Binnen 2 maanden weer spieropbouw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Binnen 2 maanden weer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 14:43

Ik heb een tijd met een slecht passend zadel gereden. Het zadel was aangemeten en ik dacht dat het goed was. Helaas was dit dus niet het geval. En bleek dat het zadel maar liefst 4 cm te smal was.

Nu heb ik sinds anderhalve maand een nieuw zadel met boommaat 33 (voor een vrij forse kwpner). Hier hebben 2 mensen nagekeken en het bleek super te liggen.
Nu heb ik alleen zelf weer het idee dat het zadel echt een klein tikkeltjke achterover begint te liggen. En dus de boom weer te smal begint te worden. Volgende week komt de ostheopaat weer. En die laat ik dan ook meteen naar het zadel kijken.
Maar zou het kunnen dat de boom nu al weer te smal begint te worden naar anderhalve maand?

Ik hoop niet dat ze nog veel breder gaat worden. Heb nu een heel fijn prestige dressuurzadel en die gaan maar tot boommaat 34.

Anoniem

Re: Binnen 2 maanden weer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:16

Het kan goed hoor. Als hij ineens veel meer training heeft gekregen dan daar voor. En hij heeft ineens ruimte gekregen om zich te ontwikkelen.

Ik zou het zeker na laten kijken als je het niet vertrouwd. Beter 1 keer te veel dan te weinig

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:19

Je hebt een nieuw zadel begrijp ik?
Het kan heel goed zijn, dat de kussens door het rijden iets zijn ingezakt, daar gaat een zadel ook van kiepen.
Een boom die binnen zes weken te smal is, terwijl je hem goed passend hebt gekocht, lijkt mij bijna niet kunnen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:27

Na laten kijken doe ik zeker.
Wat een ellende is dat geweest een te krap zadel.
En ik wil het echt niet meer zo ver laten komen. Arm dier.

Maar vond het wel al vrij vlot dat de spieren terug komen.
Ik heb ook het idee dat mijn paard ook wel erg fors is voor een kwpner. Ik hoor hier vaak boommaat 32 en uitschieters naar 33. Maar die van mij zou nu dan al richting de 34 moeten.

Het zadel is eigenlijk tweedehands ;) Maar maar een halfjaar in gebruik geweest. En nog nooit opgevuld. En toen heb ik hem gekocht voor mijn merrie. En 2 verschillende mensen na laten kijken. Omdat ik het gewoon weg niet meer vertrouwde. Maar die zeiden allebei dat hij super lag. Maar nu inderdaad 6 weken later heb ik het idee dat hij echt een heel klein tikkeltje achterover ligt.
Of ik zie ze gewoon weer vliegen. Ben zo bang dat het weer niet goed is.

Maar het zou ook kunnen dat hij gewoon wat bijgevuld moet worden?

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:29

Ik denk inderdaad, dat een opvulbeurtje voldoende is. Vooral nu je zegt, dat het zadel nog niet eerder is opgevuld. En heb je het intensief gebruikt gedurende de tijd dat je het in je bezit hebt?
Joh ik zou niet gelijk in paniek schieten, maar even een zadelmaker goed laten kijken. Succes *D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:33

Hahahahahaha
Paniek is er inderdaad zag het alweer helemaal gebeuren dat de boom weer te smal was.
Het zadel word inderdaad intensief gebruikt. Hij ligt op mijn andere merrie ook super. En rijdt heerlijk. Rij er dus 4 a 5 x in de week 2 paarden mee.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:31

eventjes zadelmaker laten kijken en laten opvullen ;)
en anders een tijdje overgaan op boomloos tot hij goed in de spieren zit, en dan een passend boomzadel kopen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:33

Dilemma 2 een goede zadelmaker vinden. Ik ga eens op stal rondvragen wie hun laten komen.