ervaring zadels epplejeck

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

ervaring zadels epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 14:11

hallo allemaal
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar er kwam niks uit
wei hebben er zadels van epplejeck?

wat zijn jullie ervaringen???
alvast bedankt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:26

effe offtopic maar is wat zinloos om hier een nieuw topic te starten, kun je ook bij epplejeck bestellen als particulier?

ingaa

Re: ervaring zadels epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:13

heb er geen ervaring, mee maar jha je kan ook als particulier bestellen bij epplejack.

molenbeersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:09

ik heb er 1 gehad een dresuur
was erg ontevreden over de pasvorm

hij zat super voor mij

maar zakte steeds weer opnieuw uit na een aantal weken.
ik heb hem 4x terug gestuurd om opnieuw te laten versmallen.

en steeds weer zakte hij opnieuw uit van een medium tot een wijd ( ong)

waardoor mijn paard enorme druk op haar schoft kreeg.

molenbeersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:09

een barato was het trouwens , van epplejeck eigen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:57

Duhelo schreef:
effe offtopic maar is wat zinloos om hier een nieuw topic te starten, kun je ook bij epplejeck bestellen als particulier?

en waarom is het zinloos?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:00

Stalgenootje van mij heeft een zadel van Epplejeck..
Zij is er blij mee, maar.... Hij pas niet, nooit gedaan ook..
Onze instructrice heeft dat ook al aan haar gemeld, maar ja eigenwijs he :Y)

Het zadel knelt, ligt te dicht op de schoft, en het dieptepunt ligt dus niet goed... Dat ziet zelfs een leek nog dat het niet past :Y)
Ze heeft het aan laten passen, mannetje erbij gehad om naar te kijken en ligt nu perfect volgens hun...
Ik zou er nog niet mee op een hobbelpaard willen rijden :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:20

joyce_eddy schreef:
Duhelo schreef:

en waarom is het zinloos?

nee, je begrijpt me wss verkeerd, ik bedoelde dat ik even offtopic ging, omdat ik het zinloos vond om een nieuw topic te starten met mijn vraag (of je kunt bestellen als particulier), niet dat het topicvan TS zinloos is he ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:44

Ik zag ook al hele mooie zadels maar heb al heel veel negatiefe verhalen gehoord over de zadels. Ze zouden iets betere kwaliteit als zadelmarkt zijn maar nog steeds drama.

@Duhelo: Je moet alleen een klantenpas hebben, die kun je daar aanvragen en die moet je bij elke aankoop tonen zodat ze kunnen registreren waar alle producten heen gaan i.v.m. productie fouten of andere miskleunen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:14

Bij EJ zijn er 3 soorten eigen merk-zadels.
Barato (=goed), Epplejeck (=beter) en Quur (=best) voor elk wat wils dus. Is prettig als je bv geen dikke portomonee hebt of als je wel een kwaliteitszadel wilt tegen een lagere prijs dan de grotere merken.
EJ heeft een zadelmaker met 20 jaar ervaring. Als je een zadel koopt moet je eraan denken dat je het eerst in moet rijden. Na een aantal weken kan je kijken of het opgevuld/ boom veranderd moet worden, dat zit er 1 mailg gratis bij.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:26

Ik overweeg ook een zadel van EJ,maar als ik dit zo lees, heb ik toch wel een beetje mijn twijfels. Ga ik toch maar voor Divoza, hoewel die minder keus hebben in lagere prijsklassen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:33

Ik heb ook een zadel van EJ, heb zelden een zadel gehad dat zo mooi paste op mijn pony. er hoefde verder helemaal niks aan gedaan te worden. ikzelf vind het zadel ook zeer prettig zitten. niks mis mee.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:13

Ik heb de Quur Eabel Veelzijdigheid.
Wat een super zadel! :+:
Heb hem nu precies een jaar, en ben er super blij en tevreden over.
Hij is aangemeten op mijn paard, en ligt nog steeds helemaal super!

