Meer ervaringen BR zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Meer ervaringen BR zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:27

hallo,

Ik heb nou dik 2 jaar een Br dressuur zadel, Nieuw gekocht.
Hij zat de eerste keer vreselijk, heel hard en totaal niet lekker.
Maar de zadelverkoper beweerde dat wanneer hij goed was ingereden heerlijk zou gaan zitten.
Nou , twee jaar later.. wel goed ingereden, maar om nou te zeggen dat ie heerlijk rijd :n
Sterker nog, ik vind het écht geen fijn zadel en ik denk dat als ik wat geld heb, zo een ander
zadel wil!

Maar wat zijn verder jullie ervaringen met Br zadels?
Ik ben nu wel eens benieuwd :)
gr. Lotte

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:24

Ik heb ook ooit een nieuwe BR Vivaldi dressuurzadel gehad.
Vond hem wel fijn zitten alleen was de boommmaat niet goed, de dekjes bleven ook niet onder het zadel te liggen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:33

Ik vind BR-zadels super rijden. Het was dat ik voor mijn huidige paard geen passende kon vinden, anders had ik er zo weer 1 gekocht. Het is natuurlijk voor jou heel spijtig dat je er geen plezier van hebt, maar dat ligt natuurlijk niet aan het zadel. Wat de een fijn vindt, vind de ander minder prettig.

AmberHeijman

Re: Meer ervaringen BR zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:12

Ik ben het eens met Rhodos. :j
Ik heb ook wel eens op een BR gezeten en ik zelf vond hem ook wel lekker rijden, heb lekkerder gezeten maar het kan er zeker weten mee door! :)
Ieder zijn eigen ding, doe wat je zelf lekker vind!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:15

Ik heb een BR zadel, is vast al een jaar of 10 oud. Het is een zadel waar je zelf echt geen steun aan moet verwachten, maar wel een lekker zachte zit.
Persoonlijk lijken dikkere kniewrongen me ook wel lekker zitten maar verder heb ik echt totaal geen problemen met dit zadel, mja het is eigenlijk te smal voor mijn paard dus ben wel zo langzamerhand aan het uitkijken voor een nieuwe

poi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:32

Ik vind dat er veel scheve exemplaren tussenzitten dus zou er zelf daarom nooit 1 aanschaffen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:07

Ik kan heel goed zitten op BR zadels, bevalt mij erg goed.
Maar ik ben ook geen type wat ontzettend veel wrong fijn vind.

Dat als een zadel ingereden is het lekkerder zit is trouwens wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. :+
Zit het niet zit het niet.. Dan gaat het ook nooit zitten ook.