Hoofdstel combi bit/bitloos

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

winnietje3

Hoofdstel combi bit/bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 18:01

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat voor hoofdstel dit is, of is dit een in elkaar geknutseld kunstwerk geworden (niet banketstaaf bedoeld)?
Afbeelding
En zie ik het goed dat dit een stang is?

Een woord teveel is een gedachte te weinig

Tancreda4

Re: Hoofdstel combi bit/bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:48

Ik zag hem zondag ook voor het eerst, vraag mij af wat de gedachte erachter is? Ipv stang en trens, stang en bitloos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:24

Dit is idd een stang. En ik denk dat dit een normaal hoofdstel is waar van de aansnoer neusriem is omgebouwd naar een bitloos hoofdstel

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:34

Interessant hoofdstel :).

Vind het net lijken alsof het kruislingse systeem eraan is geknutseld gezien de keelriem en de teugelbevestigingen.

De enige hoofdstellen zoals dit die ik wel ken, zien er meer uit als een sidepull met bitbevestigingen eraan. Dit is wel apart.

Ben ook benieuwd wat anderen hiervan zeggen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:36

Heel vreemd. Het lijkt er inderdaad op dat ze met de touwtjes hebben geprobeerd een crosslink te maken. Maar lijkt me niet heel fijn met van die dunne touwtjes. De combi met een stang is ook erg vreemd. :?

They explain life to me every day ~

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 21:27

Ja ik ben wel benieuwd.. want het idee van de combinatie bit (normaal bit dan, geen stang) en bitloos spreekt me wel erg aan

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:49

Ik heb op HE Emiel Voest er mee zien rijden, ik weet niet waaróm hij het doet, maar hij legte uit dat hij de stang gebruikte voor het rond houden/ aanleuning en dergelijke, het bitloze voor de stelling & buiging :)
Heb er niet een duidelijke foto van maar het is te zien :)

Afbeelding

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:32

boooo schreef:
Ik heb op HE Emiel Voest er mee zien rijden, ik weet niet waaróm hij het doet, maar hij legte uit dat hij de stang gebruikte voor het rond houden/ aanleuning en dergelijke, het bitloze voor de stelling & buiging :)
Heb er niet een duidelijke foto van maar het is te zien :)

Afbeelding

Dat is heel normaal hoor, Net als dat je een trens heb voor de stelling en de stang voor de verzameling. Zo word ook vaak genoeg een kaptoom gebruikt samen met een stang

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 22:55

Ik heb me idd door hem laten inspireren..Alleen kreeg ik helaas geen respons op een e-mail naar het adres op zijn website.
Zou het ook mogelijk zijn denken jullie om ipv stang een trens te gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:52

winnietje3 schreef:
Ik heb me idd door hem laten inspireren..Alleen kreeg ik helaas geen respons op een e-mail naar het adres op zijn website.
Zou het ook mogelijk zijn denken jullie om ipv stang een trens te gebruiken?

Tuurlijk maar dan is het hele idee er achter weg. Maar waarschijnlijk rijd je ook niet op een niveau dat je weet hoe je een stang moet gebruiken. Dus dan kan je gewoon een trens pakken. Alleen is de hele functie van 2 teugels weg. Maar het is een goed systeem om je paard om te scholen naar bitloos.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie