Welk springzadel & zadelmaker Groningen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

OdiEtAmo

Welk springzadel & zadelmaker Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 10:07

Hallo :wave:

Op een mooie dag toen ik eens dressuurmatig door de bak hobbelde op mijn mooie dressuurzadel, verscheen daar ineens een hindernis voor mijn neus :+
Ookal was het ding maar 40 cm... een dressuurzadel is niet gemaakt voor een sprongetje.
Paard vond het leuk (en liet ook een leuke techniek zien) en ik besloot; misschien moet ik het toch eens gaan uitbreiden.

Inmiddels heb ik wat gegoogeld, gebokt en door de divozagids gebladerd.
Mijn dressuurzadel was een schok voor mijn spaarrekening en ik denk niet dat deze een volgende schok aan kan. :Y)
Rossner sprak mij wel aan. Leuk zadel, leuke prijs. Maar 2e hands is natuurlijk ook altijd een optie.

Mijn paard heeft geen makkelijke rug en ik wil er bij het passen&meten graag een deskundige bij hebben.

Ik ben erg tevreden over tweespan maar deze hebben geen springzadels.
Waar vind ik in de omgeving Groningen een zadelmaker met kwalitatief goede springzadels (ook 2e hands), die eventueel aan huis komt passen.
Budget rekt tot ongeveer 800,-.

Alvast bedankt :D

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:57

In the end we only regret the chances we didn't take

UltimOo

Re: Welk springzadel & zadelmaker Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:02

ik heb mijn springzadel wel bij tweespan weg.
is van het merk Lemetex, van dezelfde fabrikant als stübben.
heb het zadel al 4 jaar bijna, en je ziet er niet aan dat ie gebruikt is. rij er elke dag mee.
koste nieuw inclusief beugels enz. 950 euro :)

gewoon naar tweespan bellen en zeggen wat voor een soort zadel je wilt (Bijv. zwart/bruin/veel of weinig wrong enz.) , dan nemen ze een selectie mee naar jou toe.
zodat je ze direct kunt passen.
je moet er dan ook even mee rijden, zodat ze kunnen zien of hij goed ligt en of je er zelf goed en fijn op zit.

echt een super service is dat!

Z2 + 3, pr 216

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 11:06

Dus tweespan heeft nieuw wel springzadels?

Weet sowiso dat ze niet met 2e-hands aan huis komen, dat vind ik dan wel weer lastig.. Maargoed, we zouden daar eventueel ook heen kunnen rijden.

Tweespan heeft idd een goede service! Ben erg goed geholpen bij de aanschaf van mijn dressuurzadel.

Over Corrie van Amsterdam heb ik inderdaad goede verhalen gehoord. Zie bij haar op de site echter geen springzadels staan. Dit zal beteken dat ik er eerst eentje moet kopen en dan moet laten controleren en eventueel laten aanpassen... Ook lastig.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:11

Zadelmakerij willems komt uit de omgeving Leek dus is voor jou goed te doen. Hij komt bij mij maandag langs voor een dressuur/veelzijdigheid zadel. Je zou ook een tweedehands kunnen kopen bij bijv. de divoza en deze laten controleren.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:14

ja tweespan heeft inderdaad nieuwe zadels.
was keuze genoeg, lemetex, wintec maar ook A merken soals stübben en passier enz. :)
als jij de prijsklasse door geeft bijv. tot 900 euro, dan nemen ze zadels mee tot die prijs.
en je krijgt ook nog wel eens wat korting als je hem helemaal compleet wil.
want ik kon die van mij compleet krijgen voor 900.
maar dan heb je een standaard singel en gewone beugels.
ik wou een buikflap singel en sprenger beugels erbij, en hoefde maar 50 euro meer te betalen :D
terwijl die beugels los al 150 euro zijn :)

Z2 + 3, pr 216

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 11:17

Dat zou inderdaad een optie zijn Fairytail maar mijn paard heeft geen standaard rug en bij de koop van een 2e-hands kun je ze vaak niet terugbrengen.

@ Ultimo: Okee, ik was altijd in de veronderstelling dat tweespan alleen dressuur en VZH had. :+
Ik ga er dinsdag toevallig heen dus dan kan ik me direct even orienteren in de winkel.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:19

Je kunt bij divoza de zadels terug brengen je hebt een week de tijd en eventueel wat langer. Heb zelf een keer bij mijn ouders in Heteren een zadel opgehaald en deze in Leek terug gebracht. Dat gaat vrij makkelijk afhankelijk van het zadel.
De zadelmaker zou je moeten bellen of hij tweedehands terug neemt. Die heeft in ieder geval ook nieuw.
Ook is er een MSFC zadelmaker die met rossner aan huis komt.
http://www.saddleconsulting.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie