Waterdichte winterdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Waterdichte winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:03

Hallo iedereen :)

Ik heb niet goed gekeken, dus moderators als ik verkeerd sta, zet er maar een slotje op, maar geef me dan wel eventjes een linkje zodat ik het kan opzoeken :)

Mijn vraag is namelijk, kan je een gewone winterdeken (200 grams, miss handig om te weten :+ ) waterdicht laten maken?! En zo ja, waar kan je dit (goedkoop) laten doen :)

Ik woon in Maastricht, misschien dat iemand een ruitershop weet die dit doet :)

Groetjes Maureen :)

Nogmaals sorry, als dit topic al bestaat :)

Edit: Waar kan je trouwens anti bijt middel kopen voor je deken. Want bij het passen werd hij al bijna opgegeten :+

LucianoS

Re: Waterdichte winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:06

als je deken al een waterdichte deken is geweest kan dat ja.. is je deken een staldeken gaat het denk ik niet ;)...dan kun je beter een echte waterdichte deken kopen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:54

Een staldeken is niet waterdicht te maken. Een (lekkende) outdoor deken of een deken met een vrij dichte buitenstof wel. Of het echt 100% waterdicht wordt is vaak een beetje een gokje, soms kunnen ze bij behoorlijke regenval nog wel lekken.

Ik vermoed dat het zowel goedkoper als zekerder is om een nieuwe outdoor deken te kopen (nieuw of 2dehands). Een prima deken hoeft niet eens meer zo duur te zijn tegenwoordig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 09:23

Ow oke :) Dan gaan we maar eens zoeken he :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:23

Als de deken geen naden heeft kun je ze wel redelijk goed waterafstotend maken. Over het algemeen houden ze dan wel een buitje. Als je paard echt de hele dag in de stromende regen moet lopen zou ik het niet doen.

Je kunt een spuitbus van bv Bucas (rambo heeft dat vast ook) proberen, maar misschien is het in dit geval handig om het te proberen bij een zeilmakerij of een kampeerwinkel. Die hebben ook spul waarmee ze doeken impregneren om ze waterdicht/waterafstotend te maken.