Saddlefit 4 Life

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hindo2

Saddlefit 4 Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:38

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:08

Kijk eens op het topic van gesloopte zadels. [HAR] gesloopt kadet zadel (leerzaam)

Daar heb ik een Schleese boom op de foto staan. Ding is zo scheef als wat. De bokker waarvan ik het zadel had overgenomen beweerde van niets te weten en dath et wel door transport gekomen zou zijn :S Echt niet, deze boom heeft nooit recht in elkaar gezeten, dat kun je ook zien aan de slijtage van het leer aan de onderkant van de boom.
Voor 25 euro mag je het zadel overnemen, ik zet het dan weer in elkaar en voorzie het zadel van een nieuwe wolvulling (flair heb ik zelf overgezet naar een ander zadel), het leer is nog perfect, 1 stoot wat minder. Prachtig zadel om te zien, maar een ontzettend scheve boom.
Hier zie je dat het leer gewoon ongelijk slijt.
Afbeelding

ONdanks dat deze foto niet geheel scherp is zie je duidelijk dat de linkerkant van de lepel omhoog steekt. Zo scheef is de boom dus.
Afbeelding

Syberdepiep

Re: Saddlefit 4 Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:19

Is het niet zo dat deze zadels juist aangepast kunnen worden op de scheefheid van het paard? M'n paard is ook behoorlijk scheef, maar heb nu een Wow voor hem. Schleese werdt me ook geadviseerd omdat het nog beter aan te passen was dan de Wow, maar die ging me boven m'n budget. M'n paard heeft een afwijking in z'n wervelkolom is echt extreem breed hierdoor. Zijn weinig zadels welke breed genoeg zijn.

germie

Re: Saddlefit 4 Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:47

Nou, dit zadel had echt niet op een paard mogen liggen. Je ziet op de bovenste foto ook dat de druk van de lepel niet goed verdeeld wordt over de paardenrug. Anders had immers nooit een stuk leer tussen de kussens en de boom al door mogen slijten. Bij gelijke druk ook gelijke slijtage. Hier dus absoluut niet.