probleem juiste zadel tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

probleem juiste zadel tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 14:57

Ik heb 4 jaar geleden een zadel gekocht bij de paardenschuur in amerongen.
Daarvoor heb ik een paar 2e hands zadel gehad die niet goed lagen... toen dachten we uiteindelijk: we gaan naar een zaak daar hebben ze er verstand van en geven we maar een keer goed geld uit.

Helaas is hij vanaf vorig jaar gaan bijten in de stang als ik zijn zadel pakte, dit gaf mij een gevoel dat het zadel niet goed meer zou zitten. Nu heb ik naar het zadel laten kijken en inderdaad, te smal en te lang voor mijn tinker...

Ik baal echt als een stekker, dit zadel heeft mij 1499 euro gekost dat is niet niks. En dan ook nog is voor een zadel die dus helemaal niet goed lag en ligt... :(

Ik heb op dit moment gewoon GEEN geld om weer een nieuw zadel aan te schaffen en weet ook echt niet wie ik er nog in moet vertrouwen...

WAT een drama! :(

upendo

Re: probleem juiste zadel tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:58

Heb je er al aan gedacht dat je paard kan veranderen in bespiering in 3 jaar? :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:01

Op de foto's rijdt je met een bontje onder je zadel.

Ligt het zadel niet al een stuk beter zoniet goed zonder dit bontje.

Anders zul je toch echt deze moeten verkopen voor je een andere terug koopt. Gezien het feit dat iemand heeft geconstateerd dat dit zadel te lang en te smal is neem ik aan dat je een zadelmaker hebt laten komen?

Kan je die niet om advies vragen en evt kijken of je jou zadel in kan ruilen?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:04

upendo schreef:
Heb je er al aan gedacht dat je paard kan veranderen in bespiering in 3 jaar? :)

Ja maar daar word zijn rug niet langer op, en het zadel niet scheef van, ik heb heb ieder jaar laten opvullen daar..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:05

wat voor zadel heb je erop liggen? en wat waren/zijn de maten

Op mijn moeders tink had ik een Kieffer liggen en die lag echt super en heb ik op 3 andere Tinks gehad

Nu rijd ik ze niet meer en het zadel gebruik ik verder ook niet meer maar ik zou eens kijken voor een kieffer

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:06

Miepie1980 schreef:
Op de foto's rijdt je met een bontje onder je zadel.

Ligt het zadel niet al een stuk beter zoniet goed zonder dit bontje.

Anders zul je toch echt deze moeten verkopen voor je een andere terug koopt. Gezien het feit dat iemand heeft geconstateerd dat dit zadel te lang en te smal is neem ik aan dat je een zadelmaker hebt laten komen?

Kan je die niet om advies vragen en evt kijken of je jou zadel in kan ruilen?

Ja hebben gekeken zonder bontje. En nee zo ligt die ook niet goed!

Ja heb een zadelmaker laten kijken maar die stuurde me door naar een andere vrouw en die doet niet inruilen.. en die zadel maker die ik liet kijken maakt alleen zelf zadels voor andere zaken en kost onwijs veel geld voor een nieuw zadel.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:06

mijn zadel is van merk Ideal ( voor mij dus niet zoo ideaal :P ) Boom maat is wijd

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:09

Ik ken het merk alleen van mentuig ;)

Dus de boom is te smal en het zadel is te lang hoeveel inch heb je?

Misschien kijken voor een Wow ik hoor hier zoveel positive verhalen over en het zadel is op maat te maken voor elk paard voor het paard een 17 inch en voor de ruiter een 18 inch is ook mogenlijk enz

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:09

waarom laat je geen hyporama in bijv. Rotterdam komen..daar kan je je oude zadel inruilen en komen ze een nieuwe passen...ze hebben daar ook 2e hands..dus misschien kan je wel omruilen?..is maar een ideetje!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:13

Maar als het zadel te lang is ga ik toch denken dat veel zadels dit zijn

ik zou toch echt eens arie de boer aanschrijven

Het kost heel wat bij hem maar dan heb je een zadel wat altijd en op elk paard aangepast kan worden dus infeite heb je voor altijd voldoende aan de wow
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:15

Gentlegiant schreef:
Ik ken het merk alleen van mentuig ;)

Dus de boom is te smal en het zadel is te lang hoeveel inch heb je?

