Is jullie paard ook zo veranderd door een pro-lite pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Is jullie paard ook zo veranderd door een pro-lite pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:09

Mijn merrie heeft een hele moeilijke tijd gehad.

Nadat ze niet meer te rijden viel, kwamen we er achter dat ze een rugwervel scheef had zitten en daardoor een verkeerde houding had waardoor der bekken ook scheef stond.
Ze bleek dus geen verschrikkelijk karakter te hebben, maar gewoon pijn.

Ze is behandeld door een ostheo, na 1 behandeling stond alles weer recht, scheefheid moest rijtechnies opgelost worden, na een maand gereden te hebben was het protest er uit, maar ze bleef gespannen en tegen de hand.

na die maand ben ik verwisseld van zadelmaker omdat ik er geen goed gevoel bij had. Mijn nieuwe zadelmaker heeft mijn zadel goed gelegd, maar omdat ze rond de schoft nog geen spieren heeft kunnen ontwikkelen lag mijn kn net niet je van het, wat zou betekenen dat die spieren geen kans krijgen te ontwikkelen.

Hij kent het verhaal wat betreft de rug en raadde mij een pro-lite pad aan.
Voor meer info zie http://www.prolitepads.com/

Ik had eerst zoiets van ja, kost weer 100 euro, en ik ben niet zo van de dingen tussen mn zadel leggen maar hij zij letterlijk, je zult merken dat je paard heel anders gaat lopen en hij zei dat mn zadel gewoon niet 100% goed lag zo. Dus toch maar gedaan!

Nou ik rij er nu een maand mee, vanaf de eerste dag merkte ik al verschil, en ze loopt nu zo ontzettend fijn!!! helemaal ontspannen (vanaf de eerste dag met die pad) na een paar dagen liet ze al los in de hand. En in deze maand tijd zie ik er gewoon meer bespiering op komen! Eindelijk!

Nog meer van zulke goede ervaringen?
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 27-09-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

guccio

Re: Is jullie paard ook zo veranderd door een pro-lite pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:13

Mooi spul hebben ze op die site, ik kende het niet maar het ziet er mooi en comfortabel uit voor zowel ruiter als paard.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:26

Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Het voelt vind ik als een soort van schokdemper, ik voel zelf ook verschil als de pad er tussen zit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:33

Ik heb er ook een. Zie het wel een beetje als een tijdelijk ding: een goed passend zadel is natuurlijk beter... Maar moet zeggen dat niet alleen mijn pony, maar ook anderen die ik ermee ken stukken beter zijn gaan lopen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:39

Mijn zadelmaker vertelde dat als hij er rekening mee houd met opvullen, dus vult met dat ding er tussen kan hij er gewoon tussen blijven liggen ook als het zadel goed past met in alle vakjes de dunne. Dus dan heb je wel het effect van de pad maar zonder aanpassing voor het zadel zeg maar :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:46

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:55

Wie is je zadelmaker als ik vragen mag? :o

Ik heb ook een soort van probleem en ben ook al een paar keer gestuit op een pro-lite pad.
Leuk om te lezen dat het ook echt werkt, ik overweeg het ook.

Mijn paard zijn rechterschouder is een stukje groter als links. Hierdoor gaat het zadel scheef liggen (bijna op de ruggengraad |( )... Dus het zou dan een pad moeten zijn om de voorkant op te vullen...
Ik rij nu gewoon niet meer met zadel! Sinds ik op een barebackpad rij lukt alles rijtechnisch wat eerst niet lukte (denk aan schoudervoor, super makkelijke inbuiging, wijken etc)
De zadelmaker die ik vertrouw heeft pas over 2 maanden tijd ;(
Ben erg benieuwd wie jou zo goed heeft geholpen?!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 07:16

ik heb van wijk maar die zit in barneveld dus dat is niet echt bij jou om de hoek.

Dat is idd ook een probleem wat je niet even 123 oplost.

zap die flexpad lijkt er niet echt op heb ik het idee.
Er zit een speciale vulling in die prolite pads, die je op 3 plekken ( in totaal dus 6) van dikte kan veranderen om het zo naar je paard aan te passen. Die vulling als je daar in knijpt en je laat het los, veert het gewoon weer terug.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:22

Hier ook een enthousiaste gebruiker van de pad.

Mijn paard was enorm in de groei en toen begon mijn zadel wat te wippen. Daardoor ging ze gespannen lopen en bokken met galoperen.

Met een pro-lite met schoudervulling kon ik het probleem tijdelijk oplossen.

Nu heb ik een nieuw Black Country op maat gemaakt zadel voor haar. Ze is doorontwikkeld naar een hele brede rug!
Superfijn zadel!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 09:35

:j mijn merrie is ook zo aan het ontwikkelen, hij zij ook doe hem nooit weg, ook niet als je hem niet gebruikt als je zadel straks wel helemaal goed ligt, hij komt altijd weer van pas, als je paard een keer wat gehad heeft en minder in de spieren is oid komt de pad altijd weer van pas.

