Onderdekens voor Mini, Zelf maken?

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DaisyDarling

Onderdekens voor Mini, Zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 15:08

HoiHoi :D,

Aangezien mijn mini pony dit weekend word geschoren doordat meneer mijt heeft :(:) & meneer daarna om de 4 dagen zal worden gewassen
komt hij deze winter misschien onder een regendeken(dat zou zoieso vanwege verminderde weerstand, reden via PB) met daaronder onderdeken(s).
Een gevulde winterdeken kopen vind ik een beetje zonder van men geld, omdat ie zen dekens vrij snel stukmaakt & je een regendeken toch net iets
goedkoper vervangt :P .

Maar nu, het probleem :p. De onderdekens. Ik wil een dunne onderdeken(100 gram) & een dikkere van 200/300 gram.
Maar waar koop je die? Ik heb nog geen 1 site of winkel kunnen vinden met onderdekens in maat 95 die mijn portomonee niet leegzuigen,
(iedereen wil ze op maat maken, maar wel voor 30 euri extra :7 ). Daarbij komt nog dat gewone shetland dekens vaak heel breed vallen & half op zen knietjes hangen :(:)

Dus ik vroeg me af; zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zelf maken van onderdekens?

Ik dacht zelf aan 2 fleecedekens op mekaar voor een dunne(natuurlijk mooi omgestikt & met borstsluiting & bilriemen) &
aan een oud dekbed met fleece erop&eronder voor de dikke..
Maarja; ik ben geen naai & creatief wonder, dus daarom vraag ik de hulp van de naaiende bokker :)

Met het maken van fleecedekens heb ik wel ervaring, aangezien ik 20 euri voor een deken van 95 cm teveel vond heb ik zelf een leuke gemaakt van een
gewoon fleeceplaid :D.

Dus, spill hier ervaringen/tips & patronen ofzo?

:evaw:

Ooohja, natuurlijk wil ik zoveel mogelijk proberen mijn mini vacht te laten krijgen, maar die dekens wil ik gewoon graag als reserve buffer hebben mocht
ie vreselijk gaan staan rillen ;)
Ik heb mijn pony`s namelijk het liefste lekker teddy, maar nood breekt wetten :+

Juangi

Re: Onderdekens voor Mini, Zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:21

Ik denk dat het handig is om het patroon van een deken die wel past te gebruiken en dan ook kwa naden zoveel mogelijk na te maken. Moet wel te doen zijn :)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:54

kijk hier eens, ziet er prima uit en voor een gunstige prijs!! alleen durf ik niet te zeggen of het bovenlengtes/onderlengtes zijn?! dat zou je even moeten mailen:

http://www.libellaruitersport.nl/index. ... 00gram.php

mocht dit er 1 zijn die je zou zoeken kun je daar bijna geen zelfgemaakte deken van maken als iemand het voor je moet maken!! is niet waterdicht maar als de pony op stal staat moet het kunnen toch? anders zou je je regendeken er gewoon overheen moeten doen?! maar als het water er eenmaal door komt staat je pony wel nat maar dat heb je ook met een onderdeken er onder...

kijk trouwens ook even verder, ze hebben nog wel meer kleinere maatjes maar moet je echt even goed zoeken! (ook voor gunstige prijs!!)

Fanatieke hay day speler! Voeg me toe via gc: Champiepampie , huidig level is 55!!
Ik heb een hele hoop te koop staan! kijk in het topic hieronder of op mijn profiel!
viewtopic.php?f=63&t=1171602

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:33

Champie_Me schreef:
kijk hier eens, ziet er prima uit en voor een gunstige prijs!! alleen durf ik niet te zeggen of het bovenlengtes/onderlengtes zijn?! dat zou je even moeten mailen:

http://www.libellaruitersport.nl/index. ... 00gram.php

mocht dit er 1 zijn die je zou zoeken kun je daar bijna geen zelfgemaakte deken van maken als iemand het voor je moet maken!! is niet waterdicht maar als de pony op stal staat moet het kunnen toch? anders zou je je regendeken er gewoon overheen moeten doen?! maar als het water er eenmaal door komt staat je pony wel nat maar dat heb je ook met een onderdeken er onder...

kijk trouwens ook even verder, ze hebben nog wel meer kleinere maatjes maar moet je echt even goed zoeken! (ook voor gunstige prijs!!)

Dankjewel..
Maar het zijn net niet de goede maten..
Die mini`s ook, gedoe altijd.
Ik heb al een regendeken, hij staat buiten dus ik wilde er gewoon een onderdeken onder doen ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie