarom is een andere discussie, ik vind gewoon dat ik dan een 'directer' contact heb met de mond en het gevoel dat ik meer kan 'aanvoelen'. Maar helaas heb ik al gemerkt dat ik heel snel blaren krijg. Heb altijd met van die stoffen springteugels (met van die stops) gereden maar dan waren m'n handen kapotgereden na amper een kwartier. Dikke rubberen springteugels waren ook geen succes. Nou heb ik een nieuw hoofdstel met van die dunne rubberen dressuurteugels met stops en ga ik het daarmee proberen. Als dat niet lukt ben ik radeloos.. Wie biedt hulp?
Gewone gladde dressuurteugels? Je moet ze even 'inrijden' zodat ze goed soepel zijn, maar ik heb er daarna jaren mee gereden zonder blaren ... en zonder handschoenen.
Ik rijd ook nooit met handschoentjes, ik kan dan echt mijn teugels niet vasthouden. Ook met kou etc. kan ik ze niet verdragen, ik ben heel mijn grip op alles kwijt..
Ik heb gladleren teugels, toevallig zijn het westernteugels. Trainingsmodeld, dus die zitten aan elkaar vast. Maar ik heb ook al eens gereden met hele fijne gladleren dressuurteugels met gladleren stopjes..
Ik heb softlederen teugels met stops. Extra dun, want de meeste normale teugels zijn te breed. Heb ze ooit bij toeval gevonden in de ruitershop tussen alle andere teugels. Kan je ook niet met Roeckl handschoenen rijden? Ik kan ook met de meeste handschoenen niet overweg (veel te dik), maar met Roeckl gaat het prima.
haha je heb echte vrouwe handen. weetje dat je gewoon door moet gaan en niet zo hard je teugels willen vast houden. dat is het grootste probleem.
naarmate je vaker zonder handschoenen rijd hoe minder last je van blaren krijgt. ik heb nog nooit blaren op mijn handen gehad. en heb ook nooit met handschoenen geredne alleen in de winter