hoseboarding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_mieke

hoseboarding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 22:38

Heeft er iemand ervaring met het bevestigen van een touw voor horseboarding? Ik heb een veelzijdigheids of dressuurzadel. We gaan veiligheidsclips gebruiken zodat het touw snel los kan. De boarder zal niet recht achter het paard hangen, maar iets naar opzij. Misschien heeft iemand ervaring met het bevestigen van het touw? singel, via de voorzijde?

InekeH87

Re: hoseboarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:50

Ik zit te denken dat je het misschien het makkelijkste via een borsttuig kan doen. Paarden voor de kar trekken immers ook een groot deel van het gewicht met het borsttuig.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:16

Ja ok, daar gaan we naar kijken. Maar dan zal het borsttuig aan de singel van het zadel vast moeten worden gemaakt ipv aan de singel van het tuig (weet niet hoe dat heet, ben geen menner).
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:26

InekeH87 schreef:
Ik zit te denken dat je het misschien het makkelijkste via een borsttuig kan doen. Paarden voor de kar trekken immers ook een groot deel van het gewicht met het borsttuig.

bedoel je hiermee een gewoon borsttuig? eentje die je aan het zadel kan bevestigen of eentje die je ook voor het mennen gebruikt?

TeamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:29

Ik denk dat ze een men-borsttuig bedoelt: iets vastmaken aan het zadel en dan een flinke achterwaartse druk uitoefenen lijkt me verre van ideaal.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:18

denk ook aan een men-borsttuig. Maar die zit normaal ook aan een singel vast en moet nu ergens aan het zadel.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:23

Een menborsttuig zit niet aan een singel vast hoor :)
Die hang je gewoon om de nek van je paard.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:29

ok, dan zal ik daarnaar op zoek moeten. Mijn vriendin heeft wel gewoon men-tuig, maar ik weet niet goed wat voor soort. Ik merk nu dat ik echt weinig tot niets weet over mennen.