Ik moet een serieus aan het nadenken over beschermers voor mijn Lusitano merrie. Normaal gesproken ben ik er niet zo'n fan van, maar met haar hoefschoenen raakt ze af en toe de zijkanten van haar voorbenen en ze raakt ze met haar voorhoeven de voorkant van haar achter-onder benen (dit komt beide door haarmanier van bewegen heb ik op film gezien).
Dit is iets waar ik natuurlijk mee ga proberen te werken en misschien dar de smid er iets aan kan doen, maar tot die tijd wil ik wel voorkomen dat ze meer wondjes oploopt. Nu blijft het gelukkig bij kleine plekjes na het rijden, maar dat is mij al te veel.
Nu heb ik zelf naar 3-in-1 beschermers gekeken, omdat die hoog zijn, om zowel de voor al achterbenen. Ze lijken mij alleen zo bnauwd.
Ik zoek dus iets dergelijks wat wer voldoende ademd (ivm. erg lange buitenritten) en dat geschikt is voor gevoellige huidjes. Het maakt niet uit wat dat moet gaan kosten (al vind ik €150 pe rpaar wel erg enthousiast
), zolang het niet teveel warmte vasthoud en haar huidje niet irriteert/aantast.Bedankt alvast