zadelcrisis

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_hill_

zadelcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 16:36

Na lang omgeprutst te hebben, wil ik toch nog meer meningen. Ik weet dat het moeilijk te zeggen is vanachter de computer maar misschien herkent iemand iets of heeft hetzelfde meegemaakt!

Het begon dat mijn paard na het rijden een ei kreeg naast haar schoft. Het lijkt net een dikke bult van een groot insect maar het trekt snel weer weg en het is er alleen als ik heb gereden. Zadelmaker naar laten kijken, heeft het op maat gemaakt. Alles goed nagekeken en mee gehad naar huis. Naar zijn zeggen lag alles weer perfect, weer gereden weer bulten. Vervolgens maar weer opgebeld, heeft hij er een soortemet deukje in gemaakt zodat het niet drukt op die plek. Werkt ook niet, fysio gebeld had verder ook geen oplossing.
Paard heeft er verder geen last van, als je er op drukt oid dan doet ze niks en onder het rijden vertoont ze ook niks anders in haar gedrag (ik kan het bij haar merken als ze pijn heeft)

Is hier iemand die zoiets ook heeft meegemaakt, of iemand met evt. ideeën. Mijn zadelmaker heeft geen flauw idee hoe nu verder. Ik zet met opzet de naam er niet bij, mocht je dit willen weten dan kan je me een PB sturen.

Pluttersput

Re: zadelcrisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:41

Misschien een second opinion vragen bij een andere zadelmaker? Puur om te kijken of er dan misschien iets te zien is?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:52

Ik zou inderdaad een second opinion aanvragen. Een duikje maken waar de bult zit vind ik zelf een beetje vreemd. Ik zou dan eerder denken aan een zadel met een wijder kanaal, bredere boom of ander type boom.

Het is mij verder niet bekend of het een ziekte kan zijn. Heeft je paard het maar op een plek en altijd precies dezelfde plek?

Je zou ook kunnen overwegen bij countrymil een drukpad proef te laten doen.

Gloa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:30

Heb je al eens zonder dekje gereden? Die van mij kan namelijk al enorme problemen krijgen als er ergens een scherp stiknaadje uitsteekt van een halster.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:42

Mijn paard heeft ook zoiets, maar dan op de rug net achter het zadel. Ze heeft er ook helemaal geen last van..

♥ Bloemkamp's Cojac ♥

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:48

Dat had ons paard ook, steeds na het rijden. Bleek ze allergies te zijn voor de zwarte binnenkant bij pads, zoals anky, qhp etc.

In the end we only regret the chances we didn't take

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:52

Misschien heeft het wel helemaal niks met je zadel te maken maar met het rijden..

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:00

heb je foto's van hoe het zadel ligt op je paard?

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:11

Dan ligt je zadel toch niet goed op de rug van je paard. Ik heb het zelf ook gehad, ondanks aanpassen bleven bulten komen. Nieuw zadel gekocht en probleem is over.

Overigens zou ik heel snel een neiuwe zadelmaker zoeken als de jouwe begint met deukjes maken in je zadel.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:07

peanutbutter schreef:
Dan ligt je zadel toch niet goed op de rug van je paard. Ik heb het zelf ook gehad, ondanks aanpassen bleven bulten komen. Nieuw zadel gekocht en probleem is over.

Overigens zou ik heel snel een neiuwe zadelmaker zoeken als de jouwe begint met deukjes maken in je zadel.

Ik sluit me hier bij aan, heb zelf ook al veel problemen gehad mbt zadels ed en door bruggen van een zadel ed al veel bulten gezien op mijn paard haar rug. Wellicht eens iemand van de msfc uitnodigen voor een vrijblijvend advies mbt je zadel? Zijn bij mij ook geweest en was er erg tevreden over, smeren je niets aan en kijken naar de mogelijkheden van het zadel wat je nu hebt. In mijn geval was het helaas niet te veranderen waardoor ik nu aan een ander zadel moet maar kan hun advies naar eenieder meenemen waar ik een zadel wil gaan halen en hoef niet perse een msfc zadel te kopen.

"De meeste mensen worden als origineel geboren en sterven als kopie"

LSignora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:52

Ik zou eens een andere zadelmaker laten kijken. Kijken wat die zegt en of daarmee het probleem te verhelpen is.

Succes ermee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie