bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kanjerfan

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:22

Hoi!
Ik heb een klein probleempje,
ik snap iets niet van het bandageren.
Jaren geleden leerde ik bandageren op een ponykamp,
en ik weet ongeveer alles nog, alleen,
als toen ik mijn bandages kocht,
waren ze zo opgerold:Afbeelding
met de klittenband naar buiten.Afbeelding
Maar als je bandageert,
dan zit die klitteband eerst.
Toen ik op youtube keek,
dan zag ik
a.dat daar de klitteband naar binnen zat
b. je iets van een onderlap nodig hebt (http://www.youtube.com/watch?v=Yneci8Os404)
dus:
1.moet je oprollen met de klitteband naar buiten, en dan afrollen met de klitteband eerst (niet makkelijk)?
Of oprollen met de klittenband naar binnen (niet makkelijk) en afrollen met het uiteinde eerst
2. heb je zo'n onderlap nodig? Heb er nooit van gehoord!
Laatst bijgewerkt door kanjerfan op 28-08-10 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Re: bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:22

Het kan allemaal. :)) Het oprollen in ieder geval.

Het is wel verstandig om onderlappen te gebruiken, anders kan het zijn dat de pezen oververhit raken.

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:27

Ik werk wel maar een uurtje,
maar het gaat om het afrollen,
hoe moet je ze aandoen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:28

Andersom oprollen. :j
Dus *denkt na* wat is het lang geleden dat ik dit gedaan heb..
Euh. Even kijken.

Je rolt hem af, je rolt hem de andere kant weer op en dan kan je bandageren. :j

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:31

Dat is gek,
dan rollen ze dat verkeerd op in de fabriek?
Maar als om de bandages te bewaren moet je ze dan anders rollen dan je ze om je paard doet. :S

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:32

Ja, dat is voor mij ook altijd een filosofische vraag des levensch gebleven. :')
Maar ik denk dat het is omdat het klitteband anders de andere bandages ruïneert. Ofzoiets. :')

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:33

upendo schreef:
Ja, dat is voor mij ook altijd een filosofische vraag des levensch gebleven. :')
Maar ik denk dat het is omdat het klitteband anders de andere bandages ruïneert. Ofzoiets. :')

ga een mail sturen naar de fabriek 8-) kunnen zij daar lekker hun hoofd over breken :p

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:36

Ja je rolt 'm af, dan rol je hem weer op: eerst het klitteband op elkaar plakken zeg maar, dan vanuit daar oprollen, ik doe dat meestal op m'n bovenbeen dan glijd het wel makkelijk ;) Goed strak houden bij het oprollen anders is het zo'n los gedoetje dat bandageert niet makkelijk.

En onderlappen, ja bij elastische bandages sowieso, al vind ik dat ondingen en bij gewone bandages: tja de een doet het wel, de ander niet.

Maare, je weet dat bandages voor de rest geen nut hebben, anders dan voor de sier he? ;)
Voor evt. ondersteuning en bescherming kun je beter peeskappen aandoen, is nog makkelijker ook ;)

Ook kan het onder de bandages ook heel warm worden en gaan broeien zeg maar, dit is slecht voor de pezen. Maar soms kan een paard nou eenmaal niet zonder bescherming, neem dan gewoon peeskappen.

Bandages zijn eigenlijk alleen mooi bij shows, prijsuitreikingen, fotoshoot's e.d.

En bij het oprollen van je bandages om ze weg te leggen, rol je ze gewoon zo op alsof je ze aandoet, dus je begint met het klitteband-kant zeg maar. Als je je bandage helemaal opgerold hebt, steek je gewoon een puntje ervan ín je bandage...et voila...je bandage kan weggezet worden.

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:38

ik heb fleecen bandages,
ga ze nu lekker oprollen met de klitteband naar binnen,moet ik niet helemaal afrollen bij rijden

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:40

Best goeie vraag :)

maar zo is het mij geleerd. Met opruimen is het ook [veel] makkelijker. Want, je bandage kan niet uit elkaar rollen ;) en wel als je hem zo oprolt, dat je dan meteen kan bandageren, dan kan het ook zichzelf uitrollen (snap je mijn bedoeling? :P )

Maar: orginele en leuke vraag!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:43

@engeltje: je bedoelt dat als je klaar bent met bandageren, je je bandage altijd weer zo oprolt dat het klitteband aan de buitenkant zit, zoals in de winkel???

Wat een gedoe, moet je altijd voor je begint eerst je bandage afrollen, dan weer oprollen en dan weer afrollen om te bandageren..!

Gewoon met het klitteband eerst oprollen en dan het uiteinde van je bandage als je klaar bent ín je bandage steken en klaar ben je, dan rollen ze echt niet af hoor, zeker niet als je je bandage gewoon goed strak oprolt, niet zo flauwtjes...dan zakt het hele spul wel weer uit elkaar indd ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:44

Ja, zo bedoel ik het ja :)