Tijdens de les van zadel wisselen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leen

Tijdens de les van zadel wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 12:57

Hoi,
ik ben sinds kort op het einde van de les wat aan het springen, nu heb ik dus problemen aan mijn knie dus moet ik met een dressuur zadel rijden, vooral het inrijden, dressuur gedeelte. Maar ik vroeg me dus af of het geen kwaad kan om voor ik ga springen een vzh zadel op te leggen, aangezien mijn evenwicht op het dressuurzadel niet zo stabiel is boven de sprong.

_Cindy

Re: Tijdens de les van zadel wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:58

Als je met inrijden al last hebt van je knie, kun je dan wel met die knie springen?

Voor het paard maakt het denk ik weinig uit dat je tijdens het rijden van zadel wisselt, mits de zadels natuurlijk goed passen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:59

Voor je paard maakt het helemaal niet uit hoor, als het voor je knie geen probleem is dan gewoon lekker doen.

Noa! Close to Perfect
Kees! Uit het oog, niet uit het hart
[KS-ITP] Noa en Kees door de lens van Kidding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 13:05

_Cindy schreef:
Als je met inrijden al last hebt van je knie, kun je dan wel met die knie springen?

Voor het paard maakt het denk ik weinig uit dat je tijdens het rijden van zadel wisselt, mits de zadels natuurlijk goed passen.

Ik voel het wel aan mijn knie, maar het is alleen erg als ik gewoon altijd met vzh rijd omdat ik dan steeds met een meer gebogen knie zit, voor 1 keer in de week gaat een vzh zadel wel het hele uur, maar dan voel ik het de volgende dag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:06

Kun je dan niet je VZH zadel de beugels wat langer maken. Opzich is een zadel wisselen tijdens de les niet erg. Maar het kan voor je mede ruiters wel vervelend zijn. Omdat ze weer op jou moeten wachten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:44

Ik heb een eigen paard en rijd alleen, dus met mederuiters heb ik geen probleem. Het probleem met een vzh zadel is dat de kniewrongen anders zijn dan een dressuurzadel.

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:32

Dan wissel je toch gewoon?
Je paard heeft er geen last van...
(op concour wisselen ze ook altijd)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie