Merano zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:31

Hallo iedereen :D

Ik neem waarschijnlijk een merano zadel van iemand over voor 100 inc t verzenden. De volgende vragen:

Wat zijn jullie ervaringen met een merano zadel
Is 100 inc verzenden een redelijke prijs?

Groetjes Maureen

_San87_

Re: Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:35

Niet doen, slechte kwaliteit zadels.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:36

Zitten goede tussen en slechte.
Zou hem dan eerst goed laten nakijken door een zadelmaker.

Ik heb er zelf ook 1 (5x gebruikt helaas door blessure paard) en die is nagekeken en goed gekeurd, zo zie je maar dat er ook gewoon goede tussen zitten.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:37

ik heb ook een merano heb wel gehoord dat het niet de beste kwaliteit is maar hij rijd super.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:42

Mhhh okee, ja iemand stuurde PB dat t zadel dat ik wil kopen van slechte kwaliteit is. En zag ook net dat ze van zadelmarkt komen, (en daar ben ik niet zo'n grote fan van)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:43

merano ís het huismerk van zadelmarkt.

Spaar liever nog even verder door voor een wintecje. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:45

ow sorry, ben niet zo slim upendo :P

maar wel bedankt voor je reactie ;) alleen ik heb t niet helemaal zo op wintec (sorry voor de wintec eigenaren) want wil graag leren zadel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:49

Een meisje bij mij op stal heeft er een, die ziet er wel goed uit en ligt ook goed op haar Fjord. Maar ik vind het risico toch te groot, je hoort vaak dat er scheve zadels tussen zit oid, en je mag hem dan niet meer retour zenden als hij niet past of niet goed is (alleen ruilen volgensmij). Maarja als het past en hij is niet scheef/kapot is er niks mis mee vind ik. Je kunt alleen geen topkwaliteit verwachten voor dat geld.

Ik zou dan kijken voor een tweedehandse, als je een leren wil. Kieffers bijv. (oudere modellen) zijn helemaal niet meer zo duur tweedehands. Of vraag een zadelmaker of ruitersportzaak in de buurt of ze nog wat hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:59

M_hartje_M schreef:

maar wel bedankt voor je reactie ;) alleen ik heb t niet helemaal zo op wintec (sorry voor de wintec eigenaren) want wil graag leren zadel :o

Gaat het uiterlijk van een zadel bij jou voor op de gezond hij van jou paard?

Merano zijn gewoon prut zadels. Zeer slecht en gevaarlijk. Spaar door voor een goed zadel. En doe je paard dit niet aan.

Edit: wil je hem trouwens voor de haf gaan gebruiken in je profiel? Dan kan ik je nu al vertellen dat dat wss niet gaat passen ;) aangezien merando gemaakt is voor rij paarden en dus een medium boom heeft. En dat heeft jou paard zeer wss niet ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:01

wij hebben op stal ook een marano zadel en wird al 2 jaar gebruikt en is helemaal top en de zadelmaker is erbij geweest ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:17

Tja ik had een Meranozadel gekregen, het zag er op het eerste oog oke uit, maar ik vond hem A niet lekker zitten en B hij lag tijdens het rijden niet geweldig op mijn paard.
Uiteindelijk meegenomen naar de zadelmaker en ik heb hem kunnen inruilen voor een Stubben (met bijbetaling ofcourse!)
De zadelmaker zei dat het geen topmerk zadels zijn, het houtwerk binnen in was van veeeeeeel mindere kwaliteit dan degelijke merkzadels. Zo'n Merano gaat gewoon niet zo lang mee en er zitten hele slechte tussen, maar ook wel 'redelijke'
Hij heeft mijn Merano nu dus te koop en dit zadel was wel OK.
Ik zou hem niet aanraden, gewoon omdat ik heb gezien hoe makkelijk je ze kan inbuigen en dat kan ik met mijn Stubben zadel absoluut niet.
Ik had ook nog een InterHippique zadel gekocht, ik had op hier op bokt gelezen dat ze beter zouden zijn dan Zadelmarkt zadels en wel oke zouden zijn. Ik kreeg hem thuis, heb hem heel even bekeken en direct weer in de doos gedaan, wat een aanfluiting!
Half gestikt, als ik de zweetbladen optilde zag je dat het voor de helft was afgewerkt. Direct terug gestuurd!

