hoe het precies werkt is mij ook niet helemaal duidelijk, misschien spant het meer de buikspieren die je normaal gesproken ook traint en dat een paard daardoor goed over de rug kan lopen? ik ben wel benieuwd hoor, lijkt mij een gemakkelijk systeem op zich.
ik denk dat 'ie er voor zorgt dat het paard op de juiste wijze de buikspieren aan leert spannen en daardoor de rugspieren beter gaat gebruiken, waardoor de rug soepeler en sterker wordt en de achterhand dus ook weer beter gebruikt wordt...
Ik bedoelde niet de clinic, maar als je de horse body former zou willen kopen! Erg prijzig, mijns inziens. Ze promoten ook de verhuur op de originele website.
Meen je niet, 850 euries voor een singel??? nou dat hoeft de clinic ook niet voor mij, stel dat je wel enthousiast raakt en dat je dan nog een dure singel nodig hebt..... Ik zag op 1 van de foto's dat je ook zelf zoiets kunt maken.
Kolere, wat een geld zeg! Ik zie het idee erachter wel en dat spreekt me zeker aan , maar vind het niet normaal wat het kost.... Snap dat je ook enigszins voor 'het idee' betaald, maar zo'n singel kan nooit zo veel geld kosten dat je met een x percentage uplift op 850 euries komt
Gekopieerd van de originele website: "aktuelle Preisliste (Stand 16.06.10, inkl. MWST):
Kauf:
Bodyformer Set (bestehend aus Bodyformer, ergonomisch geformten Longiergurt und passender Tasche inkl. 1 Workout) 850 € Mietvariante:
monatlicher Mietpreis: 120 € eine Kaution von 100 € ist bei Übernahme zu entrichten. Die Kaution wird bei ordnungsgemäßer Rückgabe in vollem Umfang rückerstattet. Einschulungspauschale (2-3 Einheiten à 60 € zuzügl. Fahrtkosten) ist vom Mieter zu bezahlen."
Volgens mij zijn het een soort van springveren die tegen de buik aankomen, dus meeveren met de deining van het paard. Nergens staat een verduidelijking op de website. Ze houden het wel spannend totdat iemand naar de clinic gaat!
Het ding zelf is ook nergens goed te zien op een foto. Volgens mij kun je het zo namaken.
If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay
Ik vind het nog steeds een raar ding. En vraag me af of het wel diervriendelijk is als van die dingen in de buik prikken. Maar zonder die dingen zal dat ding wel geen effect hebben.
Ik vraag me werkelijk af wat het ding toevoegt naast al het materieel wat er al bestaat om te longeren, we hebben tig soorten bijzetteugels, longeerhulpen, longeersingels, dubbele longe, enkele longe etcetc.