Zadel opvullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:05

Mijn zadel is nu 3,5 jaar oud en krijg nu last van mijn zitbeenknobbels. Na hoeveel tijd moet je je zadel op laten vullen?

Jamayka

Re: Zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:06

Volgens mij laat je een zadel opvullen aan de onderkant, zodat het goed passend blijft voor je paard. Ik dacht dat je eigen zit daar niks mee te maken heeft.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 13:07

Ik dacht dat je het ook aan de bovenkant kan laten opvullen, evenals de kniewrongen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:39

Tjaldur schreef:
Ik dacht dat je het ook aan de bovenkant kan laten opvullen, evenals de kniewrongen.

Helaas dat gaat niet, dan moet de zitting opnieuw worden gefoamd maar dat is een kostbare aangelegenheid!(nieuwe zitting is zomaar €250,-!)
Om daar bij te komen moet het hele zadel uitelkaar, de zitting eraf(het leer), oude foam eraf en nieuw foam erin en alles weer opnieuw opspannen en het zadel inelkaar zetten.
Ben bang dat er dan maar 3 andere opties zijn, 1. de goedkoopste: Zitvlees kweken, 2. de zachte: Bondje of gelovertrekje op je zadel of 3. de duurste: Een nieuw/ander zadel!
Succes