Ervaringen met Prestige Arena zadel? zadel voor trektochten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanessa1988

Ervaringen met Prestige Arena zadel? zadel voor trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 12:48

Hey,

Ik rij alleen dagtochten en meerdaagse trektochten. Ik heb jaren met een gewoon veelzijdigheidszadeltje gereden en deze is nu helemaal versleten. Ik heb een paar maand geleden een winteczadel(250) gekocht, maar dat zadel zit veel te hard voor dergelijke tochten en het past niet goed voor mijn fjord, waardoor ik terug met mijn oud zadel rij. Mijn fjord is nogal rond en heeft amper schoft. Dit winteczadel ga ik nu verkopen en omdat ik nu meer dan vroeger weg ga voor meerdere dagen zou ik een kwaliteitsvol zadel willen aankopen. Een zadel dat zowel confortabel is voor mij als voor mijn paard. Een vriendin van mij rijdt met een prestigezadel 'Athena' genoemd. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit zadel? Zijn er mensen die andere zadels kunnen aanraden voor trektochten?

Groetjes,

Vanessa

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:02

Bedoel je toevallig niet de Atena?
Kan geen Arena vinden.........
Ik heb zelf ook interesse in de Atena, maar je kan ze nergens uitproberen, dat is wel jammer.
Prestige heeft ook nog de Trekker lijn, dat zijn ook heerlijke zadels, heb zelf de Trekker en Trekker RR gehad, beide hele fijne zadels.

Voor lange trektochten heb je een fijn zadel nodig waar je, vind ik dan, geen gedwongen zit in hebt, je kan dan wel eens even anders gaan zitten. Daarbij veel ringen eraan voor zadeltassen.
Het is natuurlijk heel persoonlijk wel zadel je voorkeur heeft, moet zowiezo passen op paard, je moet er zelf heerlijk in zitten en eventueel wil het oog ook wat. (en natuurlijk het budget!)

Je hebt van een aantal merken trekzadels:
-Prestige
-Massimo
-Zaldi
-Gaston Mercier
-Guichard
-Pegaso
En nog veel meer.

vanessa1988

Re: Ervaringen met Prestige Arena zadel? zadel voor trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:07

Ja ik bedoelde inderdaad atena:D

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:10

Waarom heb je de trekkerzadel van Prestige niet meer?
Zal die andere merken ook eens bekijken. ideaal zou zijn moest je ze allemaal eens kunnen uitproberen he:d.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:10

Is je vriendin tevreden over de Atena? Kun je die niet uitproberen, dan weet je in welke richting zadels je wil zoeken. Prestige staat wel bekend om zijn goede pasvorm en kan ook altijd op maat gemaakt worden.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:12

Ik had tijdelijk geen paarden meer en geld nodig, dus heb toen (met pijn in mijn hart) de trekker verkocht.
Ik ben ook aan het sparen voor een goed trekzadel, of het zal weer een trekker worden, of de Atena, vind het een erg stoer zadel. Maar zou hem graag eerst willen uitproberen.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:20

Ja die vriendin heb ik nog maar pas leren kennen op een trektocht en ze woont niet in de buurt. Zij is allesinds heel tevreden over dat zadel. Ik heb gevraagd ik het is mag uitproberen, maar ik wacht nog op antwoord. Dus in afwachting dacht ik eens te zien wat de ervaringen van andere mensen zijn. Het Prestige Atenazadel heeft precies wel minder ringen dan het prestige trekkerzadel. En het atenazadel bestaat nog niet zo lang wat het dus moeilijk maakt om er ervaringen over te verzamelen. Ik vind het wel een heel mooi zadel! Ik ga geen overhaaste beslissingen meer nemen zoals bij mijn winteczadel!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:29

