Kneveltrensje ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Kneveltrensje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 18:57

Hoi, ik zat met een vraagje en wilde jullie even om jullie mening vragen :)

Ik rij mijn paardje met een dubbelgebroken watertrensje en dat ging heel goed tot de laatste tijd. Tegenwoordig trekt hij het bitje langs de ene kant echt in zijn mond (tot net tegen de ring) en dus steekt er aan de andere kant een enorm stukje uit. Ik heb alles al laten nakijken maar er is niks mis. Ookal heb ik er op gelet dat ik het niet scheef zou trekken (niet gelijke teugellengte) maar dat is het ook niet want ik heb mijn teugels altijd op hetzelfde blokje (ik heb van die teugels met lederen stukjes op). dus hij doet het ook zelf.
Dus door dit krijgt hij wondjs aan zijn mondhoeken, daarmee dacht ik dat een kneveltrensje misschien een goede oplossing hiertegen was. Ook is hij nogal moeilijk met sturen en deze geeft daarbij ook was extra stevigheid bij het sturen.

Nu wat denken jullie zou dit misschien een goede oplossing zijn of zou ik nog naar iets anders moeten kijken qua medisch.
Alvast bedankt :)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:04

Tja of een kneveltrens ook helpt tegen je schuur probleem weet ik niet, je zou het kunnen proberen,
een knevel is verder een zacht bit dus wat betreft kun je het rustig proberen (misschien 1 lenen van iemand ?)
Zelf rijd ik ook 1 van mijn verzorgpaarden met een kneveltrensje en ik vind het een fijn bit, we hadden ook
een periode wat problemen met sturen en dat ging toen een stuk beter, en heb hem er daarna maar gewoon in laten hangen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:07

Je zou ook bitringen kunnen proberen. Bevallen mij erg goed.

delerium

Re: Kneveltrensje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:22

Een kneveltrens is imo een van de fijnste bitten ooit :j
Ik zou hem je dan ook zeker aanraden!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:31

dank je wel voor de reacties :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:32

Een dubbelgebroken knevel is hier inderdaad heel fijn voor!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:18

Kneveltrens is niks mis mee. Maar zou wel even naar zijn tanden laten kijken. MIsschien toch wat haken o.i.d.. Wellicht dat hij het daarom doet. Het is wel een verandering in gedrag. Meestal doen ze dat niet zomaar.

LSignora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:07

Is je paardje pas nog nagekeken door de tandarts? Anders zou ik dat eerst even laten. Verder zou je ook bitringen kunnen proberen, soms is dat al genoeg. Een kneveltrens zou inderdaad ook kunnen helpen, maar ik zou als ik jou was eerst even zeker willen weten of er niets mis is met haar mond.