Ervaringen met Daalemans

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renate007

Ervaringen met Daalemans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 11:39

Hallo allemaal,

Heb een paard waar het lastig is een standaard zadel op te leggen en overweeg nu een zadel te laten aanmeten door Daalemans. Duurt wel 10 weken, maar hoop dat dat het waard is, zijn er mensen met ervaring met het aanmeten van een nieuw zadel bij Daalemans ? Ik hoor het graag ;-)
Dank
Renate

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:41

in een heel ver verleden :D met veel plezier een dalemans gehad

FriesWytske

Re: Ervaringen met Daalemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:42

Ik heb een tijdje geleden op een Daaleman zadel proef gereden. Ik vond het een rotzadel. Bikkelhard.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:07

FriesWytske schreef:
Ik heb een tijdje geleden op een Daaleman zadel proef gereden. Ik vond het een rotzadel. Bikkelhard.

Dan ben ik bang dat jij een oudere hebt gehad of een GPS1 zonder gelzit. Die zijn inderdaad harden(vergelijkbaar met kieffer, stubben passier) Maar een daaleman met gelzit(standaard in de GPS2 of GPS3, optie bij de GPS1) zit hemels.
Daarbij is de kwaliteit van daaleman erg goed, ik ben altijd erg te spreken geweest over de kwaliteit maar ook over de service van de firma.
Het mooie van de GPS1 en GPS2 vind ik toch wel de niet overdreven wrongen die er standaard opzitten. De zit is te vergelijken met de vrijheid van een symphony van KN. Uiteraard zijn er ook andere wrongen te leveren. De GPS3 heeft strandaard een druppelvorm wrong, deze is ook wat hoger.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:11

ik heb een paar jaar terug een daaleman aan laten meten en ben er nog steeds super tevreden mee. heb er toendertijd meerdere zadelmakers bij gehad en alle vertelden ze me dat er voor mijn paard geen passend zadel te maken zou zijn. daaleman past hem helemaal op je paard aan vanaf de lepel. hij wordt dus helemaal op maat van je paard gemaakt en niet zoals de meeste zadelmakers doen, een bestaand zadel erop en die aanpassen aan je paard. ik mocht verschillende zadels proberen en hij keek ook of het zadel bij mij paste en of er voor mij aanpassingen nodig waren. dit is het enige zadel wat goed op mijn paard ligt. duurt inderdaad even voordat hij klaar is maar dan heb je ook wat.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:18

Ik heb 15 jaar geleden een Daaleman aan laten meten. Destijds op een pony. Dit zadel gebruik ik nu nog steeds dagelijks op mijn paarden. Zadel zit heerlijk en is van perfecte kwaliteit. Echt een aanrader!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:23

mijn oude paard had zo'n zadel
die hadden ze destijds ook laten aanmeten
ik vond het een erg fijn zadel !

Renate007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 13:51

Hallo Allemaal, bedankt voor jullie reacties ! Ik hoor van sommige dat de zit heel erg wennen is, maar verder klinkt dit toch wel erg goed, alleen jammer dat het zo lang duurt. Fijn dat er zoveel positieve reacties zijn.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:04

Ik heb mijn zadel nu 2,5 jaar. Ben er echt super blij mee! Kon er ook zo mee wegrijden, was wel iets stijf maar zeker niet zo erg als ik verwacht had. Ziet er nog heel goed uit, is gewoon heel degelijk leer!