Een deken die van voor erg goed ligt bij veel paarden

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

x_Lys

Een deken die van voor erg goed ligt bij veel paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 16:23

Hallo,

Ik ben opzoek naar een deken die van voor vrijwel bij de meeste paarden goed ligt. Het paard wat ik momenteel rijd is heel erg gevoelig. En hij krijgt echt van vrijwel alles schuurplekken. Van dekjes, dekens etc.

Nu ben ik dus opzoek naar een outdoor deken minimaal 300 gram die echt op vrijwel elk paard goed ligt. Ik heb nu op het oog een Amigo deken. Maar ik ging ineens twijfelen, volgens mij liggen de BR's dekens ook vaak goed? Hij moet niet op de rug trekken, maar vooral al helemaal niet van voor ook omdat die daarmee loopt.

Groetjes Lysanne

LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

QueenE

Re: Een deken die van voor erg goed ligt bij veel paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:25

BR schuurde bij mij juist wel :)
Bucas, Rambo, Horseware etc. zijn vaak goed qua pasvorm.
Amigo is daar de iets goedkopere variant van maar die lag 10000x beter bij mij dan BR :)

V i d a l
      & R i e n a

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:28

Ik ben ook erg tevreden over de pasvorm van de Amigo.
Ik heb een vrij breed paard met een brede boeg en dikke nek maar ook daar ligt hij prima op.
Bij ons op stal hebben veel mensen deze deken en het valt mij op dat hij op verschillende "modellen" paarden erg goed ligt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:28

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:29

Met een BR deken was mijn paard vorig jaar binnen 2 weken kaal voor op de borst, die was veel te eng voor. Ik heb toen een Amigo gekocht en toen heeft hij geen last meer van kale plekken gehad. De haren groeiden gewoon terug op de kale plekken die er zaten, ik kan ze dus echt aanbevelen.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:31

De brede groningers waar ik heb gereden liepen vrijwel allemaal met een HH deken. Zaten perfect!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:32

van BR werd mijn vorige paard ook erg kaal op de schouders...

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 16:34

Haha, als ik dit lees valt dus nu gelijk de BR af! Dankjullie.

Ik wil dan via dat meisje die de horseware dekens verkoopt deze kopen: omdat dat echt mijn max aan budget is.
http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... dheavy.asp

Zonder hals!

Ik heb ook aan de dominick zitten denken maar die is nog wel een beetje duur de dikke outdoor varriant. Danmoet ik die echt tweedhands zien te vinden.

Echt met een HH? Trisje heeft ook iets van tuigers.. wat precies weten we niet maa rwel iets. Hij is nu nog vrij smal van voren door alle blessures maar hij moet weer breder worden :P.

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:37

HH pas idd bij heeel veel paarden! Liggen goed, goede kwaliteit ook! En niet te duur..
BR ligt hier ook slecht op veel paarden, allemaal te krap aan de voorkant. (Wat erg jammer is want ze zijn zo leuk :P)
De dominick dekens zijn ook super, maar idd wel erg prijzig! Blijven wel heel mooi, zijn super sterk en een hele mooi pasvorm!

<3 Salsa, Pino, Mikey <3

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:39

Als je de Amigo Heavy wilt, die zag ik bij te koop staan. Weet alleen je maat niet. Zou effe bij zoeken kijken. Scheelt je vaak een hoop geld. Ik heb de mijne vorig jaar voor 50 Euro gekocht hier op bokt, was ook nog gewassen.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 16:42

Maat is 195 dus mocht iemand weten haha ;)!

Jamaar HH heeft vaak ook nog wel leuke toch?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:50

Misschien kan je ook een borstvest aankopen? Ik heb het nu bij mijn nieuwe paard al gekocht voor de winter om kale plekken te vermijden. Beschermt borst en schoft tegen het schuren van de deken en is niet duur, <20 euro.

Edit; Heb hem bij ooteman gevonden http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... =Borstvest

"Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens."

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 16:54

Ja dat kan zowiezo, maar daar heb ik ook geen goede ervaringen mee en ik vind het eigenlijk belangrijk dat een deken gewoon goed ligt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:03

Mallodie schreef:
Misschien kan je ook een borstvest aankopen? Ik heb het nu bij mijn nieuwe paard al gekocht voor de winter om kale plekken te vermijden. Beschermt borst en schoft tegen het schuren van de deken en is niet duur, <20 euro.

Edit; Heb hem bij ooteman gevonden http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... =Borstvest

dat doe ik dus nooit meer, mijn vorige paard heeft daar een drukplek in de hals aan over gehouden...
nare dingen...

een goed passende deken die niet knelt op de schouders en de schoft is voor een paard veel fijner...

Dominick is inderdaad een uitgave, maar ik als zie hoe mooi ze liggen vind ik het 't geld wel waard...

