Ervaringen Knight Rider dressuurzadel Neptunus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Ervaringen Knight Rider dressuurzadel Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:03

Beste bokkers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar zonder resultaat voor mij.

Ik overweeg een Knight Rider dressuurzadel Neptunus aan te schaffen, vooral door de aantrekkelijke prijs en verwisselbare boom. Ik ben alleen benieuwd naar praktijk ervaringen met dit zadel. Hoe is het kunststof? Glad of juist niet, vormt het mee, verschillen met eren zadel? Is de boom makkelijk te verwisselen en gewoon hoe het zadel in het geheel bevalt. Oftewel graag hoor ik ervaringen van bokkers! Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk kun je me helpen!

Groetjes!

delerium

Re: Ervaringen Knight Rider dressuurzadel Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:32

Ik rijd Carlito met een Knightrider Neptunes. Of ik er tevreden mee ben? Ik weet het niet.

Volgens mij ligt het Carlito prima (ondanks dat hij als 4-jarige dagelijks een andere vorm heeft). Het zadel is super lichtgewicht, heeft mooie kussens en het kunststof van de zweetbladen en zitting is en blijft netjes. Overdreven glad vind ik het niet, ik zit er zelf fijner op dan op een Wintec qua gladheid. Toch zit ik er verder op een of andere manier niet lekker in, maar dat is meer mijn ding dan dat het aan het zadel ligt... Vervormen heb ik het echt niet op kunnen betrappen!

Het verwisselen van de boom is een peuleschil. Stelt werkelijk niets voor. Jammer vind ik wel dat zelfs de wijdste boom niet zo heel wijd is.

Voordeel vind ik dat je er zowel een veelzijdigheids als dressuursingel op kunt gebruiken en dat je de stijgbeugelriemen onder het zweetblad kunt gebruiken (bovenlangs kan ook).

Nadeel vind ik de singelstoten, die zijn erg stug en de gaatjes vind ik erg onhandig. Ze zijn wat klein en door de stugheid is aansingelen een uitdaging op zich.

Hier zie je het in actie: [RIJ-ITP] het-paard-dat-nooit-wat-zou-worden, 1e x OHZ @ Bokt!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:00

Delerium bedankt voor je uitgebreide reactie. Vooral de fotos zeiden veel. Lijkt wel of je benen naar voren worden gedwongen. Welke maat/kleur boom heb jij? Ik heb een erg brede haf, dus brede boom nodig. Het zadel lijkt ook wat naar voren te schuiven of ligt het aan de fotos?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:29

de breedste boom zit er iig in, die is rood of wit, dat weet ik niet zeker uit mijn hoofd...

Dat mijn benen naar voren gedwongen lijken ligt wellicht een beetje aan het zadel, een beetje aan mn 10 jaar oude rubber laarzen, en boelveel aan mn eigen gebrekkige rijkunst...

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:36

Wij hebben er 1 voor Lucky. Zij is een welshxarabier.
Vind de mediumboom die er in geleverd word echt wel smal en heb nu de rode boom besteld en erin gezet (dat was wel keimakkelijk) heb nog niet gereden met deze boom. Het zadel vind ik ontzettend lekker zitten, echt als een huis! Ik heb de wrongen er dan wel afgehaald, dat vind ik niet fijn.
Het materiaal vind ik net echt leer....vind het echt mooi spul
Ben er zeer tevreden over verder.