(spring) ervaring massimo trail/wandern

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

(spring) ervaring massimo trail/wandern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:06

Ik ben heel erg benieuwd wat de ervaringen zijn met de massimo trail.
Ik heb sinds april een eigen paard wat ik met een wintec reed maar deze past
niet goed meer dus zoek ik iets nieuws. Omdat mijn portomonee eigenlijk geen twee
zadels aan kan en ik wel dressuur, spring en recreatief rijd kwam ik op de massimo trail.

Maar ik vroeg me af of dit wel fijn is met springen? Ik heb nu een demo kieffer lech liggen die
ik kan laten aanpassen maar de massimo wil ik ook bekijken. Als deze echter net zo is als springen met een dressuur zadel dan trekt het mij niet zo.
Mijn merrie springt als een kanon waardoor even een sprongetje met een dressuurzadel
echt geen optie is.

De zadelmaker heeft ook Knight Rider (dan zou je VZH en DRS kunnen doen) maar ik weet niet
wat de kwaliteit is en heb dan liever een van de twee goed dan beide half werk.
Het tweede zadel volgt dan vanzelf wel weer.

Ben heel erg benieuwd naar ervaringen/foto's van de massimo trail/wandern

Anoniem

Re: (spring) ervaring massimo trail/wandern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:14

Ik spring iedere week met mijn massimo trail en dat gaat prima! Ben er heel tevrede over :) zit lekker stevig. Maar kan toch makkelijk uit mijn zadel komen.

In mijn onderschrift staat een eventing topic daar spring ik ook met mijn massimo

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:20

Ik heb ook gesprongen met een massimo trail maar als je wat hoger gaat springen vind ik hem waardeloos...dan had ik veel meer grip met een vzh zadel......ook had ik weinig contact met het paard...nee, geen massimo trail meer!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:35

mamendt schreef:
Ik heb ook gesprongen met een massimo trail maar als je wat hoger gaat springen vind ik hem waardeloos...dan had ik veel meer grip met een vzh zadel......ook had ik weinig contact met het paard...nee, geen massimo trail meer!!!

Wat is wat hoger voor jou? 100cm of ,eer richting 120/130? Verder is mijn ervaring dat ik juist veel contact met mijn paard heb. Veel beter dan op mijn wintec. En grip heb ik er ook juist mee. Ik cross regelmatig, En dan heb je juist veel grip nodig.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:08

ALs ik ga springen met mijn Massimo en dus mijn beugels korter doen, dan kom ik met mijn knieen helemaal over het randje heen en dan heb je echt geen grip. Als hij ik de ankers gaat, dan lig ik gegarandeerd in zijn nek, dus dan maar iets langere beugels.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:26

Anoniem schreef:
mamendt schreef:

Wat is wat hoger voor jou? 100cm of ,eer richting 120/130? Verder is mijn ervaring dat ik juist veel contact met mijn paard heb. Veel beter dan op mijn wintec. En grip heb ik er ook juist mee. Ik cross regelmatig, En dan heb je juist veel grip nodig.

richting 120/130, ik kon er niet mee overweg maar ja, dat is nu eenmaal persoonlijk....mijn keuze zou het in ieder geval niet zijn.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:08

Ik heb met de massimo dressuur proefgereden maar mijn merrie liep er niet goed onder. De pasvorm van de trail is vrijwel hetzelfde volgens de zadelmaker dus helaas is het geen optie meer voor mij en mijn paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:13

ik kan ook prima springen met mijn trail :) zie mijn profiel. Ik spring ook niet echt hoog,maar ik doe er wel echt vanalles mee.