Vervanging pektouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rikkybergy

Vervanging pektouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 16:51

Hoi,

Omdat ik het eens wil proberen om knotjes te maken met naald en draad, ben ik opzoek naar een vervanging van pektouw.

Kunnen jullie mij daar advies over geven??

Groetjes

Liselot

Re: Vervanging pektouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:52

knotten met naald en draad maak je juist met pektouw, dus ik snap je vraag niet helemaal :?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:55

als je het wil proberen kun je ook wol gebruiken. Maar als je het voor een wedstrijd wilt proberen is het verstandiger om pektouw te nemen. Door de vettigheid blijft het namelijk beter zitten in de manen. Wij hebben het op school moeten leren met wol en nylon draad.

denk dat de ts het eerst wilt proberen voor ze het pektouw aanschaft.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 01-10-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 16:55

LiSSy schreef:
knotten met naald en draad maak je juist met pektouw, dus ik snap je vraag niet helemaal :?

Ik wil graag een ander soort touw dan pektouw want dat heb ik niet en het kost wel wat en ik mag de naald van mijn stalgenoot lenen!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:56

rikkybergy schreef:
LiSSy schreef:

Ik wil graag een ander soort touw dan pektouw want dat heb ik niet en het kost wel wat en ik mag de naald van mijn stalgenoot lenen!!

Wow, je wilt dus voor een wedstrijd ander draad proberen? Daar geef ik je weinig geluk mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:56

klosje pektouw kost een keer 5 euro, doe je ontzettend lang mee.
met ander touw is het bijna niet te doen omdat dat eruit glijd

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:57

Je kunt bij de hema klosjes ijzergaren kopen, dat is ook best sterk. We dubbel doen, anders houdt het alsnog niet.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:54

Ik rij om het weekend wedstrijden en ben een klosje pektouw per half jaar kwijt, je doet echt heel lang ermee als je er goed mee omgaat. Ik zou niet met alternatieven gaan klooien.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:01

Biskwie schreef:
Ik rij om het weekend wedstrijden en ben een klosje pektouw per half jaar kwijt, je doet echt heel lang ermee als je er goed mee omgaat. Ik zou niet met alternatieven gaan klooien.

Daar ben ik het wel mee eens. Straks zakken je knotjes uit op wedstrijd, dat zou ook zonde zijn.
Ik deelde pektouw met een stalgenootje (allebei starten we 1 keer in de maand) en pas naar driekwart jaar was het rolletje op. Ik zou daar gewoon die vijf euro aan uitgeven, want als het niet lukt, moet je als nog die vijf euro aan pektouw besteden. Dan ben je zelfs meer kwijt. ;)

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:51

pektouw is geruwd door een soort was ( vandaar ook pektouw) en glijdt dus niet.
Denk niet dat hier een vervanging voor is ( en zo duur is het idd niet)

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:45

Ik heb er al mee gereden en even een nacht geprobeerd met gewoon wol en het blijft prima zitten

Bedankt