Ik heb nu ook een tijdelijke wintec, kan er niks aan doen, maar wat een verschrikkelijk ding.
Veel mensen zijn er heel tevreden over, maar ik dus niet. Voor even in de bak te rijden, oke, maar voor lange buitenritten, nee, dank je!
Ik had zelf ook enkele maanden geleden een topic over de Atena:
[HAR] Prestige Atena
Weinig reacties van mensen wat er ene hebben.
Maar zit wel een winkel in de buurt wat de Atena flaps verkoopt, ik zou graag die met fenders willen.
Als ik het geld bij elkaar heb, dan kan ik die eens bellen voor te passen en uitproberen.
De meeste winkels wat Prestige verkopen, hebben de Trekker ook nooit op voorraad, best moeilijk om dan te testen.
Mocht ik over een tijdje de Atena getest hebben en hij zou niet passen of vind het niet fijn dan ga ik zowiezo voor de Trekker, daar weet ik tenminste zeker dat die past en super fijn is, maarja, dat is heel persoonlijk.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:37

Die prestige trekker ziet er precies ook heel goed uit. Waarschijnlijk nog duurder:s? Dit zadel hebben ze inderdaad ook niet in de winkel waar ik zou gaan. Ik woon in België.. en hier in Mechelen hebben ze een prestige Atena zadel te koop met de fenders, dus zonder de flap. Het kost 1780 euro, maar ik zou er wel 10% korting op kunnen krijgen normaal. Hoeveel zou zo'n trekkerzadel kosten?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:43

De trekker kost 1890 euro, dus niet veel duurder.
Ik heb mijn trekker destijds in Antwerpen gekocht bij Kerckhaert, http://www.kerckhaert.be/
Toen koste die 1650 euro, maar die van 1890 is een nieuwer model.
Ik woon in Maastricht, dus voor mij al handiger om even naar Belgie te rijden, dan helemaal naar het noorden in Nederland. Daarbij was Kerckhaert de enige wat hem op voorraad had, volgens mij komen die ook passen, dan kun je beide zadels uitproberen, mits ze hem nu nog verkopen.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:50

Ja Maastricht is inderdaad niet zo ver dan. Kerckhaert ken ik van naam. Zelf nog nooit geweest. Goede tip wel. Misschien dat ik er toch eens naartoe ga!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 06:33

Hey, hier nog iemand die een ruime interesse heeft voor een Antena of trekker RR, zouden we de handen niet eens bij mekaar leggen, en met z'n drieen afspreken, ik woon in de buurt van Maasstricht. Dus dit moet haalbaar zijn. We staan met z'n drieën sterker dan alleen, niet? Kunnen we misschien nog over een demo-model en prijs onderhandelen in een later stadium, moest er interesse zijn voor de aankoop van 3 zadels.

Ik ben ondertussen naar een Prestige dealer gegaan, bij die dealer stond de atena aan € 1840. Fijn dat er fora als deze bestaan.
Ik heb ook een prestige trekker liggen voor mijn groot paard, maar dit model lijkt veel te land voor mijn kort jong paard.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:55

ik kijk net op de site van Emmers.be, daar staat ie aan 1656 wel zonder passervice.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:53

Ik heb de Trekker RR ook gehad, maar vond de Trekker fijner, vandaar dat ik de Atena graag zou willen proberen. Klinkt goed als we met 3 man samen zijn, maar ik heb geen auto en trailer, dus zal lastig worden als ik met paard op locatie moet komen.
Hoe had je dat in gedachten?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:56

Zie net in je profiel dat je een Twh hebt, had op gangenpaardenforum je verhaal gelezen hoe je bij de Twh uitkwam, erg leuk. Ik heb een Rocky.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:10

- In de Horsewhip in Mechelen staat het atenazadel te koop voor 1780€ en als je een zadel koopt krijg je 10% korting dus kan ik hem daar al kopen voor 1602€ met pasdienst. Met drie kunnen we misschien nog iets van die prijs krijgen.. maar een trekker heb ik daar niet gezien. Misschien dat hij dat kan bestellen?

- Zaterdag ga ik in elk geval een atenazadel uitproberen bij een vriendin die ik op trektocht leren kennen heb. Zal laten weten hoe dat mee of tegengevallen is...