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:20

Nouvel schreef:
dat doe ik dus nooit meer, mijn vorige paard heeft daar een drukplek in de hals aan over gehouden...
nare dingen...

een goed passende deken die niet knelt op de schouders en de schoft is voor een paard veel fijner...

Dominick is inderdaad een uitgave, maar ik als zie hoe mooi ze liggen vind ik het 't geld wel waard...

Helemaal met Ellis eens, ik heb ook alleen nog maar Dominick dekens :D (Turnout Lite, Polo en Combi)

:+: Caylinn Mae (v. Stedjeblakken x Sebastian x Haugeblakken x Holunder x Oswin) :+:
Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) Marga (v. Sebastian) :+:

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:56

Het heeft vooral te maken waarmee de dekens gevoerd zijn. Vaak zijn dekens gevoerd met fleece of katoen en dit geeft de schuurplekken. De duurdere merken zijn vaak gevoerd met nylon (zoals Horseware, Dominique enz.).

Zelf het ik een de Duo-deken van Paardenboulevard. Lijken veel op de Horseware dekens (zijn ook met nylon gevoerd, hebben 3 buiksingels en beenuitsparingen). Scheelt een heel stuk in de prijs! Ik ben er zeer tevreden over!!

http://www.paardenboulevard.nl/shop/cat ... 5847b339e1

Dus let op als je een deken koopt wat voor soort voering dat hij heeft!!! Nylon glijdt namelijk over de vacht in tegenstelling tot fleece, katoen enz.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:14

Horseware is voor wat mij betreft de beste deken die je kan komen qua pasvorm en kwaliteit!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:19

Dominicks zijn fijne dekens. Mijn B ponytje heeft een op maat gemaakte, 5 jaar op gehad, in de wei en op stal maar als ik je hem nu laat zien en vertel dat hij pas een week oud is geloof je het ook.
Voor mijn andere pony's heb ik nu ook veel HH, dat zijn ook erg fijne dekens, goede pasvorm en kwaliteit, ik heb ze nog niet zo lang en denk ook niet dat de kwaliteit even goed is als van zo'n dure dominick maar vind het wel fijne dekens.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:05

En de Anky outdoor hoe zijn de ervaringen hiermee?

Ik had zelf een Anky staldeken. Ik heb zelf nog noooit zo'n fijn deken gehad!!! Deze lag ook zo onwijs goed. Maar met de outdoor heb ik geen ervaringen.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:56

Je kunt de Dominick dekens evt via mij bestellen, indien je in de regio Limburg woont kan ik ook persoonlijk bij je langs komen om de dekens te passen op je paard.

www.mommershof.nl

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:26

x_Lys schreef:
En de Anky outdoor hoe zijn de ervaringen hiermee?

Ik had zelf een Anky staldeken. Ik heb zelf nog noooit zo'n fijn deken gehad!!! Deze lag ook zo onwijs goed. Maar met de outdoor heb ik geen ervaringen.

Ik heb een anky deken gehad een jaar of 2 - 3 geleden. Pasvorm was vreselijk. Paard had haar borst tot bloedens toe open.
Weet niet of de modellen nu zijn veranderd, maar ik ga het niet meer uitproberen en blijf bij horseware dekens.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:31

Hallo,

Ik ben helemaal weg van WeatherBeeta dekens. Ze zijn wel wat duurder maar gaan erg lang mee. Ik heb op een stal gestaan waar 8 paarden stonden. Allemaal verschillende, van Fries tot KWPN tot Tinker en alles stond in de WB's.
Succes ermee!

rust zacht lief zusje van me, 2011

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:34

Ik zweer ook bij de HH dekens. Paardje heeft veel dekens geprobeerd, vrijwel altijd met schuurplekken. Nu een deken van HH die super ligt, nog geen kale plek gezien! Ook de deken van IR die ik heb ligt super, maar deze is maar 150 gr.

Indien je voor HH wil gaan: O.a. Equicenter en http://www.goedkopepaardendekens.nl hebben nu de 500 grams highliner voor een klein prijsje liggen (70 euro).

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:36

ik zweer net als gooya bij wheaterbeeta. mijn paard was ook vrij moeilijk qua pasvorm, en deze liggen als gegoten!
en daarbij heb je tussenmaten (mijn paard zat tussen 195 en 205 in, en heeft van wheaterbeeta dus 200).

Nobel (centurion montfort X equador) 10-04-1995 - 24-01-2012
Finally (Canturano x centurion montfort)
Wild thing (rhodium x purioso) 23-3-2003 - 26-7-2011

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:39

ik heb dekens van HH, BR, Lamicell, première, wheatherbeeta en horseware amigo. Als ik eerlijk moet zijn, dan passen mijn amigo's het best zonder te trekken aan de borst. daarna de wheaterbeeta. al de anderen trekken naar achteren toe waardoor ze schuurplekken op zowel borst/schouder geven, maar ook op de schoft...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be