elastiek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa_K

elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 10:20

hallo bokkers, :D

Mijn verzorgpaard wordt nu beleerd bij stal maarse
en jonh maarse zegt dat we hem met een elastiek moeten rijden.

Maar nu denk ik iets van waarom gebruik je dat?
en waar dient het eigenlijk voor?
ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarvoor het is.

groetjes melissa :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:48

Citaat:
Een hulpteugel van elastiek, ook wel halsverlenger genoemd, loopt achter de oren langs, door de bitringen heen en wordt vervolgens tussen de voorbenen of aan de zijkant op de singel vast gezet. Werkt vergelijkbaar met de chambon, maar het nadeel is dat paarden vaak erg taai worden van het hangen op het elastiek. Voor paarden die wat angstig worden van een directe begrenzing is het wel heel nuttig.

Zoals er staat gaan ze er op hangen en worden dan vaak stug persoonlijk zou ik er mee stopppen ;)
Hij loopt toch heel makkelijk nagevelijk zoals jij zelf zegt en als je elke week gaat lessen bij C. dan helpt zij je er ook heel erg mee! ;) Ik zou het alleen met longeren ofzo gaan gerbuiken en dat zou ik dan ook twee keer per week gaan doen als ik jou was :j Kijk ik ken jou natuurlijk en de paardjes ook een beetje uit jou verhalen :)

Melissa_K

Re: elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 10:52

okee oei dan zal ik het wel even zeggen tegen gosia en john van waarom dan als hij er stug kan van worden

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:57

Lees ook even de laatste zin? "Voor paarden die wat angstig worden van een directe begrenzing is het wel heel nuttig."
Paarden worden er niet altijd stug van en misschien vind jouw paard het eng om met de hand begrensd te worden.

Ik zou eerst maar eens vragen waarom, voordat je conclusies er uit trekt. Die mensen zijn toch behoorlijk ervaren en weten echt wel waar ze mee bezig zijn, daarnaast geven ze het advies niet zomaar. Alleen als ze het advies geven, zou ik altijd vragen waarom...

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:03

@quir is goed maar hoe weet je dan wanneer hij het angstig vind als je hem begrenst?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:12

Door zijn reactie kan je dat zien.
Bijvoorbeeld helemaal weg kruipen achter het bit, of juist hard weg willen rennen, of ... Er zijn zoveel verschillende reacties en sommige zien weg rennen met neus er uit niet als angst, maar als "hij wil niet" of "hij loopt mij alleen maar te zieken". Een paard denkt niet zo, dus zal hij het dus ook nooit daarom doen. :)

Maar ik zou het gewoon navragen, misschien heeft hij er wel een hele andere (goede) reden er voor.

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:17

nu is het al duidelijker dankje
ja ik zal het navragen morgen gaan we weer heen.
:D

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 08:09

we waren er gister heen geweest en hij zei dat het werd gebruikt omdat de paarden die beleerd werden goed nagevelijk leren lopen :D dus we hoeven ons geen zorgen te maken

EN ZE MOGEN OVER ANDERHALVE WEEK WEER NAAR HUIS :D:D:D