Kwaliteit zadels Fouganza?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Kwaliteit zadels Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:32

Heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt een specifiek topic over de zadels :)
Het gaat dus om het merk Fouganza, het huismerk van de winkelketen Decathlon.
Heb er al vaak spullen gekocht en vind dat de kwaliteit t.o.v. de prijs heel goed meevallen, en heb meerdere goeie ervaringen gehoord.
was eerst niet zo overtuigd van de lederwaren maar nadat ik een hoofdstel had gekocht was ik verkocht. Zijn goeie én mooie hoofdstellen :j
Nu ben ik eens aan het rondkijken omdat ik een zadel wil aanschaffen, en in de Decathlon zijn ze best goedkoop én mooi. Moet wel zeggen dat de zadels in de winkel erg kartonnerig aanvoelden, maar dat had ik met de hoofdstellen ook en eens ingevet waren ze lekker soepel en mooi.
Heeft er iemand ervaring met een Fouganza-zadel? Is het een degelijke kwaliteit? Alvast bedankt! :)

Champie_Me

Re: Kwaliteit zadels Fouganza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:36

ik zou mijn zadel daar never nooit kopen ik zou dan eerder gaan voor een kunststof knightrider zadel,,, hoor daar veel goede verhalen over!! en wintec uiteraard maar die ligt dan net weer een slag hoger qua prijsklasse... verder zou je ook eens kunnen kijken bij een zadelmaker/grote ruitershop die 2dehands zadels verkopen (zoals divoza) die hebben vaak veel zadels liggen in een duurdere prijsklasse alleen dan 2dehands! dat zou ik eerder doen dan een zadel van een nietszeggend merk kopen..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:38

Kunststof zadels zeggen me echt niks :n
heb er nu één opliggen en door mijn overgewicht schuift het íets scheef op m'n pony z'n rug wanneer ik opstijg, niet fijn dus.. Divoza hebben we trouwens niet hier in België :)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:47

hmm o sorry wist niet dat je uit belgie kwam maar daar zijn vast ook zadelmakers // grote shops te vinden die 2dehands zadels aanbieden...

maar als het zadel scheef schuift als je opstapt komt gewoon doordat je aan 1 kant al je gewicht gooit... dat zou je heel makkelijk op kunnen lossen door gewoon met een krukje op te stappen, dan sta je korter met je gewicht in 1 beugel...

de enige rede waardoor kunststof zadels gewoon goedkoper zijn is puur het gebruik van kunststof ipv leer... leer is natuurlijk veel duurder in aanschaf dan kunststof... meestal prima zadels!

als je een kunststof zadel van 200,- met een leren zadel van 200,- vergelijkt zul je zien dat die kunststof kwalitatief beter is dan een leren zadel waarbij echt de goedkoopste materialen gebruikt worden om de kosten te drukken... bij kunststof is dat niet nodig ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:50

Hmm dat wist ik niet!

ben sowieso geen fan van kunststof zadels, vind ze niet zo heel mooi haha. ook het feit dat ze lichter zijn en kunnen verschuiven door die ene seconde in één beugelriem spreekt me niet zo aan..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:56

Hoi,

Je hebt bij Decathlon de mogelijkheid de zadels te testen, ben je niet tevreden mag je hem dus terug brengen ;)
Ook hebben ze een fijn kunstof sigma zadel in de collectie, is misschien een goede optie ?
+ kijk eens in de catalogus, je hebt ook betere zadels te koop bij de Decathlon!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:40

Ja, heb je dat nieuwe springzadel gezien? :oo
Godallemachtig, wat mooi! :+:
2 tinten bruin en je hebt der een hoofdstel, borsttuig, singel & beugelriemen bij!
Ik vind hem er op foto mooi uitzien, zou hem supergraag eens uittesten maarja. :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:17

Dat testen van zadels wist ik niet!
kunststof zadels zijn geen optie denk ik. Vind ze niet mooi en (voor mij dan) niet zo praktisch..
@ __Astrid : ik veronderstel dat je deze bedoelt? http://www.fouganza.com/EN/romeo-saddle ... 133274197/
Ben echt helemaal in love met dat zadel. :+:
maar wist niet dat je al die dingen erbij kreeg? :oo

achja ik ga denk ik vandaag of morgen eens bij Decathlon binnenspringen en kijken naar de zadels, voelen aan het leer etc :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:26

Haha, nee erbij krijgen niet maar je kan die dingen er wel bijkopen.
Doelde meer op dat ze er een hele lijn van spullen hebben voor bij gemaakt! ;)
Check trouwens wel eens op de site van de decathlon of ze dat zadel in voorraad hebben met die 'beschikbaarheid' button!
In vele winkels hebben ze dit zadel niet, omdat dit meer 'uitbreiding' van het assortiment is ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:28

Heb ik al geprobeerd, maar vind niet echt hoe je dat moet doen :=
als ik op de fouganza site bij het zadel op dat knopje klik kom ik gewoon op de standaard Decathlon-site terecht :j

cooky_chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:37

Ik ken het merk niet, het huismerk van Divoza wel en dat zijn erg fijne zadels voor een redelijke prijs.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:40

Ik woon in België en dus geen Divoza in de buurt ;)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:01

Je hebt op kapaza een belgische dealer van rossner zadels! :j
(en zelfs nog veeeel goedkoper als dan ze bij divoza zijn! :j)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:02

oeehh heb je misschien een link? :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:03

Even zoeken, soms staan ze er niet op, dan weer wel...
Hij bied vooral pakketen aan.
Die je zelf kan samenstellen zoals zadels + toebehoren en dan evt + hoofdstel + dekje + bontje + borsttuig + beenbescherming enzo :j

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:56

Ik zou persoonlijk geen zadel van fouganza kopen. Beter een A of B merk 2e hands of een kunstof. Dan een zadel van wss prut kwaliteit nieuw. Ziet er misschien wel leuk uit. Maar hoe ze van binnen zijn heb ik nog mijn twijfels over.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:54

@ __Astrid : bedankt! ga zeker eens kijken :j
Ben vandaag naar de Decathlon geweest en wel een halfuur tussen de zadels doorgebracht om lekker overal te voelen hoe het leer is enzo. Vond het leer best goed aanvoelen. Het springzadel van op de site vond ik in het echt minder mooi, was lichter van kleur.. Verder wel een paar leuke zadels gezien maar we gaan eerst nog even nadenken en dingen op een rijtje zetten :)
@ Nini_roosje : daarom open ik dit topic ; om naar ervaringen te vragen. verder is het al vaker gezegd in het topic; ik wil geen kunststof zadel. 2dehands vind ik dan weer vervelend dat je soms het zadel niet kan testen.