Brede Friezen en Dominiqe dekens?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Breghje

Brede Friezen en Dominiqe dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 14:17

De winter komt eraan, en ik ben op jacht... naar een passende winterdeken. Nu wist ik al wel dat ze een enorme boeg heeft, maar toch. (Ter vergelijking, normaal heeft ze dekenmaat 195, ze is 1.60 schoft. Ze heeft een QHP speciaal voor Friezels exceemdeken, en de 205 is te smal zo blijkt, want die scheurt uit aan de voorkant. De 215 heb ik qua lengte in moeten nemen, en die past goed. ) Ze heeft een Amigo ongevoerde regendeken 195, en die ligt pas. Niet over, maar pas. ) Dus als er iemand ervaringen heeft met een Fries of ander barok paard met een flinke boeg, dan hoor ik die graag.

Ik heb een S&K panther deken gehad 200 grams en die paste perfect, maar die heb ik verkocht (vrááág niet waarom, vlaag van verstandsverbijstering denk ik) dus heeft iemand nog zo'n deken te koop, dat mag ook. Alleen ik kan nergens S&K vinden, schijnt dat die overgenomen zijn ofzo?

In the end what matters most, how well did you love, how well did you live, how well did you learn to let go...
Dag zwart monster, dag Hare Zwarte Zwaaiestaart, dag Bregheltje.....het vrouwtje mist je verschrikkelijk..16 maart 2000-04 december 2012
[IM] De enige echte Originele HangBuikFries is niet meer...

supersambo

Re: Brede Friezen en Dominiqe dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:21

Rambo XL, Bucas Big Neck.

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 14:33

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk in mijn beschrijving geweest, maar ik zoek mensen die ervaring hebben met Friezen en Dominique dekens, of die een S&K hebben.

In the end what matters most, how well did you love, how well did you live, how well did you learn to let go...
Dag zwart monster, dag Hare Zwarte Zwaaiestaart, dag Bregheltje.....het vrouwtje mist je verschrikkelijk..16 maart 2000-04 december 2012

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:47

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb een Fjord en ik zweer echt bij Dominick dekens :j
Ze is niet zo heel groot (1.47) of extreem breed, maar ze heeft hiervan wel een maat 195 (valt als 190)
Deze dekens liggen echt perfect, de voorkant vind ik ook altijd erg mooi vallen.

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:15

Ik wil dit ook graag weten. Ik heb sinds 3 weken een Friese merrie van ong. 1.72 m met een redelijke boeg. Ik kreeg er een outdoor Rhino deken bij, maat 205, maar zo mooi vind ik die niet liggen. Ben nu ook aan het kijken wat ik het beste voor staldeken/outdoordeken kan kopen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:20

Officieel zijn het Dominick dekens, misschien vind je wat via de zoekfunctie?
Mijn ervaring is wel dat ze klein vallen, dus in jouw geval toch maar een maat 205 nemen.
Ik kan wel vanalles opmeten als je wil, heb ze hier liggen.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:05

Dominick is kwa pasvorm echt super voor breed geschouderde paarden met een flinke halspartij.
Zelf heb ik geen fries, maar een haflinger die echt een onwijs lastoge bouw heeft, breed geschouderd en een mega hals waardoor dus echt alles te strak zit.....behalve Dominick.
Die zit super, het is de enige deken die geen schuurplekken veroorzaakt.

Nadeel vind ik wel dat ze niet heel erg sterk zijn op de Air-top na, in een kudde was mijn Dominick combi na 1 week gescheurd, en niet alleen kleintjes.
Dus ik zou dan wel een sterkere kopen, de Lite en Polo zijn geloof ik 900 denier, en de Air-top wel 1680 denier, dat zijn beter sterktes dan die van de combi die slechts 600 denier is.
Staat hij alleen of met rustige paarden dan zal het geen problemen geven.

Ze vallen idd een maat kleiner uit als normaal, mijn haflinger heeft blijvoorbeeld maat L, maar er zijn ook Dominick dealers die aan huis komen passen, ik kan je een goede en correcte adviseren.
Weet niet waar je woont?

www.mommershof.nl die leveren en passen de dekens eventueel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 15:40

Bedankt voor de info, daar heb ik echt wat aan!

@ Caylinn: dank je wel.

@ Foxy: ik houd je aanbod in gedachten, lief van je.

@ Loe's Corner: Ik heb ondertussen de site gevonden, en ook vandaag meteen antwoord gekregen op mijn mailtje. Er is iemand die ze aan huis komt passen, dat is echt ideaal. Ik ga de link zo ook even bekijken, hoe meer info hoe beter. Op de site stonden de dekens die je noemt volgens mij in 300 en 400 grams? Bregh heeft denk ik genoeg aan een 200 grams. Maar goed, daar is uit te komen. Ze staat alleen, maar kan wel contact maken met de buurman en als ze hengstig is wordt er ook volop geslet, dus wel iets om even in gedachten te houden.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:07

@TS, als 200 gram genoeg is zou ik voor het Polo model gaan, die is 900 denier sterk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 12:52

Hoe zit het eigenlijk met de bewegingsvrijheid? Ik heb eigenlijk altijd dekens gehad met leg arches, en deze hebben dat niet, viel me net ineens op. Schuurt dat niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:51

Ik heb zelf Dominick dekens op mijn Lusitano.
Op mijn vorige stal had ik een stalgenootje met een brede Fries en die is toen ook over gegaan op Dominick dekens (alleen een maat groter dan ik had met ong. dezelfde stokmaat) en die lagen toen heel netjes!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:14

Ik heb Dominick dekens voor Tristan, en die is best fors (Groninger). Liggen perfect!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:56

Dominick is bij mijn haf tot nu toe echt de enige deken waarvan hij geen schuurplekken heeft gekregen, terwijl hij ze wel licht krijgt bij de Horseware dekens met leg arches!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:32

Eeehmm...nou moet ik alleen even iets bekennen... ik was tóch nog even aan het Googlen geslagen naar de S&K, en nu bleek ie bij twee webshops in de aanbieding te zijn...

Bij de ene hadden ze haar maat niet meer, maar bij de andere wel.. dus ik heb hem besteld, die deken die ik had lag als een dijk op haar, dus ik hoop dit exemplaar ook... :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie