dunne dekjes met hypoallergene onderkant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

dunne dekjes met hypoallergene onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:07

Wie weet of ze bestaan?
Mijn paard krijgt enorme jeuk van gewone katoenen dekjes, helemaal als ze gaat zweten. Zo erg dat ze alleen nog maar stil wil staan en zichzelf probeerd te krabben/bijten. Het dekje dat ik er nu onder had was een schoon, dun, katoenen dekje (niet met wasverwachter gewassen).

Ik weet dat HAF onder andere pads heeft met een soortgelijke onderkant, maar die dekjes vind ik te dik, ik ben bang dat het de pasvorm van het zadel zal beinvloeden en dat het te krap gaat liggen. Ze is nu namelijk te dik, waardoor het zadel al ietsje krapper ligt dan wat ideaal zou zijn.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:55

De Equiline dekjes hebben een anti-allergische onderzijde ( http://www.equiline.it/?IDsezione=3114 ).

Tevens hebben deze dekjes een super mooie pasvorm en zijn erg fijn in gebruik. Wij hebben ze in verschillende modellen, kleuren, sierkoorden en borduursels.

Misschien is dit iets voor je pony ?

Anoniem

Re: dunne dekjes met hypoallergene onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:33

HAF pad's zijn niet dik. Dat lijken ze wel maar zijn ze niet. Sommige modellen hebben een extra inlage zodat je ze ook voor boomloos kunt gebruiken. Maar die inlage kan er uit.

Iig mijn HAF pad is niet dikker dan een simpel katoenen dekje

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:37

oke, bedankt! Ik heb ze inderdaad alleen voor boomloze zadels gezien, ik ga even kijken voor de equiline en HAF dekjes.

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:04

Heb een HAF dressuurdek te koop, nauwelijks gebruikt. ZGAN

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:05

Inderdaad HAF, ook in dressuur, endurance en springen verkrijgbaar. Ben zelf ook opzoek maar nu even geen geld voor. Mijn paard zweet echt onwijs veel en daar kan ik gewoon geen dekje tegenop wassen of moet er al 300 kopen.

De dressuur wordt overigens bij http://www.goedhard.nl verkocht 79 euro.

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:46

Koop die van mij dan, voor 50 euro incl. verzendkosten kun je de pad overnemen. Kan foto's mailen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 15:57

mhoogenbos schreef:
Koop die van mij dan, voor 50 euro incl. verzendkosten kun je de pad overnemen. Kan foto's mailen.

Bedankt, maar ik denk dat ik het VZH/endurance model nodig heb (ik heb een trail zadel).
Ik ga even kijken voor zo'n HAF pad!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:11

Bucas heeft dekjes met een zgn. 'droogblijf' functie, en antibacteriële werking. Verkrijgbaar bij de Paardendrogist. Zijn niet zo duur, en lijken dun.