Liever een goed tweedehands zadel dan goedkope troep! Want voor dat geld van een Merano kun je voor iets meer ook een tweedehands Stubben of Kieffer voor kopen! (Y)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:49

Jaa ik denk dat ik er niet voor ga ;) Toch maar iets anders zoeken dan ;)

poi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:58

Niet doen, voor mijn eerste paard heb ik er ooit een gehad. Na een jaar werd het zadel al paars van kleur en daarnaast is het zadel verschrikkelijk slecht voor de rug van je paard.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:00

Ik heb ook een merano gehad is nagekeken door de zadelmaker en goed gekeurd! zadel zit heerlijk vond het jammer dat mijn paard eruit gegroei was... als je het zadel goed bijhoud heb je ook geen last van verkleuringen

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:03

Niet doen! Slechte kwaliteit....... Slechte pasvorm voor de ruiter EN voor de paardenrug... En als je ziet hoeveel mensen op marktplaats hun merano zadel ZGAN aanbieden.. nooit gebruikt.. dat zegt genoeg toch? Ik zou ook echt nog even doorsparen............

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:05

Er zijn mensen die een redelijk exemplaar hebben of hebben gehad. Maar topkwaliteit is het zeker niet.

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:54

De eigenaar van mijn vorige bijrijpaardje had een merano overgekocht van iemand. Wat een drama, nadat ik het zadel voor een grondoge poetsbeurt beter ging bekijken zag ik losse nagels, stiknaden en scheuren in het leer. Daarnaast zakte het scheef op mijn paard, ik kreeg last van mn rug en paste niet helemaal lekker(vandaar ook het scheefzakken). Ik heb toen zelf een boomlooszadel gekocht en dat ging super!

Ik zeg merano niet doen, spaar dan nog even verder...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:22

niet doen, kwaltijd is heel slecht, je blijft er maar geld in stoppen maar het haalt niets uit.

gewoon een 2e hands A merk zadel kopen dan heb je tenminste kwaliteid voor je geld

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:31

Anoniem schreef:
M_hartje_M schreef:

Merano zijn gewoon prut zadels. Zeer slecht en gevaarlijk. Spaar door voor een goed zadel. En doe je paard dit niet aan.

Edit: wil je hem trouwens voor de haf gaan gebruiken in je profiel? Dan kan ik je nu al vertellen dat dat wss niet gaat passen ;) [b]aangezien merando gemaakt is voor rij paarden en dus een medium boom heeft.[/quote]

merano heeft verschillende boommaten hoor
en je krijg het geld wel terug mocht je het retour zenden

maar bespaar je de moeite, de lederkwaliteit is ontzettend slecht, slecht gestikt, en scheef
de stijgbeugelophanging was scheef, er stak een scherp onderdeel uit, en de kussens waren bobbelig
mijn zadelmaakster zei dat de kwaliteit iets vooruit gegaan was, maar nog steeds om te janken was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

Lynn_Nikita schreef:
Anoniem schreef:

Edit: wil je hem trouwens voor de haf gaan gebruiken in je profiel? Dan kan ik je nu al vertellen dat dat wss niet gaat passen ;) [b]aangezien merando gemaakt is voor rij paarden en dus een medium boom heeft.

merano heeft verschillende boommaten hoor
en je krijg het geld wel terug mocht je het retour zenden

maar bespaar je de moeite, de lederkwaliteit is ontzettend slecht, slecht gestikt, en scheef
de stijgbeugelophanging was scheef, er stak een scherp onderdeel uit, en de kussens waren bobbelig
mijn zadelmaakster zei dat de kwaliteit iets vooruit gegaan was, maar nog steeds om te janken was

Is dat zo? dat heb ik nog nooit gehoord. Maar dan nog geloof ik niet dat het zou passen. Ronde breede paarden hebben gewoon zadels nodig die daar speciaal voor zijn gemaakt. En ik geloof niet dat merano, Echt onderzoek heeft gedaan naar pasvorm.