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:51

Quur Eabel Veelzijdigheid. Ben ik echt helemaal niet te vreden mee!!! :( Naa een maand varen de stiksels er al half uit en slecht kwaliteit leer de eene kant was goed en ander was echt heel slecht... leek net of het niet 2 de zelfde soorten leer waren.... :(

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:52

Ben je ermee terug gegaan? Mits je het goed gebruikt hebt zullen ze het zeker voor je oplossen.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:57

stalone2 schreef:
Ik overweeg ook een zadel van EJ,maar als ik dit zo lees, heb ik toch wel een beetje mijn twijfels. Ga ik toch maar voor Divoza, hoewel die minder keus hebben in lagere prijsklassen.

Hehe een zadel bij Divoza zou ik al helemaal niet doen.
Gebruik daar de zoekfunctie ook maar eens voor, ik spreek uit ervaring.

De zadels van EJ zijn best goed maar voor de prijs kan je geen A-merk kwaliteit verwachten.
Je zal het zadel constant moeten laten controleren, eventueel door een andere goede zadelmaker anders als die van EJ.

harma126

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:22

ik moet ook een nieuw dressuur zadel hebben. Ik wil niet graag een duur zadel hebben maar heb ook geen zin om over een jaar weer een nieuw zadel te kopen. Kan ik volgens jullie gewoon voor een zadel gaan van circa 400 euro of moet ik toch maar een duurder zadel kopen voor beter kwaliteit? Ik heb zelf een kwpn met een vrij normaale rug hij is ongveer 1.60 welk zadel raadden jullie aan? Ik heb nu een kiefer maar die past hem niet meer goed dus kiefer is geen oplossing voor mij.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:26

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van EJ zadels... Laatst toevallig 1 gekocht, heb nog gevraagd of het zadel recht was, en dat was absoluut :j Kon het zelf ook niet helemaal goed zien. Maargoed toen ik eenmaal vanaf mijn pony naar beneden naar het zadel keek, bleek hij dus scheef te zijn. De kussens waren ook niet goed opgevuld. Er zaten vlekken op het zadel 'wat ik er zelf maar even af moest poetsen'.
Later heb ik toch nog naar een ander zadel gekeken daar omdat ik nergens anders een goed zadel leek te kunnen vinden, het zadel wat ik vast heb gehad was net zo slap, ook al slechte kussens enzo... Voor mij geen EJ weer!

harma126

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:26

antje_vip schreef:
Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van EJ zadels... Laatst toevallig 1 gekocht, heb nog gevraagd of het zadel recht was, en dat was absoluut :j Kon het zelf ook niet helemaal goed zien. Maargoed toen ik eenmaal vanaf mijn pony naar beneden naar het zadel keek, bleek hij dus scheef te zijn. De kussens waren ook niet goed opgevuld. Er zaten vlekken op het zadel 'wat ik er zelf maar even af moest poetsen'.
Later heb ik toch nog naar een ander zadel gekeken daar omdat ik nergens anders een goed zadel leek te kunnen vinden, het zadel wat ik vast heb gehad was net zo slap, ook al slechte kussens enzo... Voor mij geen EJ weer!

Heb je nu een ander zadel genomen? Zo ja welke en hoe bevalt die?
Ik las al van meer dat die kussens niet goed waren enzo

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:03

Ik heb het perfecte zadel nog niet gevonden. ;)

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:34

Een goed zadel vinden is echt lastig! Zelf heb ik ook lang gezocht naar een geschikt zadel, maar ben uiteindelijk bij een tweedehands uitgekomen. Weet even niet meer welk merk, moet ik eerst even kijken. Vind merk niet zo belangrijk als het voor mijn paard maar goed zit en ik er lekker op kan rijden.

Volgens mij zijn Epplejeck en Divoza zadels bijna hetzelfde. Ik denk ook niet dat je de zelfde kwaliteit kunt verwachten als de dure zadels zoals Kieffer, Passier, etc. die meer dan 1.000 euro kosten.