luchtkussens en bates zadels

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

abeltje_xx

luchtkussens en bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 22:29

ik heb zelf een leren bates zadel met cair, luchtkussens dus.
omdat ik vanmiddag op horse event een heel leuk boek over zadels heb gekocht * zie ander topic van mij* is mijn interesse voor zadels weer aangewakkerd.

zijn er andere mensen met bates zadels? of mensen met luchtgevulde zadels? en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mijn zadel ligt op een arabische merrie van 12 jaar. ze is van een wat steviger type en dus niet zo smalletjes als je ze soms ziet. een zadel vinden was voor haar dan ook niet zo moeilijk, ze heeft een ideaal ruggetje ook in het rijden, lekker los zegt mijn instructrice altijd :o
zie eventueel foto's in profiel. het is het zwarte zadel.

*vanmiddag even op een WOW zadel gezeten, ik ging alle kanten op, arme verkoper wist het op een gegeven moment ook niet meer :D in mijn eigen zadeltje zit ik tenminste lekker stil. maar ik wijt het ook aan het mechanische paard waar ik op zat, die zat van nek tot staart helemaal vast in zijn rug _O- *

Nieuw leven in Groningen! :)

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: luchtkussens en bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:10

Ik zal je als eerste uit de droom helpen, cair is niet luchtgevuld, cair is foamgevuld (en in foam zit gaatjes en dus lucht). Flair is luchtgevuld en dat is wat in de WOW zit.

Ik had zelf ook een zadel met cair, maar zolang het goed ligt, ligt het goed en daarna is het een ramp om bij te vullen. Er zijn nu fishes uit die het wel makkelijker maken maar als mijn zadel aangepast had moeten worden had het eruit gegaan en weer op wol (ik heb het zadel meegekocht met het paard en meeverkocht met het paard).

Vanaf nu beschikbaar voor Professionele digitale voedingsadviezen voor het paard.

PB voor meer informatie, website volgt.

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:16

Ik heb net een WoW gekocht. Ik heb uitgebreid vanalles geprobeerd, maar mijn paard loopt gewoon het beste onder dit zadel. Ik heb hem jaren met Hulsebos gereden en daar ben ik ook steeds erg tevreden over, maar toen het tijd werd voor een nieuw zadel, kwam deze uit de bus.... :D

Connected Riding met Peggy Cummings in Nederland... mei 2012

Anoniem

Re: luchtkussens en bates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:35

Ik heb gister ook op dat mechanische paard gereden, ik zat vastgeplakt in dat zadel... ik wilde dat paard wel gelijk meenemen. Hij zat vast in zijn rug, maar door de krachtige achter hand ....

even serieus nu
... ik ben een beetje wow fan geworden, en ben aan het bedenken of ik het geld ervoor over heb.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie