[WN] Schoonmaken Prof. Choice ARAA pad ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Schoonmaken Prof. Choice ARAA pad ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:10

Wie kan mij dit vertellen..

Ik heb de pad verkocht, maar nu moet ie nog schoon.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken... De pad heeft een wollen onderkant, maar de bovenkant is nogal een apart stofje.
Ik heb gezocht via de zoekfunctie, maar daar vind ik alleen was tips voor compleet wollen pads..

Kan ik hem gewoon in de wasmachine doen op 30 graden of moet ik hem met de hand wassen in een bak met water en wat fijn wasmiddel?

Het gaat om deze pad..
Afbeelding

Vast bedankt voor de tips!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:32

Gewoon met een stevige straal water eroverheen en dan eens kijken of je nog met schrobborstel eroverheen moet, dan wordt ie vast wel schoon.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:16

Ik heb dezelfde pad en leg hem eerst open op de grond (binnenzijnde naar boven) en maak hem goed nat, daarna een klodder paardenshampoo en met een niet te harde borstel lekker de shampoo er in borstelen. Als laatste de pad heel goed uitspoelen en hij is als "nieuw". De bovenzijde was ik eigenlijk nooit (nog niet nodig geweest), maar ook die zou je voorzichtig met een borstel te lijf kunnen. Het is naar mijn idee materiaal wat wel een stootje kan hebben.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:17

Ah, bedankt voor de tips! Dan kan ik straks nog even aan de slag.. :j
Het is dus juist de bovenkant die bij mij wat vuil is. Heb hem weinig gebruikt dus hij heeft wat stof en andere viezigheidjes gevangen op de bovenkant.. :))

Marith_Ov

Re: Schoonmaken Prof. Choice ARAA pad ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:20

Dan zou ik gewoon de waterslang er op zetten en een borstel gebruiken, mocht dat niet het gewenste resultaat hebben, dan wat shampoo gebruiken. Hou er wel rekening mee dat als de pad doordrenkt raakt met water dat het een paar dagen duurt voordat hij droog is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:22

Ja, maar het word mooi weer de komende dagen dus hij kan goed drogen.. ;)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:32

Doe hem absoluut NIET in een wasmachine en breng hem ook NIET naar een stomerij!
Wij hebben het 1 keer gedaan met een Airride pad ( naar de stomerij) maar de hele vulling was opgekruld.
Gelukkig kon ik hem zelf repareren, dus dat is weer goed gekomen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 18:32

Die 2 opties had ik bij nader inzien al laten vallen inderdaad... Dat had niet goedgekomen.. :o