westernzadel ruilen tegen een wintec & kieffer zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaartje1991

westernzadel ruilen tegen een wintec & kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:43

Hoi,

Jan had intresse in mijn zadels, ik in zijn merkloze westernzadel. Hij wil ze allebij ruilen een wat ouder model kieffer, veelzijdigheidszadel & tegen een wintec veelzijdigheid van 2009 waar ik 10x op heb gereden.

Hij wil dus deze 2 zadels top omruilen tegen een merkloos westernzadel. Is dit eerlijk?

Groetjes
Sharon

amj

Re: westernzadel ruilen tegen een wintec & kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:45

Nee, natuurlijk niet. Trouwens, een merkloos westernzadel zou ik zelf nooit op mijn paard leggen. Bovendien komt het passen van westernzadels erg nauw.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:46

En hoe oud is het westernzadel en hoe ziet het er uit?
Ik zou het niet doen. Lijkt me echt geen eerlijke ruil.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:51

het westernzadel heeft geen krasjes, en is erg mooi betekend. Hij is zelf zadelmaker, laat hem dus wel nauwkeurig passen.. en als ik er probeer een hoofdstel enz. bij te krijgen? eerlijker?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

Westernzadel passen is heel wat anders dan engelse zadels passen (en komt door het grotere draagvlak ook een stuk preciezer). Bovendien een zadelpasser die een merkloos westernzadel verkoopt vind ik verdacht. Dit is namelijk typisch zo'n wereld waar merken wel sterk gerelateerd zijn aan kwaliteit. Geen merk is heel vaak prutkwaliteit. Wees echt heel voorzichtig hiermee! Heb je een foto?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:55

Hoeveel heb jij toen betaald voor dat wintec zadel?
En enig idee hoe oud de kieffer is? Voor de rest hoe is de staat van beide zadels?
Een merkloos western heb je ook voor zeg 200/300 euro. Zit wel wat verschil in maarja zonder merk wordt het lastig wat zo'n zadel nieuw waard is. Met name de leerkwaliteit en hoe de binnenkant van het zadel is.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:57

Nee, heb geen foto... Ben net alleen even die winkel binnengelopen en hij zag er mooi uit vond ik. Maar heb hier dus geen verstand van en probeer het wel te leren want vind western echt heel leuk. Ik ga dadelijk nog een x kijken & passen. Is het daar naar mijn idee niet echt naar m'n zin. Zoals je al zegt.. verdacht.. Spaar ik wat langer en koop ik een merkzadel. bedankt

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:45

ben wel benieuwd wat ze gedaan heb, het was op deze manier geen eerlijke ruil ook al kreeg ze er een hofdstel met bit en teugels bij

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 07:58

Ik ben er gisteren nog een x geweest, en ik zei dat dus nog een x van jaja, het zadel is merkloos enz. Hij zegt echt niet, ik maak er zelf een merk op. Toen ben ik maar weggegaan. Ik biedt mijn zadels hier op bokt gewoon los te koop aan.

groetjes
Sharon

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:14

Heel verstandig! klinkt als een slechte handelaar.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:16

Er stond een heel artikel in de bit over merkloze en goedkope zadels, wat erin zat was vreselijk en de pest voor de paardenrug..