Maar wat ik zo verwonderlijk vind is dat mijn paard zo veranderd is door die pad.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:45

Ik heb er ook één. De front-riser.
mijn paard is ook kwa rugbespiering onderontwikkeld, vooral bij de schoft. dit leek een oplossing.

Wat mij wel later pas duidelijk werd is dat de zadelmaker die dit in twente verkoopt bij veel van haar klanten ook direkt zo'n pad probeert te verkopen.
Ik hoor bij Tickels hierboven de woorden black country zadel en weet al welke zadelmaker zij er dus bij heeft gehad.

over de pad: ik gebruik hem nu wel weer. was een belachelijk duur ding, maar het is wel een hele fijne, ook van kwaliteit. daar ben ik dus erg tevreden mee. :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:12

Mijn zadelmaker heeft nog 3 mensen bij mij op stal gedaan (afzonderlijk dus niet tegelijk met mij), en ik was de enige die hij zo;n ding adviseerde, dus ik vertrouw hem daar wel op. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:14

Ook hier positieve ervaring. Perfect in gebruik bij paard met lichte atrofie bij de schoft door verschillende opvuldiktes. Paard is in een half jaar tijd een centimeter breder geworden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:17

ik heb ook een prolite pad aangesmeerd gekregen, maar helaas was het effect ervan hier niet merkbaar. Mijn zadel bleek 2 boom maten te klein aangemeten te zijn, waardoor ik hem zonder mijn weten, ja achteraf, nog krapper maakte met die pad..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:18

ja die pad is niet geschikt als een boom te smal is, daar kan die pad niks aan veranderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:22

Ja dáár is 'ie niet voor geschikt. Da's als dikke sokken in toch al te kleine schoenen, daar word je niet blij van.

Wij hebben 'm voor de WPN'er met hele hoge schoft. Die heeft een nieuw dressuurzadel aangemeten gekregen en onze zadelmaker adviseerde het gebruik van een prolite ipv verdere aanpassing aan het zadel omdat ze verwachtte dat hij wat breder zou worden. En dan is het makkelijker na controle een dunnere inlage te pakken dan wederom het hele zadel aan te passen want daar lijdt het ook van.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:25

ik ken het niet maar het ziet er erg comfortabel uit

loeree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:31

ik ben zelf zadelpasser en maker maak veelvuldig gebruik van Prolite. Is niet te vergelijken met soortgelijke producten. Omdat Prolite een drukverlagende, drukverdelende en therapeutische pad is. Op onze site http://www.saddleconsulting.nl kun je bij FAQ nog meer info over Prolite ( in het nederlands) vinden. Veel ponyclubs en manege leggen het onder hun zadels. Scheelt aanschaf van nieuwe zadels. Uiteraard is een goed passend zadel zeeer belangrijk, maar sommige paarden die heel gevoelig zijn op de rug kun je het onder je goed passend zadel gebruiken. Doe ik zelf ook.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:41

maar het voelt als'' gewoon rubber''

helaas kwamik er ook pas later via een andere zadelmaker achter dat de boom te smal was, maar denk zeker wel dat het verschil maakt hoor zon pad

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:42

ik vind het niet als rubber voelen?

Ik heb ook zo;n soort pad van mattes gehad, met vilt er in, maar dat was waardeloos, die had ik toen ik mijn merrie net had en ze zo mager was waardoor het zadel te breed was. Dat werd echt een harde vulling. Deze vulling is lekker zacht en veert goed mee!

loeree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:45

Voelt aan als een soort rubber, maar is het echt niet :)

is uitvoerig door onafhankelijke personen getest. Wel jammer dat uiteindelijk je zadel te krap is..... Zijn altijd dure grappen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:49

als er nog iemnd een prolite pad zoekt, de mijne is te koop. overal gelijke dik!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:59

heb je er geen losse pads bij dan?
Ik kreeg een hele zak vol pads bij die prolite pad waardoor je verschillende vakken anders kan vullen.

Ik vind het ook niet voelen als rubber. Vind het machtig mooi materiaal wat er in gaat.
Hij had ook een kavalkade die was geloof 3 tientjes goedkoper wat het zelfde moest zijn, die vulling voelde heel anders, veel harder.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:02

nee, is een eknele pad, die overal gesloten is!

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:07

Ik heb er ook onlangs 1 aangeschaft.
Ik dacht ook eerst van ja, daar gaat weer 100 euro!
De vorige zadelpasser raadde me een bontje aan en nu dit weer.
Mijn paard heeft eerder 5 maanden met een rugprobleem gelopen door een verkeerd aangemeten zadel.

Heb nu een nieuw zadel, en deze voorvuller eronder liggen.
Het zadel schoof over de schouder, daar moeten nog wat spieren zich ontwikkelen.

Ben er dus blij mee!