Leren bitje: Bijt ze doorheen en als ik de kinriem strakker zou doen lijkt me dat het zachte van het bit eraf gaat. Prima bit verder waar ze goed op liep.
Western bitje: een dunne (lees 8 of 9 mm) sweetiron enkelgebroken bustrens. Loopt ze super op, maar ik heb het idee dat dit bit iets te scherp is. Ondanks dat ik hele zachte handen heb.
Dubbelgebroken trens: ik had een aurigan dubbelgebroken dunne bustrens (12 mm ofzo) met een bol middenstuk. Bij dit bit had ik het idee dat het te veel rommelde in haar mond. Ze speelde er veel mee, maar ik had minder de controle. Dit bit heb ik ook nog een tijdje met latex omwikkeld gehad, maar vond ik niet echt hygienisch.
Rubber bit: Ik weet nu dat het kan branden dus dat gebruik ik niet meer. Ik had een enkelgebroken hele goedkope van de divoza.
Enkelgebroken: ik heb er zowel wat dunnere als wat dikkere ingehad al dan niet omwikkeld met latex. Loopt ze goed op, maar ik ben bang voor het schaareffect.
Ik heb dus een hele zachte hand en rijd de merrie eigenlijk alleen op zit, buiten is ze wat heter en gebruik ik mijn handen toch iets meer. Ik rijd zonder neusriem dus ik heb wel een bustrensje nodig omdat anders het bit te makkelijk door de mond kan schuiven. Paardlief gaat heel snel veel te diep lopen dus een scherp bit is dan zeker geen optie. Wie o wie heeft een idee? Het liefst zou ik natuurlijk met alleen een halsring rijden, maar dan gaan de mensen op de club steigeren
. 
Dus kunnen ze ook niet zeuren zegmaar