Iemand ervaring met zadelonderlegger van Divoza?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Iemand ervaring met zadelonderlegger van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:57

Zadelonderlegger scheef
(art.no.: 10325)
speciale onderlegger die het zadel van achteren ophoogt
hoogte achterkant 3 cm

Deze dus?
Afbeelding

Ik heb een nieuw zadel, welke aan de achterkant wat hoger mag. Nu vind ik €100 voor een Prolitepad vrij veel. Mocht deze pad ook goed werken, dan koop ik liever deze (voor €19,80 :))).

2005

Re: Iemand ervaring met zadelonderlegger van Divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:52

Kan je niet beter dan het zadel opnieuw laten aanpassen zodat je niet met onderleggers in de weer hoeft?
Ik zelf vind deze onderleggers niet fijn, je krijgt je zadel er nooit passend mee.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:58

Nou, ik heb het zadel laten nakijken en omdat mijn haflinger vrijwel geen schoft heeft, is het niet heel makkelijk een goed zadel te vinden. Komt nog bij dat ik vrij lange benen heb, ik zit ook niet fijn in elk zadel. Dit zadel was binnen mijn (niet supergrote) budget, en het ligt nagenoeg perfect. De achterkant zou iets hoger mogen, om het helemaal perfect te maken. Opvullen is natuurlijk ook een optie, maar eigenlijk komt het toch op hetzelfde neer als zo'n pad, lijkt mij?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:18

ik zou zeggen koop hem gewoon en je ziet het vanzelf, voor dat bedrag is het het proberen waard toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:23

Mloes schreef:
Nou, ik heb het zadel laten nakijken en omdat mijn haflinger vrijwel geen schoft heeft, is het niet heel makkelijk een goed zadel te vinden. Komt nog bij dat ik vrij lange benen heb, ik zit ook niet fijn in elk zadel. Dit zadel was binnen mijn (niet supergrote) budget, en het ligt nagenoeg perfect. De achterkant zou iets hoger mogen, om het helemaal perfect te maken. Opvullen is natuurlijk ook een optie, maar eigenlijk komt het toch op hetzelfde neer als zo'n pad, lijkt mij?

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt met een pad nooit hetzelfde resultaat krijgen als een goede opvulling. De pad blokkeert de ruimte tussen de kussens, en het drukt op de ruggengraat. Ik zou mijn geld uitgeven aan een opvulbeurt!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:35

Ik heb een kunststof zadel, kan die ook opgevuld worden? Ik kan het daar eens over hebben, maar eigenlijk is dat helemaal niet genoemd toen ik het zadel heb laten nakijken. Zo'n pad zou volstaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:36

Ik heb er eentje over, voor 10 euro ex verzenden stuur ik hem op :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:40

Oke, dank je voor het aanbod. Ik ga nog even kijken wat ik ga doen. Heb ook contact gehad met een meisje dat hier in de buurt woont, dat scheelt weer verzendkosten ;)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:34

Je moet het echt gewoon niet doen, je blokkeerd de gehele schoudervrijhijd hiermee, een zadel wat achter hoger moet zijn past of helemaal niet (te smalle boom) of je moet gewoon aan een flinke opvulbeurt. Wat je er ook onder legt, niets geeft het effect wat een goed passend zadel heeft.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:37

Inderdaad, kijk eerst eens WAAROM het zadel naar achteren kiepert.
Goede zadelmaker kost minder dan een paard met rugproblemen die je moet oplossen...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:15

Maar kan een kunststof zadel wel opgevuld worden? De boom is in ieder geval niet te smal.
Er komt binnenkort weer een zadelmaker op stal, zal haar vragen nog eens naar mijn zadel te kijken. Als een pad afdoende is, ga ik uiteraard voor de pad.
Maargoed, ik heb dit topic geopend omdat ik graag ervaringen wilde :P Nu gaat het over dat mijn zadel niet goed is, terwijl dat wel is lijkt me. Dus, iemand ervaring met deze pad? :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:30

Ook een kunststof zadel kan opgevuld worden.
Zo'n schuine onderlegger vind ik persoonlijk waardeloos omdat ze vrij stug zijn.
Toen ik mijn huidige paardje nog verzorgde hebben we ook een tijdje met zo'n ding gereden. Nogmaals, kan het je niet aanraden.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:46

Hoe bedoel je, stug? Zo'n ding moet toch stug zijn omdat ie anders zou kunnen schuiven?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:41

Stug in de zin van niet mee buigen. Het is net een plank die je onder je zadel legt, plus dat hij ook op de ruggengraat ligt en deze niet vrij houd.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:18

Ligt idd op de ruggegraat waardoor je paard niet meer goed kan buigen, het kan dus nooit op tegen een goed passend zadel.

Mocht je je zadel opvullen, houd er dan wel even rekening mee dat dat na verloop van tijd weer een keer gedaan moet worden omdat de vulling weer een tikje inzakt.