Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:57

Al een tijd ben ik op zoek naar een goed en fijn zadel voor mijn paard.
Nu kwam ik op marktplaats de volgende advertentie tegen:
Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaringen heeft met dit zadel...



http://link.marktplaats.nl/361171293

BeschrijvingNieuw!! Western stock zadels voor supervaste zit! Geweldig zadel om paarden in te rijden, of voor buitenritten te maken, het zadel voor omstuimige paarden. Het zadel heeft een suede zitvlak voor meer grip, en de lepels aan de voorkant, die in Australie gebruikt worden voor Down-Hill riding, maken het bijna onmogelijk om hier af te vallen. Lichtgewicht zadel kunststof, fiber boom, zachte gewatteerde onderkant, diepe zit, zitmaat 17 inch. Boommaat smal-medium, niet geschikt voor brede types. Inclusief fenders en aluminium beugels. Veel bevestigingspunten voor zadeltassen.

mellen95

Berichten: 735
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: Klarenbeek(nabij apeldoorn)

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:59

Ik volg dit ook even, ik heb de advertentie ook gezien.
Ik ben zelf ook op zoek naar een stock zadel voor erbij

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:12

Dat schiet dan nog niet zo op :D

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:16

Ook van hieruit een stipje. Zit er een boom in of is het boomloos?

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:19

Een echt goed kwaliteits stockzadel kost best duur

De goedkope versie is 9 van de 10 keer scheef! (fijn voor de rug van je paard :n)
Logisch ook want voor een paar honderd euro heb je geen goed zadel
(goedkope zadels worden in 3e wereld landen gemaakt waar ze het met de symetrie niet zo nauw nemen)

Een betere keuze is dan een wintec stockzadel
Die zijn iig niet scheef

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:04

Denise: fiber boom (????)

Unamie: Dus dan is het wel interessant evt te kijken naar het land van herkomst :-)
Scheef zadel is niet echt de bedoeling, hoewel....volgens mij is de rug van mijn meisje ook niet helemaal recht dus als het zadel dan afwijkt naar dezelfde kant :9 (niet serieus bedoeld uiteraard :D )

Candace

Berichten: 1567
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Groenekan

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:15

Hier ben ik ook benieuwd naar, hou t eventjes in de gaten.
Ik heb trouwens wel gehoord dat je een stock zadel niet kan opvullen oid, is dat bij dit ook zo?

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 14:22

Ahum en tsja en vooral
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Zie, daarom is het zo goed om vragen op dit forum te zetten....
Mijn god, de verkoopstre ziet me straks aankomen met 3 A4-velletjes vol vragen en opmerkingen %)
Ik denk dat ik uiteindelijk € 200 toe krijg hihi

(Ga aaaaalstuuublieft weg gilt ze dan en neem het zadel in G@#*naam mee haha)

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:50

Ik heb nog een zo goed als nieuw australian stockzadel van de horseman outfitter liggen.
Dus als er iemand interesse heeft ;)
Het is een grote 18 Inch met een wijde boom, eigenlijk was het de grootste en breedste maat die ze hadden bij de horseman outfitter.
Nieuwprijs van dit zadel was 895 euro, en het mag weg voor 400 euro.
Laatst bijgewerkt door darwin op 30-08-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:56

Dit type Stock heeft geen opvulbare kussens, net als een Western zadel.
Kijk goed uit met dergelijk spul, er is zoveel goedkope troep in de handel............

Candace

Berichten: 1567
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Groenekan

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:57

Vind het zo lastig om te bepalen wat goed is... Iemand tips?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:01

Kijk vooral hoe de zaak bevesttigd zit, kijk dus onder en tussen waar je maar kunt. Spijkers en nietjes zijn slecht en niet sterk.
Meet of de boom recht is; simpel, met een touwtje zoek je twee diagonale punten op. Die moeten precies even lang zijn. Zo niet, hard weglopen.

Candace

Berichten: 1567
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Groenekan

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:04

Oke bedankt voor de tips! :D Ga ze zeker meenemen als ik binnenkort een zadeltje ga aanschaffen!

Blendy
Berichten: 313
Geregistreerd: 30-04-10

Re: Wie heeft ervaring met dit type Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:21

Ik heb nog een Stock Zadel te koop ;)

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 16:34

Hieronder een bericht via een ander forum van iemand die zo vriendelijk is geweest om een kijkje te nemen bij het zadel, lief he!!!!!

Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik niet voor dit zadel ga kiezen. Het was mooi geweest als het per ongeluk een superzadel was geweest maar ja het zou ook geweldig zijn als die pot goud ook echt aan het eind van de regenboog zou staan ;)


Wat al gezegd was prijs kwaliteit...tsja...het is een aardig zadeltje mits je niet veel rijdt of lang rijdt. Dan zou het wel een tijdje mee kunnen gaan. Gebruik je het intensief dan ga je dit zeker zien ben ik bang voor. Maar dat kan ook niet anders voor die prijs.
Met intensief bedoel ik dagelijks en ook nog regelmatig langere toertochten en zo.
Denk dat het leuk is voor erbij, als je geld en ruimte over hebt in je zadelkamer en eens met iets anders wilt rijden.

Maar dit is persoonlijk hoor, t is best wel moeilijk om voor iemand te gaan kijken die je niet persoonlijk kent. Het zou denk ik best wel op een draver passen kwa breedte. Maar elk paard is weer anders in zijn bouw, dus dan past de breedte wel maar past het dan ook voor de rest is dan de vraag. Je kunt daar ook heen met je paard en rijden in de bak en zadel testen. Geloof niet dat ze een pas service hebben tis namelijk een tuincentrum achtig gebeuren met nog diverse andere dingen. Hele mooie maria beelden verzamdeling en zo.

Als ik op zoek zou zijn naar zo'n soort zadel, zou ik nog even door sparen voor een wat betere kwaliteit. Daarbij in acht nemend of mijn paard nog zou veranderen kwa bouw, door leeftijd e.d Zo ja geen veranderingen of niet zo dusdanig veel dan voor de echte kwaliteit gaan (duurder en mooier zadel). Treden er nog veel veranderingen op...tsja dan kan het een aardige optie zijn.

Dat is de reden waarom ik toen der tijd een barefoot heb gekocht. Er zouden nog zo veel veranderingen optreden in mijn pony dat ik de gok niet wilde nemen gezien de centen om een goed en duur zadel te kopen. En ik zeker niet meer dan 1 a 2 x per week daadwerkelijk rij heel soms 3 x maar dan is het echt veel. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb want in de afgelopen jaren is er veel veranderd in zijn bouw en beweging.
Het zadel houdt zich redelijk omdat het weinig gebruikt wordt, maar je ziet wel dat het geen opie toppie kwaliteit is en zo.
Ik heb nog een van de eerste versies van barefoot dus zonder vps en lage achterkant.

Doe je dit als hierboven dan kan het zadeltje best wel wat voor je zijn heb je iets voor relatief weinig geld. Wil je meer zou ik toch echt nog even doorsparen
succes met zoeken, beter langer de tijd nemen dan een foutje maken