hoe bevalt jullie Wintec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kalfados1

hoe bevalt jullie Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 12:26

Ik heb een Wintec 500 cair gekocht omdat me dat wel lekker leek voor lange ritten.
Nu blijkt dat tegen te vallen. Voor ritten tot 3 uur is het prima maar als ik langer rijd krijg ik rugpijn omdat je toch meer met je balans moet werken (minder steun dan een leren zadel)
Wie heeft hier ook ervaring mee, best jammer want nu wil ik hem toch weer verkopen en hij is eigenlijk zo goed als nieuw.

knollentuin

Re: hoe bevalt jullie Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:28

ik ga je niet helpen,ik krijg het erg warm op deze zadels, door de wrijving over dat kunststof zijn het niet mijn zadels...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:31

Ik heb de gewone Wintec 500 en die bevalt mij beter dan die met cair.
Ik heb geen problemen met (het missen van) steun, maar dat is denk ik ook een kwestie van je spieren trainen.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:35

Moet zeggen dat mijn wintec prima bevalt. In het begin wel wennen inderdaad (pijn in mijn knieen) maar nu helemaal top. Moet er wel bij vertellen dat ik niet vaak langer dan 3 uur rijdt. Ik heb een Wintec xl cair op mijn paard liggen. Misschien is de maat van het zadel niet helemaal lekker voor jou?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:36

Ik heb hem zonder Cair en heb er eigenlijk nog nooit langer dan een uur opgezeten :P
Het bevalt eigenlijk super.
Ik heb wel ooit een keer een 4uurs-rit gemaakt bij een manege, nooooooooooit meer! Wat had ik me een pijn in me rug, en het was een prima zadel verder. (leer)
Heeft bij mijzelf een stuk met ontspannen/loslaten in mijn rug te maken.
Ik beweeg niet goed mee..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:36

edith2 schreef:
Moet zeggen dat mijn wintec prima bevalt. In het begin wel wennen inderdaad (pijn in mijn knieen) maar nu helemaal top. Moet er wel bij vertellen dat ik niet vaak langer dan 3 uur rijdt. Ik heb een Wintec xl cair op mijn paard liggen. Misschien is de maat van het zadel niet helemaal lekker voor jou?

Heb ook de Wintec XL Cair erop liggen. Ik kan er rustig een buitenrit mee maken van 3 uur of langer. Vind het zadel juist veel zitcomfort bieden :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:37

Ik heb een Wintec cair 500 en ik vind het ook niet zo geweldig.
Hij past wel op mijn pony maar echt lekker liggen vind ik het niet. We hebben alleen nog maar gestapt dus hoe het met rijden is kan ik nog niet zo goed beoordelen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:46

ik heb nog het model voor de 500 reeks, vind het niet slecht zitten, maar maak ook zelden ritten van langer dan 2 uur. en ondervind dezelfde ongemakken als bij de meeste andere zadels waar ik langer in/op zit dan het gebruikelijk uur dressuur. Bovendien ben ik het dressuurmodel (IW) gewoon en vind voor een goede beenligging dat je 1 of 2 gaatjes korter moet zitten op een vzh dan bij een dressuur => ik krijg enkel en kniepijn door het korter zitten, maar langer zitten betekent tijdens de draf en galop episodes voor onrustige benen. Dus het is kiezen het ene gemak voor een ander ongemak...

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:58

Heb altijd beter gezeten op de 2000 reeks dan op de 500. De Isabell Werth daarentegen: die zit me voor geen meter (lijk altijd voorover te vallen) en ik heb er meteen rugpijn op. Over de nieuwe modellen kan ik uiteraard nog niet oordelen. Hoor toch geregeld enduranceruiters die met hun Wintec op hoog niveau meerijden, dus het moet zeker mogelijk zijn. Met de Cair nu hoorde ik zelfs al een gekende zadelmaker die er echt wil van was: heel goed voor de paardenrug, zei hij.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:18

Ik heb op mijn paard een Wintec XL Cair liggen, vind het een erg fijn zadel. :)

Heb er genoeg steun aan en krijg er ook geen last van m'n rug mee (wat ik vaak met andere zadels wel heb).

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:24

ik heb een aantal jaren een wintec gehad en vond hem heel erg fijn.
je kunt ook groetere knieblokken kopen, misschien heb je dan wat meer steun?