niet blij met ANky zadel

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Horsea_nl

niet blij met ANky zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 11:17

ik heb nu 3 kn zadels liggen en ik ben echt niet blij met mijn anky zadel

eerst was de boom voor doormidden. en nu lijkt het alsof de boom in het midden ook gebroken is. als ik hem tegen mijn been aanleg en ik druk aan de voorkant komt er een soort knik in. heb al bijna een week geleden contact opgenomen met de ruitersportzaak en nog steeds niets gehoord!

ik ben echt hel erg zuinig op mijn spullen maar dit zadel is toch echt wel een dramazadel :(

daarnaast zit er geen model in en is hij erg slap.

en nog een grotere klapper. blijkt hij een 18 inch te hebben (ik heb maat 34/36) en een medium boom. terwijl zij echt een brede boom nodig heeft! dat wist ik dus helemaal niet en ze doet net alsof ik gek ben. ben er echt zo zat van :(

wie heeft nog meer slechte ervaring met anky zadels?

Horsea's Donnatella M1 + 6
Horsea's Zsarina ZZ-zwaar + 1
Grandia's USA ZZ-zwaar + 1
Horsea's Elbrasco M1+ 0

Axel_Valerie

Re: niet blij met ANky zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:24

Ik heb wel vaak gehoord dat ze klemmen en dat daardoor de druk op de boom verkeerd terecht komt.

Maar begrijp ik nu dat je er nog mee ging rijden toen de boom voor gebroken was? (ik snap het niet helemaal)

Axeltje&Valerie&Nòtt&VagranzaZ&Kyandra Love all my horses

VDB

Op bokt kunnen ze je niet helpen aan een nieuw zadel. Tenzij je een zadel wil kopen van een bokker?
Is het niet verstandiger om met je zadel naar de zadelmaker te gaan, hem aan te tonen dat je boom gebroken is, zoals je beschrijving is, en een ander zadel eisen van je zadelmaker? Of heb je er al langere tijd mee gereden?
Heb je het zadel nieuw of 2e hands gekocht?

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

MarliesV

Ligt dit niet aan degene (qua boom, inches maar ook de service) die het zadel heeft aangemeten of heb je het zadel ongepast of zelf gepast gekocht?

Breken van de boom moet gewoon niet kunnen. Of het nu een Anky of ander zadel is. Tenminste als het zadel niet is gevallen enz wat mij hier het geval niet lijkt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:27

Nee maar ze geeft wel al aan dat ze daar al contact mee heeft opgenomen toch?
Ik heb wel vaker slechte verhalen gehoord maar nog nooit zulke slechte verhalen dat de hele boom brak idd. Ik denk dat het toch met die drukverdeling te maken heeft hoor. (edit) En als het zadel dan ook nog eens niet passend is dan is dat dubbel zo erg!

Axeltje&Valerie&Nòtt&VagranzaZ&Kyandra Love all my horses

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:51

Volgens mij staan er op Bokt verschillende topics over de Anky zadels met oa gebroken bomen.
Toen ik nog in een ruitershop werkte werden deze zadels door mijn baas op een gegeven moment uit de handel gehaald in zijn winkel door de vele klachten, ik spreek wel over 1 van de eerste modellen ;)

Tja en over boommaat en zitmaat.......dat is dan bedonderd al ben je er altijd zelf een beetje bij.
Hiervan kun je het zadel geen schuld geven, dat is eerder de klacht bij de verkoper dat ze je een niet passend zadel hebben verkocht zowel voor ruiter als paard.

Ik was er wel flink achteraan gegaan desnoods eens een persoonlijk bezoekje plegen bij de verkoper als ze niet reageren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:56

Is een KN zadel dan een Anky zadel?? ik snap hier iets niet.

Waarom ben je niet gewoon gestapt naar degene van wie je die zadels hebt. Wij hier op bokt kunnen helaas weinig voor je doen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 13:19

ik heb drie kn zadels die goed bevallen. maar mijn anky is echt een dramazadel.

ik vroeg me af of er meer mensen ervaring hebben. heb de afgelopen tijd weinig ervaringen gelezen over dit zadel.

ik heb er inderdaad mee gereden omdat ik niet wist dat hij gebroken was. een man wees mij erop en zo kwam ik erachter. natuurlijk direct contact opgenomen met de winkel maar ze doen verder weinig met zadels en ik heb al eerder een zadel teruggeven dat niet bleek te passen en dit is de tweede en ik denk niet dat ze het weer gaat doen.

ik wil dat dit zadel op korte termijn gemaakt wordt en dat ik hem kan inruilen. maar ze doen gewoon helemaal niets!

Horsea's Elbrasco M1+ 0

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Sorry maar daar had ik toch echt geen genoegen mee genomen.
Al was het het 36ste zadel dat niet goed was! Ik had er werk van gemaakt.
Een zadel kost genoeg geld dus waarom zouden zij jou die service niet verlenen?
Gewoon volhardend zijn meid! De aanhouder wint!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:47

maar wie heeft het zadel gepast dan?
aangezien je nu erachter komt dat het te lang is en te smal

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:07

Zou toch echt verhaal gaan halen bij de verkoper! Als een zadel niet goed ligt dan is het hellemaal niet raar dat je hem terug doet!

ladygaga14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:39

ik heb het nog nooit gehad.
heb je geen telefoonnummer van waar je hem hebt gekocht?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:10

ja natuurlijk heb ik het nummer wel. heb ook met haar gebeld. heb het zadel nieuw gekocht

maar omdat ik er veel kom vind ik het moeilijk om het hard te maken. het zadel blijkt gewoon aan alle kanten niet et passen en nu kost het mij dus geld omdat ik hem in moet ruilen wanneer hij gemaakt wordt. want het zadel is gewoon bijna niets meer waard

Horsea's Elbrasco M1+ 0

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:12

Kan je niet naar de zadelmaker gaan? :P

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:15

en dan dik geld bijleggen op een zadel waar ik geen kosten meer aan wil maken?

