Kentaur zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:08

Ik heb niet zo snel een antwoord kunnen vinden ergens dus plaats dit bericht maar.
Zoals het er nu naar uitziet moet ik over naar een 17 inc ivm ruglengte pony. Ik heb nu een 18 inc kieffer lusitano zadel maar die is zeker 5 cm te lang. Deze zijn 2dehands niet veel te krijgen helaas dus viel mijn oog op de kentaur. Deze vind ik zeer intresant qua prijs, en dan vooral de elektra. Deze heeft zo te zien een diepe zit en flinke wrongen.
Ook hebben deze zadels een kunstof boom, een pluspunt dus!
Maar wat zijn de nadelen? Ik mag voor die prijs natuurlijk geen kieffer kwaliteit verwachten, zeggen jullie dan een 2dehands ander zadel zoals prestige/hulsebos? Ik heb ook al gekeken naar Jaguar en Ablion zadels maar die zijn ook zeer schaars..

X_Karlijn

Berichten: 85
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:31

Ik heb een Kentaur zadel, en bevalt me erg goed! :P
Inderdaad diepe zit en flinke wrongen, ik vind 'm erg fijn rijden en mijn paard loopt veel fijner sinds ik dit zadel heb.
Al is geen een paard hetzelfde natuurlijk... :+
Heb nog geen nadeel ontdekt eigenlijk. ;)

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:49

Ik heb er wel eens een gepast op mijn bijzonder brede haf. Het was een fit 4, de breedste dus, en hij was echt eng smal. Zit was heerlijk, zadel was prachtig, maar de pasvorm niet echt. Is het voor de haf in je profiel?

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:04

Petra_O schreef:
Ik heb er wel eens een gepast op mijn bijzonder brede haf. Het was een fit 4, de breedste dus, en hij was echt eng smal. Zit was heerlijk, zadel was prachtig, maar de pasvorm niet echt. Is het voor de haf in je profiel?

nope, die is verkocht. Zij had een kieffer medium boom en die werd op het laatst zelfs nog iets te breed. Ik ben wel van plan een zadelmaker erbij te halen hoor!
Ik vraag me toch af waarom deze zadels zo goedkoop zijn, er moet vast ergens iets mis mee zijn.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:06

ik vond het een verschrikking, het is geen zadel voor mensen met korte benen. Ik kon er niet stil in blijven zitten, zal er echt heel los op..

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:18

Ik heb een medea II, als ik mag kiezen tussen kieffer of kentaur, dan maar kentaur, vind het echt heel leuke zadels. hoewel de lusitano mijn favoriete zadel blijft. ruilen met mijn kentaur ;).

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:48

Ik heb ook de Kentaur Elektra en ben er echt onwijs blij mee. Heel erg fijn zadel, diepe zit, flinke kniewrongen en zit heerlijk zacht.

Nee ik heb er geen nadelen aan kunnen vinden en heb het zadel toch al een hele tijd. Vind het ook een 10x fijner zadel dan Kieffer, heb de Kieffer Lech Profi gehad. Nou geef mij maar Kentaur!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 10:54

zitake schreef:
Ik heb een medea II, als ik mag kiezen tussen kieffer of kentaur, dan maar kentaur, vind het echt heel leuke zadels. hoewel de lusitano mijn favoriete zadel blijft. ruilen met mijn kentaur ;).

Hihi, sorry die heeft helaas te weinig wrong voor me.
Ik blijf mijn lusitano favoriet vinden, maar er is gewoon 0 aanbod in die zadels helaas. En ik heb geen centjes om weer 1.800 euro uit te geven helaas :o
Ik denk dat het handig is eerst met het zadel proef te rijden, heeft iemand enig idee naar een goede zadelmaker in zuid holland die deze zadels verkoopt?

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Kentaur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:55

Ik ben ook aan het kijken voor een Kentaur Elektra, dus ik lees even mee. :)

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:02

Ik heb de zadels nog eens goed bekeken en ik geloof dat de elektra echt de dikste wrongen heeft? als iemand dat zadel wil ruilen met de mijne hou ik me aanbevolen! ;)
Hoe zit het met het tussenkanaal en de vulling? Is die erg zacht, of juist wat harder?
Ik heb trouwens geen problemen met mijn kieffer zadel, die is superzacht( al kan ik niet hetzelfde zeggen over de wien)
hoeveel sneller slijt kalfsleer?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:50

babydolll schreef:
zitake schreef:
Ik heb een medea II, als ik mag kiezen tussen kieffer of kentaur, dan maar kentaur, vind het echt heel leuke zadels. hoewel de lusitano mijn favoriete zadel blijft. ruilen met mijn kentaur ;).

Hihi, sorry die heeft helaas te weinig wrong voor me.
Ik blijf mijn lusitano favoriet vinden, maar er is gewoon 0 aanbod in die zadels helaas. En ik heb geen centjes om weer 1.800 euro uit te geven helaas :o
Ik denk dat het handig is eerst met het zadel proef te rijden, heeft iemand enig idee naar een goede zadelmaker in zuid holland die deze zadels verkoopt?

Idd moet je eerst uitproberen, ik was overtuigd dat ik de penelope wilde, tot ik erop zat ;), die overtuiging was snel over haha. zat totaal niet lekker op dat paard, en de medea die zat als gegoten (ook als fan van de lusitano haha)