Welke beschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Welke beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:18

Hallo daar,

Ik moet een serieus aan het nadenken over beschermers voor mijn Lusitano merrie. Normaal gesproken ben ik er niet zo'n fan van, maar met haar hoefschoenen raakt ze af en toe de zijkanten van haar voorbenen en ze raakt ze met haar voorhoeven de voorkant van haar achter-onder benen (dit komt beide door haarmanier van bewegen heb ik op film gezien).
Dit is iets waar ik natuurlijk mee ga proberen te werken en misschien dar de smid er iets aan kan doen, maar tot die tijd wil ik wel voorkomen dat ze meer wondjes oploopt. Nu blijft het gelukkig bij kleine plekjes na het rijden, maar dat is mij al te veel.

Nu heb ik zelf naar 3-in-1 beschermers gekeken, omdat die hoog zijn, om zowel de voor al achterbenen. Ze lijken mij alleen zo bnauwd.

Ik zoek dus iets dergelijks wat wer voldoende ademd (ivm. erg lange buitenritten) en dat geschikt is voor gevoellige huidjes. Het maakt niet uit wat dat moet gaan kosten (al vind ik €150 pe rpaar wel erg enthousiast :o ), zolang het niet teveel warmte vasthoud en haar huidje niet irriteert/aantast.

Bedankt alvast :)

Quir

Re: Welke beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:10

Ik zou voor de voorbenen gewoon voor harde peesbeschermers gaan. Achter zou ik inderdaad 3 in 1 beschermers doen, je hebt er wel die goed ademen.

Of leren peesbeschermers voor, die ademen ook beter dan de PVC beschermers.

Kitsolu

Re: Welke beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 10:19

Dat is inderdaad ook een optie. Enig idee welke merken en types geschikt zouden zijn? Ik ben hier namelijk totaal niet thuis is en vrijwel elk merkt prijst dezelfde 'kwaliteit' aan.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:24

met leren peesbeschermrs moet je oppassen dat in de binnekant geen neopreen heeft. Anders werkt het nog niet. Ik zelf ben erg tevreden over de anky 3 in 1 beschermers. Daar zweet me haflinger het minst onder.

Maar gebruik zelf niet vaak beschermers heeft die niet nodig. die van jou wel. En het idd heel erg lastig

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:27

Over de 3 in 1 beschermers van Eskadron ben ik zeer te spreken. :j
Leren peesbeschermers van BR (ik geloof Jos Lansink) hoor ik goede verhalen over, maar nog nooit zelf gebruikt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:27

Mischien de Dalmar beschermers iets zijn, zit een harde plaat in bij de pees en laten lucht door. Ik kan er heel fijn mee werken, paard krijgt geen wondjes, en heeft niet van de zeiknate benen van het zweet wat ze onder de normale peesbeschermers wel heeft.

Moet maar even op de site kijken, zijn veel verschillende varianten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:29

pessoa peesbeschermers nu ook bij horseshop international te krijgen kijk maar eens deze ademen zeker goed
Shahazai schreef:
Hallo daar,

Ik moet een serieus aan het nadenken over beschermers voor mijn Lusitano merrie. Normaal gesproken ben ik er niet zo'n fan van, maar met haar hoefschoenen raakt ze af en toe de zijkanten van haar voorbenen en ze raakt ze met haar voorhoeven de voorkant van haar achter-onder benen (dit komt beide door haarmanier van bewegen heb ik op film gezien).
Dit is iets waar ik natuurlijk mee ga proberen te werken en misschien dar de smid er iets aan kan doen, maar tot die tijd wil ik wel voorkomen dat ze meer wondjes oploopt. Nu blijft het gelukkig bij kleine plekjes na het rijden, maar dat is mij al te veel.

Nu heb ik zelf naar 3-in-1 beschermers gekeken, omdat die hoog zijn, om zowel de voor al achterbenen. Ze lijken mij alleen zo bnauwd.

Ik zoek dus iets dergelijks wat wer voldoende ademd (ivm. erg lange buitenritten) en dat geschikt is voor gevoellige huidjes. Het maakt niet uit wat dat moet gaan kosten (al vind ik €150 pe rpaar wel erg enthousiast :o ), zolang het niet teveel warmte vasthoud en haar huidje niet irriteert/aantast.

Bedankt alvast :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:00

vera_pino schreef:
Mischien de Dalmar beschermers iets zijn, zit een harde plaat in bij de pees en laten lucht door. Ik kan er heel fijn mee werken, paard krijgt geen wondjes, en heeft niet van de zeiknate benen van het zweet wat ze onder de normale peesbeschermers wel heeft.

Moet maar even op de site kijken, zijn veel verschillende varianten.

Ik ben helemaal voor de beschermers van Dalmar. Ik heb zelf de speed, ventileren uitstekend. Zijn ook nog een ontzettend licht, dus je paard heeft geen last van het extra gewicht dat normale peesbeschermers hebben.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:59

Ik gebruik voor mijn paard met gevoelig huidje ook vaak 3 in 1 beschermers. Zijn benen worden er amper warm onder, veel minder dan onder een kunststof beschermer.
Ik gebruik een model met air neopreen, dus met gaatjes erin waar de warmte door kan ontsnappen. Ze bevallen mij perfect.
Doordat de hele buitenkant van de beschermer plakt, zijn ze erg mooi met het klittenband passend te krijgen.

Deze heb ik: http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/14559

Ze zijn er ook in zwart: http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/1469

Voor hele natte en blubberige ondergrond zijn deze beschermers alleen wat minder geschikt.