zonder handschoenen rijden. Welke teugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

zonder handschoenen rijden. Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 18:25

Jahoor, ik wil zonder handschoenen rijden. Het waarom is een andere discussie, ik vind gewoon dat ik dan een 'directer' contact heb met de mond en het gevoel dat ik meer kan 'aanvoelen'.
Maar helaas heb ik al gemerkt dat ik heel snel blaren krijg. Heb altijd met van die stoffen springteugels (met van die stops) gereden maar dan waren m'n handen kapotgereden na amper een kwartier. Dikke rubberen springteugels waren ook geen succes. Nou heb ik een nieuw hoofdstel met van die dunne rubberen dressuurteugels met stops en ga ik het daarmee proberen. Als dat niet lukt ben ik radeloos..
Wie biedt hulp?

Annash
Blogger

Re: zonder handschoenen rijden. Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:27

Gewone gladde dressuurteugels?
Je moet ze even 'inrijden' zodat ze goed soepel zijn, maar ik heb er daarna jaren mee gereden zonder blaren ... en zonder handschoenen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:51

Of dressuurteugels met stopjes die met leer omkleed zijn? Heerlijke zachte teugels. de stopjes zitten dus onder het leer. :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:22

teugels van biothane misschien? Zijn verkrijgbaar bij Goedhard.
Zelf rijd ik graag met touwteugels, die behouden ook goede grip bij regen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:24

Ik rijd ook nooit met handschoentjes, ik kan dan echt mijn teugels niet vasthouden. Ook met kou etc. kan ik ze niet verdragen, ik ben heel mijn grip op alles kwijt..

Ik heb gladleren teugels, toevallig zijn het westernteugels. Trainingsmodeld, dus die zitten aan elkaar vast.
Maar ik heb ook al eens gereden met hele fijne gladleren dressuurteugels met gladleren stopjes..

Danique_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:40

gewone simpele springteugels :)

Of gladlederen teugels ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:43

Gladleren zijn zowat de enige die ik nog niet geprobeerd heb :D

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:45

Ik heb softlederen teugels met stops. Extra dun, want de meeste normale teugels zijn te breed. Heb ze ooit bij toeval gevonden in de ruitershop tussen alle andere teugels.
Kan je ook niet met Roeckl handschoenen rijden? Ik kan ook met de meeste handschoenen niet overweg (veel te dik), maar met Roeckl gaat het prima.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:48

ik kan wel met handschoenen overweg hoor, heb enkele paren Roeckls versleten. Maar ik voel gewoon meer 'contact' zonder handschoenen :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:45

haha je heb echte vrouwe handen. weetje dat je gewoon door moet gaan en niet zo hard je teugels willen vast houden. dat is het grootste probleem.

naarmate je vaker zonder handschoenen rijd hoe minder last je van blaren krijgt. ik heb nog nooit blaren op mijn handen gehad. en heb ook nooit met handschoenen geredne alleen in de winter