Ervaring Ponyzadels

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jenkins

Ervaring Ponyzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 22:32

Hallo Bokkers,

Ik ben opzoek naar een zadel voor mijn pony en inmiddels heb ik er al 3 gekocht en weer terug gestuurd.
Met dit topic wil ik mijn ervaring met de zadels delen en ook verder zoeken naar een geschikt zadel voor mijn pony.

Even wat informatie over mijn pony:
Stokmaat: 1.15 (Januari 2010 gemeten, kan dus iets gegroeid zijn)
Korte rug
Niet erg breed, maar ook niet small.

Wat voor zadel ik zoek:
- Niet al te duur, gezien het niet voor mezelf is maar voor kinderen.
- Heb het liefst een normaal ogend zadel, dus geen pinokio ed, omdat ik het idee heb dat die slecht zijn voor de rug.

Wat ik al gepast hebt:
1.
Daslo VZH 15 inch, met medium boom (verwisselbaar) (weet iemand de onderkant lengte?)
Mooi zadeltje (beetje rare singelstoten)
Van vore zat het zadel goed, maar van achter was het te lang. Helaas vergeten hoelang dit zadel was.
Verder leek het echt alsof de zadel er "op" lag.
Afbeelding

2.
Lengte van dit zadeltje was goed. (ong 35 cm?)
Helaas is de achterkant erg hard en zo drukt dit op de ruggengraat, met name met bochten.
Afbeelding

3.
Vervolgens deze aangeschaft, ook 12 inch. (weet iemand de onderkant lengte?)
Dacht dat deze achterkant ook zacht was, helaas drukte deze ook met bochten op de ruggengraat.
Afbeelding

Verder liggen pinokio zadel altijd een beetje achterover gekanteld op mijn pony..

Wie heeft er nog ervaringen met dezelfde of andere zadels en weet ook de oosterlengte?

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:34

Wat bedoel je met de 'bochten' die op de ruggegraat drukken? :)

Edit: oh wacht, ik lees de zin verkeerd, snap nu wat je bedoeld. :D
Laatst bijgewerkt door Elanor op 15-09-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

www.fleurschildert.nl | Schilderijen en tekeningen | :)

Jenkins

Re: Ervaring Ponyzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 22:37

nou dat als hij zeg maar een bocht zou maken en dus zijn lichaam buigt, dan schuift het zadel zo dat het prikt op de ruggengraat.

Ik zelf heb er geen verstand van, maar heb het gevraagd aan iemand die er wel verstand van heeft. Maar heb ook het idee dat hij geen enkele ponyzadel zou goedkeuren, aangezien ik het idee heb dat die toch nooit zo goed zullen liggen dan een duur kwaliteit afgemeten zadel :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:10

Ik heb nu een tekna vzh (maar zal waarschijn in kleinste maat nog te groot zijn voor je pony), en een barefoot kids, dat is een maat XO. Die ligt goed op mn welsh pony, op de andere minder, ook iets te lang, zij is ook korter in de rug. Ik had vroeger altijd erg goede ervaringen met de Bardette zadeltjes, zijn een soort van pinokkio's, maar waarop kindjes een stuk lekkerder zitten. Lagen ook op veel pony's erg goed. Deze schaf ik denk ik ook aan voor mijn jongste merrie. http://www.ajcheval.com/images/DSC01966.JPG
Gezien de tekna niet helemaal 100% goed ligt op mijn merrie, ben ik van plan deze in te ruilen voor een JC in een maatje kleiner. die liggen over het algemeen ook heel netjes op pony's.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:49

Ik ga nu een zadel proberen van interhippique een boomloos zadel, als ik hem binnen heb zal ik een foto voor je maken + info hoe hij is.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 21:24

Zitake,
heb je enig idee wat de lengte is van zo'n Bardette zadel? Het is niet helemaal waar ik naar zoek, lijkt me zo hard voor de paardenrug? Maar kan het altijd een kans geven.

Laura,
Ben benieuwd, heb die zadel geloof ik gezien die jij bedoeld, maar volgens mij is die te lang voor sil..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:50

En toch heb ik nooit geen problemen gehad met die bardette zadeltjes. Maarja kindjes zijn meestal ook een stuk lichter. Lengte weet ik zo niet vanbuiten, heb er geen liggen op dit moment, maar pastte met gemak op a pony's, ze zijn niet zo groot in elk geval en mooi licht.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:30

L_Rivaldo schreef:
Ik ga nu een zadel proberen van interhippique een boomloos zadel, als ik hem binnen heb zal ik een foto voor je maken + info hoe hij is.