Horsea's Elbrasco M1+ 0

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:41

Heeft die ruitersportzaak waar je het zadel gekocht hebt het afgepast of heb je dat indertijd zelf gedaan?Hoor veel slechte verhalen over de Anky..Dat is een van de redenen dat ik hem niet genomen heb. Maar als er nog (fabrieks) garantie op het zadel zit moet het toch op te lossen zijn. Ik zou gewoon weer aan de bel trekken..

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:52

wie heeft jouw zadel dan aangemeten? Een winkel waar ze weinig met zadels hebben?

niets hoeft, paarden wel

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:13

Ik denk dat je gewoon bij je zadelmaker moet zijn. ;)
Waarom beantwoord je de vragen niet helder?
Je hoeft mijn vraag nog niet eens te beantwoorden maar anderen die jou een vraag stellen praat je omheen.
Maar ik stel hem graag nog een keer: Welke datum heb je het Anky zadel gekocht?

_Lott schreef:
wie heeft nog meer slechte ervaring met anky zadels?

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:17

eenmaal kn, nooit meer wat anders!

Ik ben ook 1 keer " vreemd " gegaan, heb mooi weer een kn!

Verder zou ik naar de ruitershop gaan en niet eerder weggaan als dat het opgelost is :)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:18

_Lott schreef:
ja natuurlijk heb ik het nummer wel. heb ook met haar gebeld. heb het zadel nieuw gekocht

maar omdat ik er veel kom vind ik het moeilijk om het hard te maken. het zadel blijkt gewoon aan alle kanten niet et passen en nu kost het mij dus geld omdat ik hem in moet ruilen wanneer hij gemaakt wordt. want het zadel is gewoon bijna niets meer waard

Ik had me daar echt niets van aangetrokken! Hun moeten jouw goede services leveren, en anders ga je naar een andere winkel. Ik had dit echt niet gepikt. Gewoon terug gaan meis! Je heb erg genoeg voor betaalt en hun horen jouw goede service te leveren, aangezien je daar vaker komt en dus een goede klant bent horen ze je geweldige services te geven!

happy met mijn merrie!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:21

Ga met Ilsje mee. Gewoon langs komen met het zadel.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:41

Wat is precies het idee van dit topic? je klaagt over je Ankyzadel, maar wilt niet doorzeuren bij degene waar je het gekocht hebt? Wat moeten wij nu zeggen dan?? "Ah, wat erg voor je?"

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:55

Wat erg voor je. :-)
:+
Je kan het pas goed regelen als je persoonlijk langs gaat en helder je verhaal toelicht aan de winkel.

Oreo schreef:
Wat is precies het idee van dit topic? je klaagt over je Ankyzadel, maar wilt niet doorzeuren bij degene waar je het gekocht hebt? Wat moeten wij nu zeggen dan?? "Ah, wat erg voor je?"

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:59

Ik heb al eens een Anky uit elkaar gehaald. Zadelmaker in opleiding, dat ben ik. :+ Het kunstof is net peperkoek! Maar dat hoort bij dit zadel. Ik kon mijn els (prikkertje) er zo dwars doorheen steken! Gewoonlijk kan da niet. Sinds ik de Anky aan de binnenkant heb kunnen bestuderen, ben ik er geen fan van. Doe mij maar degelijke Engelse kwaliteit.

Maar als je er geen aard aan hebt: Ik leer, dus mss kan ik er nog wat moois van maken? Maar ja, ik betaal er natuurlijk niet de hoofdprijs voor. Zoals je zal begrijpen ga ik er mijn paard ook niet mee pesten. ;) Ik ben momenteel bezig met zittingen leren maken en dan kan ik deze mooi gebruiken om open te maken. Als je wil maak ik er foto's van? Of ik maak hem open waar je bij staat? Is dat een optie dan?
Repareren wil je volgens mij niet, zoals ik lees. Ik weet niet wat je wil bereiken met dit topic? Ik zie legio zadels met gebroken bomen. Dat kan door zoveel oorzaken ontstaan en geen enkel zadel is daarvan gevrijwaard.

Blijkbaar is je band met de ruitersportzaak dusdanig dat je hiermee niet terug durft. Ergens wel heel kwalijk! Wat het ook is, als een winkel mij een slecht produkt levert, gaat het onherroepelijk terug. Een goede band met een winkel zorgt ervoor dat dat probleemloos kan. Als zadels al niet hun ding zijn, dan is het gewoon dom om het te gaan verkopen. Laat dat dan over aan iemand die daar meer kennis heeft. En absoluut niet aanvallend bedoeld, want je bent zeker niet de enige, maar waarom koop jij eigenlijk zo iets bij zo iemand? In je voetnoot zie ik dat je best weet hoe je een paard moet rijden en je geeft les. Waardoor heb jij deze aanschaf gedaan?

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:31

Bij ons in de buurt rijden heel veel dressuurruiter met een ANKY zadel. Bij mijn paarden komt geen ANKY zadel in de buurt, ze zitten technisch niet goed in elkaar en zijn vaak scheef!

Ik zou zeker terug gaan naar de ruitersportzaak om te kijken of er wat te regelen valt.