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:27

Deze zaterdag ben ik bij een vriendin gaan rijden op haar prestige atena zadel.. Voor mij zat het zadel heel goed, veel zachter dan ik gewoon ben! Juist die fenders waren in het begin wat raar omdat het meer beweegt dan ik dacht, maar dat zal wel wennen. Het zadel lag ook redelijk goed op mijn fjord zijn rug. Er waren geen droge plekken te zien na het rijden wat een goed teken is. Misschien dat een iets bredere boom nog beter is voor hem. Als de zadelpasser van horsewhip zegt dat het zadel goed is voor mijn paardje dan denk ik mij er wel eentje aan te schaffen.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:08

Fijn dat je zo tevreden was over het zadel, ja die fenders moet je aan wennen, zeker als je een vaste zit met kniewrongen gewoon bent dan is dit ineenkeer veel losser en beweeglijker dan normaal, maar daar krijg je uiteindelijk een vastere zit mee. Als je eenmaal die fenders gewoon bent en stapt dan weer es op een zadel met vaste zit, dat is dan pas raar :+
Ik vind zelf als je veel berg op en af rijd, dat fenders veel fijner zijn, omdat jeje benen vrij kan bewegen en kan zitten hoe je wil, ander zadel kan je gewoon niet anders dan zo blijven zitten.
Dat is ook heel persoonlijk, natuurlijk.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:43

Sorry dat ik me nu pas laat horen, ik krijg geen berichten als er in de topics geantwoord wordt, even in in mijn voorkeuren veranderen.

Wat vond je fijner aan de trekker dan de RR?
Een trailer of vervoer kunnen we eventueel huren. Heb zelf ook maar een berlingo achtig iets.
Kan net éénpaardstrailer trekken. :-(

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:25

Heb gisteren naar Emmers gebeld en gemaild, zij hebben een Antena zadel in backorder, ze zouden tevens checken voor een testzadel.
Ze houden me op de hoogte, als jullie dat wensen, wil ik jullie dan contacteren dan kunnen we met z'n drieeën gaan en kijken, en bespreken wat de mogelijkheden zijn ivm passen en prijzen.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:31

Toch even een berichtje hier.
Ik ben samen met @manadeluca gaan kijken bij Emmers in Hamont.
Daarna heeft @manadeluca het zadel als testzadel meegekregen, schijnbaar rouleert dit testzadel, want ik heb na enige weken te moeten wachten via Hermans in Zutendaal het zadel mogen testen. (Precies datzelfde zadel).
Ik vind het een super fijn zadel, wel moet ik een 18", testzadel was een 17" en boommaat 32, mijn paard moet boommaat 33 of 34 hebben.
Maar ben er dus tevreden over! Lekker ligt kort zadeltje.
Zal meer posten als ik mijn eigen zadel heb, dan zal ik er ook foto's van maken.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:00

Goed te horen dat je tevreden bent over het zadel. Het lag mij ook die keer dat ik het eens kon testen. Ik heb er ongeveer een uurtje mee gereden en bij mij draaide dat precies niet.. Dat probleem had jij precies ook niet? Ik ben nog steeds van plan om het zadel te kopen, maar ben nog een beetje aant sparen. Hoeveel vragen ze daar voor dat zadel? En hoe zit het zadel in verhouding met de Prestige Trekker dat je ooit had?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:50

Ze vragen in Zutendaal dacht ik 1890 of 40. Maar ik heb alleen het testzadel van daar, ben niet van plan het zadel daar te kopen, veel te duur, kan hem bij Emmers goedkoper krijgen.
Waarschijnlijk viavia nog goedkoper, maar helaas maar een eenmalig aanbod voor mij.
De Trekker zat voor mijn gevoel steviger, vaster. Daar zitten ook kniewrongen aan waardoor je zowiezo al een bepaalde houding zit. Bij de Atena zit je wat losser, maar toch ook weer vast. Alleen nu zitten de fenders vast aan de singel, ik wil ook nog eens proberen om ze los te laten en kijken of je dan beter zit.
Zou de Trekker ook best nog willen, maar voorkeur ging nu uit naar een licht endurancezadel, mocht ik in de toekomst er goed bij zitten (ooit) dan koop ik de Trekker wel weer erbij.

vanessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:46

Je de trekker is nog duurder EN ik kan hem niet uitproberen dus blijf ik bij het Atena-idee.Ik kan de Atena hebben voor 1600euro? Zou het ergens nog goedkoper kunnen?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:05

Denk het niet of je moet ergens vragen om het testzadel te mogen kopen, dan kun je misschien nog ietsjes goedkoper uitkomen.