vraagje aan de boomloze experts ...

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gebakje

vraagje aan de boomloze experts ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 17:22

hallo allemaal,

ik zit met enkele vragen over mijn boomloze zadel, ik heb een barefoot cheyenne gekocht met standaard pad. omdat na het rijden lichte schuring ontstond heb ik het standaard pad vervangen voor eentje met lamsvel... ook hier zie je nog wel lichte wrijving maar al een stuk minder. Nu is het zo dat als ik onder deze massa nog een heel dun zadeldekje leg dat er geen haartjes meer omhoog staan na het rijden. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? en wat hebben jullie hier aan gedaan?

2e vraag : ik zie op marktplaats een boomloos zadel te koop staan waarbij een speciaal pad niet perse meer nodig is, heeft iemand ervaring met dit zadel ? http://link.marktplaats.nl/371335032 op zich lijkt het me een mooi zadel, maar weet dankzij veel te lezen op bokt en ervaringen dat niet zomaar elk zadel hiervoor geschikt is. bovendien is het wel weer mogelijk om een fisiopad erbij te kopen.

Graag een reactie,

groetjes en bedankt alvast.

luff

Re: vraagje aan de boomloze experts ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:22

Het eerste probleem heb ik opgelost door een vuilniszak onder het zadel te leggen. En het tweede zadel ken ik niet sorry!

missgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:58

De plaats waar de haartjes omhoog staan is belangrijk om het probleem op te lossen.
Ik had bij mijn arabiertje met de BF (arizona) een wrijving onder de achterkant van het zadel (net achter de zitting). BF raadde me toen aan door dit ofwel op te lossen door plastic ofwel door een dikke schapenvacht. Aan jouw reactie te lezen werkt de plastic dus goed, maar ik koos voor de schapenvacht. Bij warm weer is het warm, maar het slorpt wel al het zweet op, tegenover plastic leek me niet echt aangenaam op een gevoelig huid met fijne haartjes. Met de schapenvacht heb je ook het voordeel dat je de zitting "rechter" kan maken omdat je de schapenvacht pas van achter de pommel op de rug legt. (Daarvoor probeerde ik zelfs fleece onder de pad en dat hielp niet.)
Het is inderdaad meestal een heel gedoe om boomloos te laten passen, maar bedenk wel dat je een zadel met boom meestal zelf niet zo kan aanpassen.
Best kan je gewoon advies aan BF vragen, die bekijken dan jouw geval. Mij hebben ze echt wel geholpen (BF Belgiƫ).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie