ik ben vanplan een ander zadel de kopen voor mijn paard omdat mijn huidige zadel (JC) een beetje op begint te raken.
nu ben ik in mijn zoektocht naar een zadel op een massimo zadel gevallen. alleen zecht mij het merk niets, dus ik heb op internet gezocht maar ik kan wel info vinden maar geen ervaringen van mensen zelf.
waarom ik de voorkeur leg bij dit zadel is omdat deze de juiste boommaat heeft (34/35) en volgens de informatie zeer geschikt is voor rondgeripte paarden (het is voor een groninger)
wat ik mij nog af vroeg is of het leer mooi blijft, of het fijn zit en wat jullie is mee/tegen gevallen bij dit zadel
Ik vind de massimo drie keer niets!!! Ik heb zelf de massimo trail gehad en vond de leerkwaliteit slecht! Na drie maanden begon het leer aan de binnen zijde van het zweetblad al te bladderen. Volgens de verkoopster hadden de Massimo's dat snel, zij noemde dat natuurlijke slijtage!! Ja, daaag, voor een zadel van krap drie mnd oud. Verder vond ik de pasvorm slecht, en had je weinig contact met het paard. Nee, nooit meer een Massimo...niet te vergelijken met bv stubben, prestige Kn...etc.
Ik heb de massimo dressuur geprobeerd toen de zadelmaker langs kwam. Hij lag op het eerste of goed op mijn gelderse maar bij opstijgen schoof hij en ze liep er absoluut niet lekker onder. Met de dressuur had ik ook heel erg het idee weinig contact met mijn paard te hebben. Ik zou niet teveel uitgaan van ervaringen (mits over de kwaliteit natuurlijk) en hem gewoon eens proberen bij een zadelmaker/passer. Succes!
birte
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-10 16:21
ik heb inmiddels de Massimo springen II aangeschaft (2e hands 2 jaar oud maar nog super mooi) licht erg goed op mijn paard en rijd ook heerlijk. het leer is niet afgebladderd zoals hier boven omschreven
germie
Geplaatst: 27-09-10 07:58
Ik heb de massimo dressur 2. Goed zadel voor het geld. Ik heb diverse zadels geprobeerd, maar ik zat het beste op de Massimo. Ik had wel zoiets van moet ik het wel doen, want ik heb altijd op A-merken gereden (Zaldi, Stubben, Fryso, prestige). Maar dit zadel lag het best en ik zat er het best op. Dus voor de Massimo gegaan. Ik rij er rustig mee in de regen, heb het zadel sinds mei, en het leer blijft goed. In het begin heb ik heel veel problemen gehad met de ligging van het zadel. Rug gemeten, boommaat 31 zou nodig zijn. Geleverd, maar schoft ging toch stuk (ik heb een merrie met hoge schoft en brede schouders). Zadelmaker er weer bij, opgevuld, probleem was na een week terug, weer gemeten, boommaat was wel goed. Dus weer gevuld. Pas na 4 keer lag het zadel goed. Dit was volgens de zadelmaker wel de eerste keer dat het zadel bij iemand lastig passend te krijgen was. Maar ja, ik had ook aangegeven dat mijn merrie best een lastige rug heeft. Ik heb de beugelriemen onder de zweetbladen. Ik heb geen slijtage aan het leer. Wel heb ik 1 mindere singelstoot, maar die wordt kostenloos vervangen door de zadelmaker, er is gewoon minder goed leer gebruikt. Enige nadeel van het zadel: ik vind de lepel erg lelijk, deze is zo hoog. Maar met rijden merk je het niet. Ben dus erg tevreden over het zadel. Het zadel zit vrij hard, maar daar hou ik ook van. Ik train heel serieus met dit zadel, wissels, appuyementen, travers, enz. Het lukt allemaal zonder problemen.
Overigens, als een zadel na 3 maanden al echt slijtage vertoont, dan ga ik ook terug. Ik stel zware eisen aan m'n materiaal, en ik ben er zuinig op. Dat heb ik ook aangegeven en volgens de zadelmaker was de Massimo hier geschikt voor, maar zou ik toch een wat kortere levensduur moeten verwachten dan bij een Albion (mijn tweede keus). Maar 10 jaar intensief gebruik moet mogelijk zijn. Ik heb dus geen problemen met het leer.
Stukkie travers met het zadel (ik heb verder nog geen duidelijke foto's).
germie
Geplaatst: 11-12-10 20:11
En wederom ligt de Massimo niet goed. Zadel gaat dus weer weg. Het is gewoon niets voor mijn paard. Voor een paard met brede schouders en een hoge schoft is het geen geschikt zadel.
Karin
Geplaatst: 11-12-10 20:14
Dat is jammer! Mijn paard heeft een hoge schoft, maar dan weer geen brede schouders.
Ben na bijna 4 jaar nog steeds zeer tevreden met mijn Massimo Trail en mijn paard denkt er hetzelfde over.
Ik heb een Massimo trail voor mijn haflinger. Het zadel bevalt super. Ligt heel fijn op mijn pony, leer ziet er nu (na 2 jaar) nog steeds netjes uit. Ik zit er heerlijk op. De dressuur lag ook heel goed op Jim, zowel de I als de II. Maar ik zat er niet lekker op. Vandaar dat ik voor de trail heb gekozen. Overigens rijd ik er gewoon dressuur mee (en buiten en soms een sprongetje) en start er ook mee.
birte
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 09:22
ik ben nu ook al weer een tijdje in het bezit van mijn massimo springen II zadel en hij bevalt nog steeds super, ik doe er vanalles mee zowel springen, dressuur als sgw ben ik er mee gestart en alles gaat prima er mee, wat ik wel jammer vind is dat de keilkussens met klittenband vast zitten, dit klittenband is aan 1 kant al best versleten toen ik hem kocht, maar het zadel was ook al een jaar een demo zadel geweest volgens de verkoper dus ik kan mij wel indenken hoe dat is gekomen. maar toch niet leuk dat het slijt.