Ik heb daar ook een zadeltje gekocht, boomloos.
Past erg goed op de pony van 1.15 m.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 12:09

nobel, kun je daar misschien de lengte van opmeten?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:45

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:49

Wij hebben de Barefoot Kids op onze shetlander van 1m07. Ik vind zelf altijd de Wintecs ook mooi liggen op kleinere pony's (wij hebben de 2000 gehad op een andere shetlander en dat lag als en huis), qua prijs wel in een andere klasse dan de zadels die je hier noemt, maar misschien interessant om tweedehands voor te kijken?

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 13:11

Hm nobel volgens mij heb ik die winkel eens gemaild erover en toen zeiden ze dat het 49 cm is. Volgens mij is dat te lang voor sil :P

Nathalie, volgens mij gaan die wintecs ook vanaf 15inch ofzo en dat is ben ik bang ook te groot..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:15

Wintec heeft volgens mij bepaalde type's zelfs 14".

Ik heb een aantal 15" wintec's liggen voor mijn pony's.

Deedee: dressuur Z+16, vaardigheid M+13 en prestatie sport-AA
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 13:22

Dennis zou je miss de moeite willen nemen om die 15 inch zadeltjes op te meten? zodat ik een idee kan krijgen van merk/type en lengtes :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:23

Het wissels echt per zadel.
Ik heb meerdere 500's liggen en ze hebben verschillende kussen.s Maar passen prima op mijn kleintjes.

Wat ook nog een goede optie is is Thorowgood. Heb een Maxam liggen en die ligt overal op als een huis!

Deedee: dressuur Z+16, vaardigheid M+13 en prestatie sport-AA
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:25

Jenkins schreef:
Hm nobel volgens mij heb ik die winkel eens gemaild erover en toen zeiden ze dat het 49 cm is. Volgens mij is dat te lang voor sil :P

Nathalie, volgens mij gaan die wintecs ook vanaf 15inch ofzo en dat is ben ik bang ook te groot..

Dat zou misschien kunnen kloppen, maar het gedeelte waar je zit is in ieder geval een stuk kleiner.
Mijn dochter past er precies in, maar heeft niet veel over(10 jaar, erg slank).

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:03

kijk eens naar de kunststof vzh zadeltjes van knightrider (type neptunes) deze hebben ze geloof ik ook al in 14 inch... is een goedkoper zadel maar als je de ervaringen van mensen leest komt hij toch goed uit de bus! daar zijn ook de bomen los van te koop dus die kun je mooi aanpassen!

Fanatieke hay day speler! Voeg me toe via gc: Champiepampie , huidig level is 55!!
Ik heb een hele hoop te koop staan! kijk in het topic hieronder of op mijn profiel!
viewtopic.php?f=63&t=1171602

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:19

Nou net geprobeerd om Sil's rug op te meten, zodat ik weet hoelang het zadeltje ongeveer kan zijn...
En als ik het goed heb gedaan, kan het zadeltje ong 30/35 cm lang zijn.. niet lang dus..

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:09

misschien een knightrider?
heb ik zelf ook voor mijn pony van 1.21.
ik vind het echt super zadels :D.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:34

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4040590/42 wij hebben deze op onze pony.
mooi licht zadeltje.
heb het bij de pony gekregen maar eigelijk vind ik dat deze op onze pony alsnog niet heel fijn licht hij licht achter beetje los dus het er al een bontje onder maar alsnog licht hij niet helemaal ok dus wil eigelijk ook nog even opzoek naar een zadeltje met dikkere kussens maar vind het goeie zadel maar :)

07.11.09 - zeer blij met mijn mooie meid op stal !
valencia - ahorn × lucky boy XX

Channa1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:20

Ik had zelf een pinokkio zadeltje voor mijn grote shet. Daar was ik niet erg tevreden over, de singel was veelste lang, de beugelriemen ook en na 1x rijden is je hele zadel vies.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 17:02

Vandaag het oude modelletje van de Wintec Educatief geprobeerd, die dus nog de schuim onderkant heeft.
Deze zat goed en moet nu doet opzoek naar zo'n zadeltje. Als iemand er eentje vind/heeft, laat t me weten!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:42

Afbeelding ik heb nu deze

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 20:26

Ah oke, leuk zadeltje!
Die gaat sil niet passen :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie