Heeft iemand ervaring met de Hardy Chaps van Equilibrium? Ik kon met de zoekfunctie eigenlijk niets vinden.
Mijn belangrijkste vragen zijn: hoe zitten ze, blijven ze goed zitten in de weide en het allerbelangrijkste: ademen ze goed genoeg zodat je je paard er hele dagen mee in de weide kunt zetten?
JustAndy
Geplaatst: 08-09-10 14:09
Ik heb zelf de hardy chaps, maar iemand bij mij op stal heeft haar paard rondom met de close contact chaps in het land.
Als je ze goed vast doet blijven ze meestal wel een hele dag zitten. Alleen met nat weer of veel modder wordt het wat lastiger en worden ze ook zwaar. Ik vind dat ze op zich wel goed aansluiten en fijn blijven zitten. De hardy chaps zijn wat stugger dan de close contact.
Qua ademen kan ik niet veel over zeggen, want daar gebruik ik ze zelf niet vaak genoeg voor. Maar als je ze niet dag & nacht omlaat verwacht ik geen problemen.
Volgens mij zijn er niet heel veel alternatieven en ik vind het wel een goede oplossing als je paard anders snel wondjes heeft. Diegene bij mij op stal gebruikt ze al geruime tijd (langer dan een jaar) en is volgens mij wel tevreden.
Horseware
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-10 19:43
Bedankt JustAndy Ik heb ze inmiddels aangeschaft, dus ga ze zelf testen.
moniquemi
Geplaatst: 06-05-11 20:38
Wat zijn nu de bevindingen van de Hardy Chaps? Is het een aanrader of zijn er betere alternatieven?