Misschien kijken voor een Wow ik hoor hier zoveel positive verhalen over en het zadel is op maat te maken voor elk paard voor het paard een 17 inch en voor de ruiter een 18 inch is ook mogenlijk enz

17.5 inch. haha weet je wat een WOW zadel kost :P die prijs is ook aardig WOW :P

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:17

en het probleem is dat ik op t moment aardig blut ben ;(

En zomaar een hyporama vertrouw ik gewoon niet... weer iemand die DENKT te weten hoe het moet enzo ...
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 22-09-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:17

Ik weet het hahaha
maar op lange termijn denk ik wel een uitkomst

Ik wou zeggen kun je de boom van je zadel niet breder stralen maarja dan issie nog telang

Bij kieffer zou dit wel kunnen ik weet niet hoelang je zadel mag zijn voor je paard?
Anders wil ik mijn 17/17,5 inch wel eens opmeten om te kijken of kieffer kort genoeg is
En dan kun je een 2 derhands kieffer aanschaffen en eventueel breder laten stralen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:18

chaatje16 schreef:
en het probleem is dat ik op t moment aardig blut ben n ;(

Ik schud je de hand! _O-

Ik ben ook nog opzoek naar een nieuw zadel gewoon voor erbij maar ben ook teblut haha

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:20

Als ik jou was zal ik dit zadel eerst eens proberen te verkopen. Het geld wat je daarvan overhoudt gebruiken om een zadelpasser te laten komen, en die je paard eerst maar eens goed laten meten, zodat je weet welke boommaat je nodig bent en welke merkzadels geschikt zouden kunnen zijn. Misschien kun je dan tweedehands zo´n zadel opscharrelen, ben je in ieder geval goedkoper uit als nieuw.. Laat dat zadel weer aanpassen door de zadelmaker..

Verder zou je verschillende zadelmakers kunnen mailen, je situatie voorleggen en informeren of ze een oplossing hebben. Ik heb zelf een heel breed kort paard en heb wel 15 zadelmakers en passers door heel nederland gemaild. Lang niet iedereen heeft iets in het assortiment wat geschikt is.. Ik ben me goed gaan verdiepen in de oplossingen die zijn aangedragen, en aan de hand daarvan kon ik kijken wat bij mijn eigen wensen past.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:23

Ik zal hem vrijdag even opmeten, ben morgen niet op stal, maar de verzorgen van mijn paardje :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:25

heeft de ZM niet gezegt wat voor lengte het zadel MAG hebben?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:26

ja ik heb er ook een die dat kan maken maar die ruilt dus niet in en mijn zadel moet nog wel tussen de 600 en 800 euro opbrengen, en tot nu toe heeft er nog niemand gereageerd dus.. t loop niet zo lekker :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:26

Ruggen veranderen, ruiters zitten en rijden scheef (zadels worden zelden scheef), proberen dat op de verkeerde manier te corrigeren.

Ik zeg niet dat dit bij jou is gebeurd, maar het is zeker wat om in je achterhoofd mee te nemen. Probeer de spieren op de rug eens te trainen met goed longeren, laat eens een fysio van Happy Athlete komen en laat een goede instructrice komen die jullie samen kan beoordelen op scheefheid.

Dan nog blijft het zadelprobleem. Is (semi-)boomloos niets voor jullie? Het is voor mijn Tink voorlopig de enige oplossing...

PS. Ik zie op de foto's in je profiel veel onderhals en een strakke bovenlijn. Ook rijden jullie wedstrijden, dus het lijkt me erg logisch dat een zadel van toen niet meer past op een rug van nu :)
Laatst bijgewerkt door Puchje op 22-09-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:26

ze had alles op ware grote getekend, ik zou is even dat blaatje erbij pakken

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:30

het is dat ik geen geld heb maar wel nog een 17,5 inch zadel met wijde boom zoek want het is en blijft een mooi zadel

Ik ben benieuwt naar de ''tekening''

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:33

naja die bij die tekening staan ook geen maten. Ze had het merk K & M cob dressuur voor mij in gedachte die vrouw.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:34

ik heb werkelijk nog nooit gehoort van die naam :o
of bedoel je KN?
ook niet in ander tuig

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 15:52

nee de volledige naam is kent & masters dressuur zadel.
Heb even rond gekeken daarover en die dat heleboel tinker mensen die aanraden :) nu nog iemand vinden die mijn zadel wilt!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:55

ik heb er echt nog nooit van gehoort haha

Op mijn moeders tink hebben nu 3 verschillende kieffers gelegen en die lagen allemaal goed maarja toen kwam de bespiering en moest er weer een nieuwe komen :+

Jou zadel zal vast zo weg zijn