Leeftijd stubben zadel achterhalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Leeftijd stubben zadel achterhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:06

Hoi,

Ik zou graag de exacte leeftijd van mijn stübben siegfried achterhalen. Iemand enig idee of dit ergens op het zadel is terug te vinden?

Er staat op de flap, wel "Stubben Siegfried CS (en dan heel iniemini '94), gezien de nieuwstaat van het zadel kan ik me dat nagenoeg niet voorstellen ;)

Hoor het graag,

Groetjes

Roodvos

Re: Leeftijd stubben zadel achterhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:32

Bij mijn Stübben, inmiddels verkocht dus kan het niet meer nakijken, stond er een hele code op het flapje dat over de singelstoten zit. Aan de r.kant, even uit mijn hoofd. De eerste 2 cijfers waren de boombreedte, bijv. 33, dan volgens mij het jaartal, bijv. 99 voor 1999, en dan een volgnummer.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:33

Staat er geen cijfer code op de flap op de singelstoten?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:10

Bij Stübben staat de boommaat in 1 van de onderste zweetbladen gestanst. Bijvoorbeeld 30 of 32,5 .

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:12

aslo schreef:
Bij Stübben staat de boommaat in 1 van de onderste zweetbladen gestanst. Bijvoorbeeld 30 of 32,5 .

Ja de boommaat is 29 bij die van mij. Maar ik zoek eigenlijk de leeftijd van het zadel.
Het is een tweedehands, maar voor een dusdanig lage prijs gekocht... En in bijna nieuwstaat dat ik nu wel eens nieuwgierig ben hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:16

Ik heb zelf een Stubben die al zeker meer dan 25 jaar oud is. Ik heb het overgenomen van een kennis en aan laten passen omdat dit een van de weinige opties voor mijn merrie (en mijn budget) was.
Ondanks dat het zadel wel wat gebruikssporen heeft en het bruin verkleurd is (wat iedereen hier stiekem heel mooi vindt ;)) zie je er verder niet aan af dat het al 25 jaar oud is. Mischien klopt die 94 dus ook wel ;)
Ik zal even kijken of en waar er bij mijn zadel wat staat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:23

Je kunt de leeftijd van het zadel opvragen bij Stübben zelf, als het nummer van je zadel nog goed leesbaar is.

Heb ik destijds ook gedaan bij mijn Tristan dressuurzadel, en ik kreeg keurig antwoord. +:)+
Emailadres staat wel op de site.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:26

Kan best dat het uit '94 is, mijn ervaring is dat Stubben zadels, en zeker de oudere, nagenoeg onverwoestbaar zijn. Ik heb jaren rond gereden op een Stubbenzadel van 35 jaar oud dat weliswaar een ouderwets model had, maar er echt nog prima uit zag.

Zoals Puera ook al aangeeft, kun je met het serienummer de leeftijd van je zadel bij Stubben opvragen. Heb ik destijds ook gedaan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:31

Het kan inderdaad zomaar dat hij van 1994 is. Ik had een heel mooi dressuurzadel van Stübben, dat van 1991 was, en dat zag je er absoluut niet aan af.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:35

Kaka schreef:
Kan best dat het uit '94 is, mijn ervaring is dat Stubben zadels, en zeker de oudere, nagenoeg onverwoestbaar zijn. Ik heb jaren rond gereden op een Stubbenzadel van 35 jaar oud dat weliswaar een ouderwets model had, maar er echt nog prima uit zag.

Die oudere zadels zijn inderdaad onverwoestbaar. Ik heb een Siegfried VSS uit 1976, nog in superconditie! +:)+